بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۰
گزارش روزانه بازار سرمایه؛

گرمای دلچسب بورس

مردم برای خرید سهام ۶۱۰ شرکتی که در بازار بورس و فرابورس حضور دارند، سر از پا نمی‌شناسند و هر که سعی دارد سبد سهامی از سهام خوب و بد بازار، خریداری و تهیه کند و در چنته خویش، برگه سهام شرکت‌ها را داشته باشد، تا پول نقد.
کد خبر : ۲۰۴۸۱۳

گرمای دلچسب بازار سرمایه و زمستان بی فروغ بازارهای موازی

به گزارش بورس نیوز، گرمای بورس تهران همچنان ادامه دارد و بر خلاف اوضاع طبیعت، این بخش از فعالیت‌های اقتصادی داغ و پر اقبال است و سهامداران هر روز به سود و بازدهی بیشتری دست می‌یابند.

این استقبال بی نظیر و فراگیر مردم از بازار سرمایه را باید به فال نیک گرفت و بر تفکر درست و انتخاب صحیح سرمایه گذاران و مشارکت کنندگان بازار، صحه گذاشت. چرا که هیچ بازاری برای سرمایه گذاری و کسب سود و ثروت، به مشابهت و برابری بورس تهران نیست و بازار سهام، سرآمد سرمایه گذاری در کشور است.

سال‌ها آرزوی فعالان بازار سرمایه این بود که یکی از سکانداران اقتصاد کشور بازار سرمایه و فوائد آن و بازار‌های کاذب و مضرات آن را بشناسد، خوشبختانه مجموعه تیم اقتصادی فعلی به ویژه رئیس محترم بانک مرکزی از جمله متخصصانی هستند که معنی و مفهوم بازار سرمایه و فلسفه وجودی آن را درک می‌کنند، مجموعه وزارت اقتصاد هم با همکاری سایر نهاد‌های ناظر مثل وزارت مسکن و... بِه دنبال ساماندهی مالیات بر دارایی‌های غیر مولد مثل مسکن، ارز، سکه و... هستند.

امری که میتواند اثرات مثبت بسیاری بر بازار سرمایه داشته و به رونق روزافزون در این بخش از فعالیت‌های اقتصادی بیانجامد.

کارنامه امروز آخرین روز بازار
شاخص کل ۳۸۴,۰۹۹ واحد / میزان تغییر ۷۰۸۷ واحد مثبت / ارزش بازار ۱۴,۰۰۰,۸۱۵ میلیارد ریال/ ارزش معاملات ۳۲,۱۶۱ میلیارد ریال/ حجم معاملات ۵.۱۰۲ میلیارد سهم

نمادهای تاثیر گذار در شاخص
فولاد ۸۴۵ واحد مثبت/ فملی ۷۰۱ واحد مثبت/ شبندر ۴۱۵ واحد مثبت/ فارس ۳۸۹ واحد مثبت/ کچاد ۳۵۴ واحد مثبت/ وامید ۳۱۴ واحد مثبت/ کگل ۳۰۸ واحد مثبت

بیشترین حجم معاملات
ذوب ۵۵۴.۵ میلیون سهم/ وتجارت ۴۶۶.۷ میلیون سهم/ وساپا ۲۵۶.۶ میلیون سهم/ وبصادر ۱۷۶.۳ میلیون سهم/ فولاد ۱۳۹.۲ میلیون سهم

پیش بینی بازار شنبه ۱۴ دی ۹۸  

بورس تهران بسان دونده‌های سرعت با شتاب پایان ناپذیری پیش می‌تازد و هر روزه به مرز‌ها و افق‌های جدیدی دست می‌یابد. شمار سهامداران و مشارکت کنندگان در این بخش نیز مدام در حال فزونی است و نقدینگی سنگین و متنابهی از ابتدای سالجاری تا کنون، جذب بازار سرمایه گشته است.

مردم برای خرید سهام ۶۱۰ شرکتی که در بازار بورس و فرابورس حضور دارند، سر از پا نمی‌شناسند و هر که سعی دارد سبد سهامی از سهام خوب و بد بازار، خریداری و تهیه کند و در چنته خویش، برگه سهام شرکت‌ها را داشته باشد، تا پول نقد.

این دلزدگی مردم از ریال (پول ملی) هر چند که برای بازار سهام ارزشمند بوده و نتایج خوبی برای مردم و کشور و ۳۲ صنعت فعال در این بخش دارد، ولی متأسفانه نتایج و دستاورد‌های تلخی نیز، چون کم اعتبار و کاغذ پاره نامیدن شدن پول کشور (ریال) را نیز در پی دارد. کار بدانجا کشیده که اعم مردم از عوام و خواص، ترجیح می‌دهند پس انداز‌ها و دارایی‌های پولی خود را به شکل ریالی نگهداری نکرده و در اسرع وقت، به اشکال مختلف دارایی‌های سرمایه‌ای (نظیر برگه‌های سهام شرکتها) تبدیل و نگهداری نمایند.

در این میان، در حالیکه تا چندی پیش، کسی سراغ سهام ارزنده و دارای فاند قوی بنیادی نمی‌رفت، خوشبختانه در حال حاضر ورق برگشته و بطور مثال: سهام شرکت هایی، چون فملی و فولاد و کگل و شپنا و میدکو و کطبس و وتجارت و. را خوب می‌خرند و موتور نیمه خاموش این شرکت‌ها نیز به حرکت و چرخش درآمده است.

حافظ عزیزی نقش
مدیر سرمایه گذاری و گروه تحلیل بازار

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
افزایش‌سرمایه از محل سود انباشته در مسیر این پالایشی؛

خبر خوش برای سهامداران"شپنا"

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

"شاخص" از عسل شیرین‌تر

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

جریان نقدینگی در حوض‌های بزرگ بازار

ارسال نظر
نظرات بینندگان
حامد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۶
خدا رحمت کنه رفتیم تو زمستون