بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

اوج هیجان بازار، امروز بود

امروز اوج فشار هیجانی بازار خواهد بود و فردا فشار فروش به نسبت کمتری شاهد خواهیم بود. در اواخر هفته هم با افت قیمت سهم ها در این دو_سه روز، احتمالا سهم ها به قیمت هایی برسند که خرید جذاب شود و بازار در روزهای پایانی هفته (سه شنبه و چهارشنبه) به تعادل برسد.
کد خبر : ۲۰۵۰۵۳

اوج هیجان بازار، امروز بود

به گزارش بورس نیوز در پی ترور و شهادت سردار سلیمانی، بازارهای جهانی به این خبر واکنش فوری نشان دادند و نفت جهانی بلافاصله افزایش قیمت داشت.
همانطور که انتظار می رفت بازار سرمایه ما هم تحت تاثیر این اتفاق، منفی شد و شاخص کل یک سقوط تاریخی را تجربه می کند. با وجود حمایت حقوقی ها از بازار، سرخی دامنگیر بورس تهران شده و شاخص کل تا این لحظه ریزش بیش از ۱۶ هزار واحدی داشته است.

علی مولایی مدیرعامل کارگزاری آریا نوین در گفتگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه و تاثیر حمایت حقوقی ها بیان کرد: با سطحی از هیجان مواجه هستیم که حمایت حقوقی ها از بازار، تقریبا بی اثر است. شاید منطقی تر و بهتر بود اجازه می دادیم بازار سرمایه، یکی_دو روز هیجان منفی را پشت سر بگذارد و بعد از آن، حمایت حقوقی ها از بازار آغاز می شد. در این صورت، هم هیجان منفی سهامداران فروکش کرده بود و هم بازار روند بهتری پیدا می کرد و این حمایت ها، موثرتر بود.

این کارشناس بازار سرمایه در رابطه با رفتارهای هیجانی سهامداران گفت: به هر حال این اقدام رییس جمهور آمریکا، قابل پیش بینی نبود. این اتفاق، فقط بازار سرمایه ما را تحت تاثیر قرار نداد، بلکه بازارهای جهانی و قیمت نفت خام و حتی بورس آمریکا هم از این اتفاق، متاثر شد. بنابراین نگرانی ها و رفتار هیجانی سهامداران با توجه به شرایط موجود و نیز پیش بینی برخی اتفاقات سیاسی منفی در هفته های آینده، تا حدی منطقی است. اما در این شرایط، قرار گرفتن در صف های فروش نتیجه ای جز تشدید شرایط هیجانی و جو روانی منفی بازار در بر نخواهد داشت و توصیه می شود سهامداران از رفتارهای هیجانی بپرهیزند.

مدیرعامل کارگزاری آریا نوین در مورد پیش بینی روند بازار در روزهای آینده اظهار کرد: به نظر می رسد جو هیجانی بازار تا روز دوشنبه ادامه خواهد داشت و بازار سرمایه در این دو_سه روز شیب نزولی خواهد داشت؛ اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، امروز اوج فشار هیجانی بازار خواهد بود و فردا فشار فروش به نسبت کمتری شاهد خواهیم بود. در اواخر هفته هم با افت قیمت سهم ها در این دو_سه روز، احتمالا سهم ها به قیمت هایی برسند که خرید جذاب شود و بازار در روزهای پایانی هفته (سه شنبه و چهارشنبه) به تعادل برسد.

مولایی در خاتمه تاکید کرد: بهتر است سهامداران به جای رفتار هیجانی و قرار گرفتن در صف فروش هایی که جز تشدید نگرانی ها نتیجه ای ندارد، امروز و فردا از سیستم معاملات دور باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر