بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
پنجشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰
نفت افزایش قیمت نفت در روز پنجشنبه آغاز شد، زیرا گرم شدن روابط تجاری بین ایالات متحده و چین نگرانی‌های افت تقاضا را کاهش داد، در حالی که افزایش تنش‌ها در خاورمیانه باعث نگرانی از عرضه شد.
کد خبر : ۲۰۴۸۲۸

افزایش قیمت نفت در روز پنجشنبه

به گزارش بورس‌نیوز، معاملات آتی نفت خام Brent با ۱۷ سنت یا ۰.۲۸درصد افزایش به ۶۱.۲۳دلار در هر بشکه و نفت خام وست تگزاس با ۱۸سنت کاهش با ۶۶.۲۳دلار در هر بشکه معامله شد.

بازار‌های نفت روز چهارشنبه به مناسبت سال نو بسته شد؛ نفت همچنان تحت حمایت آتش بس معامله گر و سرکوب ناآرامی‌های سیاسی در عراق است.

ارتش آمریکا طی هفته گذشته حملات هوایی به گروه حشد شعبی انجام داد. در مقابل معترضان عراقی روز چهارشنبه به سفارت ایالات متحده در بغداد حمله کردند.

پیش بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۰، نفت برنت به طور متوسط ۶۳.۰۷ دلار در هر بشکه افزایش یابد، این در حالی است که پیش بینی ماه دسامبر ۶۲.۵۰ دلار بود، در حالی که پیش بینی می‌شود WTI به طور متوسط ۵۷.۷۰ دلار در هر بشکه باشد، این در حالی است که با پیش بینی ماه دسامبر ۵۷.۳۰ دلار بوده است.

رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ روز سه شنبه گفت توافق نامه تجارت فاز یک آمریکا و چین در ۱۵ ژانویه در کاخ سفید امضا می‌شود.
ژانویه همچنین آغاز کاهش شدید‌تر تولید توسط اوپک و شرکای آن از جمله روسیه را نشان می‌دهد. اوپک و متحدانش توافق کردند که از روز اول ژانویه ۵۰۰۰۰۰ بشکه در روز (بشکه در روز) تولید خود را کاهش دهند.

هفته گذشته سقوط موجودی نفت خام ایالات متحده نیز از قیمت‌ها حمایت کرد. براساس داده‌های موسسه نفتی آمریکا (API) که روز سه شنبه منتشر شد، موجودی نفت خام ایالات متحده در هفته منتهی به ۲۷ دسامبر ۷.۸ میلیون بشکه کاهش یافته است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر