بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶
مدیرعامل پتروشیمی شازند در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

قراردادی برای "شاراک " در زمان تحریم

با توجه به اعمال تحریم، کشور‌های خارجی این تکنولوژی را در اختیار شرکت شازند و دیگر کشور‌ها قرار نمی‌دادند؛ بنابراین بهترین راه برای گسترش زنجیره ارزش محصولات را در مشارکت با پتروشیمی تبریز دیدیم.
کد خبر : ۲۰۴۷۳۷
 
قراردادی برای
 
 
ابراهیم ولد خانی، مدیرعامل پتروشیمی شازند در گفتگو با بورس نیوز اظهار داشت: در سال اقتصاد مقاومتی و برای جلوگیری از خام فروشی توافق نامه‌ای با شرکت پتروشیمی تبریز منعقدشد. 

وی ادامه داد: هدف از انعقاد این قرارداد را می‌توان " گسترش زنجیره ارزش محصول C۶ در واحد شازند" عنوان کرد. 

ولدخانی تصریح کرد: با توجه به اعمال تحریم، کشور‌های خارجی این تکنولوژی را در اختیار شرکت شازند و دیگر کشور‌ها قرار نمی‌دادند؛ بنابراین بهترین راه برای گسترش زنجیره ارزش محصولات را در مشارکت با پتروشیمی تبریز دیدیم. 

طرح کهاب طرحی برای صرفه‌جویی اقتصادی در مصرف سوخت که با اهداف زیست محیطی پایه‌گذاری شده‌ است؛ کهاب سرنام عبارت کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخار بنزین است. هدف اصلی این طرح کاهش از دست رفتن بخار بنزین در مراحل مختلف سوختگیری و هم اکنون به دست شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در حال اجراست.

مدیرعامل پتروشیمی شازند در توضیح اجرای این طرح در این شرکت عنوان کرد: در بارگیری محصولات بخار‌هایی متساعد می‌شود که برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست به جمع آوری این بخار‌ها اقدام شده است. 
 
 
قراردادی برای

به گزارش بورس نیوز، تفاهمنامه‌ای جهت "همکاری و مشارکت با سرمایه‌گذاری مشترک جهت توسعه زنجیره ارزش و تنوع‌بخشی تولید محصولات و براساس تجربیات فنی دو شرکت پتروشیمی‌های شازند و تبریز" فیمابین دو شرکت پتروشیمی شازند و تبریز منعقد و مبادله شد.

این تفاهمنامه منجر به سرمایه‌گذاری مشترک جهت توسعه زنجیره ارزش برش C ۶ و تنوع‌بخشی تولید محصولات در پتروشیمی‌های شازند و تبریز شامل احداث واحد استحصال بنزن، احداث کوره نفتای سنگین، افزایش ظرفیت واحد پلی‌استایرن و سایر محصولات پلیمری زنجیره استایرن شده و همچنین از خام‌فروشی جلوگیری خواهد کرد.

اجرای عملیاتی این تفاهم نامه منجر به افزایش سودآوری هر دو شرکت جمعا به میزان ۵۰ میلیون دلار در سال و خودکفایی داخلی در زنجیره محصولات استایرن خواهد شد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
رشد چشمگیر نرخ فروش پلی پروپیلن پتروشیمی جاده شازند؛

"شاراک" افزایش ۱۰درصدی فروش را ثبت کرد

مدیرعامل "شاراک" در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد: 

تبدیل گاز طبیعی به "پلی پروپیلن" در پتروشیمی قشم

ارزش معاملات به ۱۰۹ میلیارد ریال رسید؛

رشد چشمگیر ۲۱درصدی نرخ پلی‌پروپیلن "شاراک"

نگاهی به عملکرد پتروشیمی جاده شازند:

میزان فروش پلی پروپیلن کاهش یافت

ارسال نظر