بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
مدیرعامل شرکت کاشی الوند در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

رشد ارزش افزوده «کلوند» با تولیدات لاکچری

شرکت، پیگیر برنامه افزایش سرمایه هست؛ ولی اجرای آن در گرو موافقت سهامدار عمده خواهد بود. یکی از محل های پیشنهادی شرکت، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها است و با توجه به رشد ارزش دارایی های شرکت نسبت به ارزش دفتری، این افزایش سرمایه می تواند موثر و کارآمد باشد.
کد خبر : ۲۰۴۸۵۷

به گزارش بورس نیوز، یکی از سهم‌های پر بازده بازار سرمایه در سال جاری، سهم شرکت کاشی و سرامیک الوند با نماد «کلوند» بوده است. با توجه به مستندات و گزارش ها، درآمد ۹ ماهه ابتدای سال ۹۸ این شرکت نسبت به سال گذشته نشان دهنده رشد ۴۰ درصدی می‌باشد. به همین جهت مصاحبه‌ای با مدیرعامل این شرکت انجام شده که چکیده آن را می‏خوانید.


مهدی فکری، مدیر عامل شرکت کاشی و سرامیک الوند در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت تولید و فروش شرکت بیان کرد: کیفیت محصولات این شرکت در ۴ ماه اخیر، رشد چشمگیری داشته و محصولات با بهترین کیفیت ممکن تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شوند. ضمن اینکه کلیه محصولات این شرکت از طراحی انحصاری برخوردار بوده که امتیاز مهمی برای صادرات محسوب می‌شود.

عرضه  محصولات جدید به بازار

وی اضافه کرد: شرکت کاشی و سرامیک الوند به تازگی محصولات جدید خود را با کیفیت بسیار بالا، به تولید انبوه رسانده است. این محصولات شامل کاشی‏های دیوار، کف، پرسلان مات، براق و فول پلیش در سایز‌های مختلف از جمله ۱۰۰*۱۰۰ است.
مشابه این محصولات علاوه بر شرکت کاشی الوند توسط شرکت‌های معدودی تولید می‌شود که البته معتقدیم محصولات تولیدی در شرکت کاشی الوند هم به لحاظ کیفی و هم قیمتی، بر محصولات سایر رقبا برتری نسبی دارد. محصولات جدید، محصولاتی استراتژیک با ارزش افزوده بالاست که قطعا اثر مثبتی هم بر سودآوری «کلوند» بر جای خواهد گذاشت.

رکورد فروش

مهدی فکری در ادامه ضمن اشاره به ثبت رکورد جدیدی در فروش این شرکت در آبان ماه، گفت: فروش آبان ماه شرکت چه به لحاظ مقداری و چه ریالی، رشد قابل توجهی نسبت به ماه‌های قبل داشته و در آبان ماه ۹۸، فروش ۷۳۴ هزار متر مربع انواع کاشی و سرامیک به ارزش تقریبی۲۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، تحقق یافته است.

این روند در آذرماه هم تداوم یافت و کاشی الوند در آذر ماه امسال با فروش بالغ بر یک میلیون متر مربع محصول، به ارزش ۳۰ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان، رکوردی کم نظیر در صنعت کاشی و سرامیک ثبت کرد.

وی ادامه داد: تکرار فروش یک میلیون متر مربع محصول در هر ماه، لزومی ندارد؛ چرا که ظرفیت تولید شرکت بالغ بر ۷ میلیون متر مربع در سال است.
با این حال با توجه به ارزش افزوده بالای محصولات جدید، به تداوم روند مثبت درآمد و به تبع آن سودآوری شرکت، خوش‌بین هستیم.
نکته اینجاست مادامی که محصولات با متراژ بالا مثلا ۱۰۰درصد تولید می‌شود، مقدار تولید کاهش خواهد داشت، اما ارزش افزوده محصولات تولیدی بیشتر بوده و نتیجه این اقدام بر سودآوری شرکت، قطعا مثبت خواهد بود.

وضعیت صادرات

وی در رابطه با وضعیت صادرات اظهار کرد: محصولات شرکت کاشی الوند به بازار‌های اروپایی و غیر اروپایی صادر می‌گردد.

برنامه افزایش سرمایه

مهدی فکری در پاسخ به این سوال که «آیا شرکت برنامه‌ای برای افزایش سرمایه دارد» گفت: شرکت، پیگیر برنامه افزایش سرمایه هست؛ ولی اجرای آن در گرو موافقت سهامدار عمده خواهد بود.

یکی از محل‌های پیشنهادی شرکت، از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها است و با توجه به رشد ارزش دارایی‌های شرکت نسبت به ارزش دفتری، این افزایش سرمایه می‌تواند موثر و کارآمد باشد؛ اما تصمیم گیرنده اصلی در این زمینه، سهامدار عمده بوده و امیدواریم این برنامه مورد تایید آن‌ها نیز قرار گیرد.

تاثیر مثبت دو اتفاق بر بازار کاشی و سرامیک

این فعال صنعت کاشی و سرامیک در رابطه با تاثیر اجرای طرح مسکن ملی و نیز توافقنامه تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا بر بازار کاشی و سرامیک گفت: اجرای طرح مسکن ملی قطعا اتفاق خوشایندی است اما؛ به نظر می‌رسد به لحاظ حجم واحد‌های احداث شده، این طرح کوچکتر از طرح مسکن مهر خواهد بود و به همین نسبت هم تاثیر اجرای این طرح بر تقاضای کاشی و سرامیک و سایر مصالح ساختمانی، کمتر خواهد بود.
به هر حال اجرای این طرح بر تقاضای کاشی و سرامیک در سال آینده، اثرگذار خواهد بود.

توافقنامه تجاری ایران و اتحادیه اوراسیا در مورد صادرات برخی اقلام از جمله کاشی و سرامیک با تعرفه ترجیحی یا صفر، حتما بر بازار کاشی و سرامیک اثرگذار خواهد بود، اما شرکت‌هایی که محصولات کاشی و سرامیک با کیفیت بالا تولید می‌کنند، بیشتر از این قضیه منتفع خواهند شد. در بازار‌های صادراتی به ویژه بازار‌های اروپایی، شرط ورود کاشی و سرامیک، طراحی انحصاری محصولات بوده و محصولاتی که طرح آن‌ها کپی برداری شده باشد، امکان ورود به بازار‌های اروپایی را نخواهند داشت.

به همین سبب محصولات کیفی کارخانجات تولیدی بزرگ و معتبر، شانس بیشتری برای ورود به بازار‌های صادراتی خواهند داشت. با این شرایط، بازار اوراسیا هم فرصت مناسبی برای صادرات کاشی و سرامیک با کیفیت این صنعت خواهد بود.
محصولات شرکت کاشی و سرامیک الوند نیز طراحی انحصاری داشته و قابلیت صادرات به بازار‌های اروپایی و غیر اروپایی را دارا است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا رشد سهام این شرکت‌ها در سال گذشته توجیهی منطقی دارد؛

کاهش حاشیه سود ناخالص "کلوند"

دریافت مجوز افزایش قیمت محصولات این کاشی ساز؛

"کلوند" نرخ را بالا برد

سوالی از مخالفات طرح محدودیت بازارپایه و مجلسی‌ها؛

پیاده روی سهامداران "کهرام" بر لبه پرتگاه

چراغ سبز قلابی بر پیشانی کاشی‌سازان؛

رشد درآمد‌ها زیر سایه نرخ‌ها

ارسال نظر