بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۷
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

ماهیگیری بورس از آب های راکد بازارهای موازی

برای یک سرمایه گذاری کم ریسک تر بهتر است سهم هایی انتخاب شوند که هم رشد کمتری داشته و هم شرایط تولید و فروش مناسبی دارند. سهم های بنیادی بازار کماکان برای سرمایه گذاری ارزنده هستند.
کد خبر : ۲۰۴۸۰۸

به گزارش بورس نیوز، بازار سرمایه کماکان روند صعودی دارد و بسیاری از سهم ها هر روز رکورد قیمتی جدیدی ثبت می کنند. رکود بازارهای موازی و ورود نقدینگی سرگردان به این بازار، احتمالا مهمترین دلیل اقبال این بازار است.

مهدی افشار اعلم کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز در خصوص رشد بازار سرمایه بیان کرد: شاید با دید سنتی و از منظر سود تحقق یافته در شرکت ها، رشد بازار سرمایه حباب به نظر برسد؛ اما نکته اینجا است که ارزش دارایی ها ملاک تصمیم گیری های اقتصادی است. با در نظر گرفتن ارزش دارایی ها و وضعیت کلی اقتصاد کشور، رشد بازار سرمایه منطقی است.

وی افزود: رشد بازار سرمایه به سبب ورود نقدینگی هوشمند به این بازار بوده و شاید خوشبینی ها به بهبود اوضاع سیاسی و روابط بین‌المللی در آینده، عامل جذابیت سرمایه گذاری در بازار سرمایه بوده است. مادامی که بازارهای موازی برای سرمایه گذاری جذابیت نداشته باشد، جریان ورود نقدینگی به این بازار هم تداوم خواهد داشت.

این فعال بازار سرمایه در معرفی گزینه های کم ریسک تر برای سرمایه گذاری گفت: به هر حال باید به وضعیت بنیادی شرکت ها هم توجه داشت. برای یک سرمایه گذاری کم ریسک تر بهتر است سهم هایی انتخاب شوند که هم رشد کمتری داشته و هم شرایط تولید و فروش مناسبی دارند. سهم های بنیادی بازار کماکان برای سرمایه گذاری ارزنده هستند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر