بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
مسئول اداره نظارت بار انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی در گفتگو با بورس نیوز:

تسلط" بورس" بر " اوراق بدهی"

استفاده از اوراق بدهی در بازار سرمایه" به شکلی است که مدیران بنگاه‌های بورسی باید برآن تسلط بیابند.
کد خبر : ۲۰۴۶۲۲

تسلط

محمد مهدی مومن زاده، مسئول اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی در خصوص تامین مالی در بازار سرمایه به خبرنگار بورس نیوز گفت: بسته به ساختار سرمایه ، هر شرکت قادر است از "افزایش سرمایه" و "اوراق" استفاده کند.

وی ادامه داد: اگر بحث تامین مالی در بلند مدت مطرح نباشد استفاده از "اوراق" توصیه می‌شود.

لازم است مدیران مالی مسلط شوند
مومن زاده به تسلط مدیران مالی شرکت‌ها اشاره و تصریح کرد: مدیران مالی باید این توانایی را داشته باشند که از بین گزینه‌های مختلف اوراق، انتخاب صحیحی انجام بدهند.

وی افزود: این توانمندی جدید یعنی " استفاده از اوراق بدهی در بازار سرمایه" به شکلی است که مدیران بنگاه‌های بورسی باید برآن تسلط بیابند.

شرایط مناسب تامین مالی هلدینگ ها
این فعال در حوزه بازار سرمایه بیشترین ابزار‌های استفاده شده طی سال‌های گذشته را "اوراق اجاره" و "اوراق مرابحه" عنوان کرد و گفت: واضح است که صنعت مالی استفاده بیشتری از ابزار‌های بازار بدهی داشته که نشان می‌دهد ساختار‌های هلدینگ در جهت تامین مالی از بازار سرمایه شرایط مناسبی را دارا هستند.

وی افزود: همچنین در خصوص تامین مالی دولت از بازار سرمایه و انتشار اوراق هم به دلیل ایفا شدن تعهدات اعتماد خوبی به دولت در بازار سرمایه وجود دارد.

دولت چند اقدام را در دستور کار قرار دهد

مومن زاده تصریح کرد: لازم است دولت چند اقدام را در دستور کار خود قرار دهد. اول اینکه در جهت تامین مالی یک زمان بندی مشخص و برعکس سال‌های گذشته یک تقویم زمانی ارائه دهد چرا که تجربه نشان داده دولت در شهریور، بهمن و اسفند اقدام به انتشار اوراق نموده و لازم است در جهت پیشبرد اهداف در بازار سرمایه این برنامه از ابتدای سال مشخص باشد.

وی ادامه داد: نکته دیگر حرکت به سمتی است که نرخ تامین مالی در کشور کاهش یابد. با نرخ تامین مالی موجود در حال حاضر، هزینه‌های دولت در دراز مدت افزایش خواهد یافت و به جمع بدهی‌های دولت نیز اضافه خواهد شد که به ضرر دولت است.

مسئول اداره نظارت بر انتشار و ثبت اوراق بهادار بدهی در پایان اظهار داشت: لازم است حرکت با یک نظم بخشی به سیستم زمان بندی وبرخی سیاست‌های دیگر به سمت کاهش نرخ سود پیش روی داشته باشد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
گزارش بورس نیوز از یک شفاف سازی:

پاسخ "سیستم" آمد

عضو شورای عالی بورس و اوراق بهادار در گفتگو با بورس نیوزمطرح کرد: 

قواعد بازی در بازار بدهی

قالیباف اصل در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مصائب دولت و "بازار بدهی"

مدیرعامل سابق شرکت بورس و اوراق بهادار تهران در گفتگو با بورس نیوز:

"تامین مالی عام" راهی برای رشد شرکت‌ها

ارسال نظر