بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۵
فردا روز حمایت فعالان بازار سرمایه برای ادای دین به سردار رشید اسلام است.
کد خبر : ۲۰۴۹۵۲

به گزارش بورس نیوز، در پی حمله بامداد امروز پهپاد آمریکایی به کاروان سردار سلیمانی و معاون حشد شعبی که با دستور ترامپ رخ داد و با واکنش های عدیده ایی روبرو شده ، برخی سهامداران در فضای مجازی با انتشار دستورالعمل اجرایی شرایط اضطراری ، خواهان تعطیلی سه روزه معاملات بازار سهام شدند.

در این میان ، شاهین چراغی عضو شورای عالی بورس در فضای مجازی اعلام کرد: فردا روز حمایت و‌صیانت فعالان بازار سرمایه برای ادای دین به سردار رشید اسلام است . سردار رشید اسلام قاسم سلیمانی برآیندی از یک تفکر و نهضت فکری است لذا در طول سالیان گذشته ما با حوادثی اینچنین مواجه بوده ایم ، شهادت شهید بهشتی ، شهید مطهری و شهید مفتح و... همه از این‌نوع حوادث بوده است .

وی ادامه داد: به نظر میرسد با توجه به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی با دشمنان بسر می بریم باید هوشمندانه عمل کنیم و‌ ریسکی‌‌مضاعفی را به بازار تحمیل نکنیم . تعطیلی بازارهای مالی می تواند امکان سو استفاده تبلیغاتی را برای دشمنان فراهم‌ کند .مدیران سرمایه گذاری ها و صندوق ها و کارگزاران بخوبی می دانند فردا روز صیانت از سرمایه های کشور است و باید از کیان کشور و‌ بازار سرمایه دفاع کنند .

براساس این گزارش، طبق این دستور العمل ۶ ماده ایی با سه تبصره که در ۲۲ فروردین ۹۰ توسط شورای عالی بورس تایید شده "سازمان بورس و اوراق بهادار مجاز است در صورت وقوع شرایط اضطراری و در راستای حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران و حفظ بازار شفاف، منصفانه و کارا، دستور تعطیل و یا توقف تمام یا بخشی از معاملات هر یک از بورس ها یا بازارهای خارج از بورس را حداکثر به مدت سه روز کاری صادر کند.

شرایط اضطراری شامل وقوع رویدادهای غیر مترقبه از قبیل سیل، زلزله، آتش سوزی، شرایط بد آب و هوایی، ناآرامی‌های اجتماعی، عملیات تروریستی، جنگ و یا هر واقعه دیگری که امکان ارائه خدمات معاملاتی و یا تسویه را برای بورس ها و یا بازارهای خارج از بورس غیر ممکن سازد و یا برای آن تهدید جدی ایجاد کند، تعریف شده است./ 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در یادداشتی تاکید کرد:

دوری از هیجان با درک واقعیت ها

کارشناس بازار سرمایه در یادداشتی تاکید کرد:

دوری از هیجان با درک واقعیت ها

ارسال نظر