بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رفتار خارج از عرف تازه واردها

مدیرعامل کارگزاری صنعت و معدن گفت: با توجه به اینکه گزارش شرکت‌های بنیادی تغییر نکرده و شرایط سیاسی نیز به آن بدی که جو قالب جامعه پیش‌بینی می‌کرد پیش نرفته، دلیل منطقی برای رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران وجود ندارد.
کد خبر : ۲۰۵۴۵۹

رفتار خارج از عرف تازه واردها

محمد مشاری مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در خصوص هیجانی عمل کردن سهامداران به بورس نیوز گفت: رفتار امروز سهامداران خارج از پیش‌بینی و عرف بود، شاخص روز خود را با ۲هزار واحد صعود شروع کرد اما؛ در اثر جوی که راه افتاده، نزدیک به ۴هزار و ۵۰۰ واحد شاخص منفی شد، منطقی برای خروج سرمایه از سوی حقیقی‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بازارهای موازی، هیجان مشاهده نمی‌شود و همچنین رشد شارپی شاخص در ۳ماه اخیر، افرادی که در مدت اخیر سود مناسبی کسب کرده اند از آینده سیاسی کشور هراسانند.  

این کارشناس بازار افزود: با توجه به اینکه اخبار بنیادی شرکت‌ها تغییری نکرده و شرایط سیاسی نیز به آن بدی که جو قالب جامعه پیش‌بینی می‌کرد پیش نرفته، دلیل منطقی برای این رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران وجود ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: قاعدتا هرچه از زمان اقدام تروریستی امریکا و شرایط حاکم بر جامعه بگذرد از شدت آن نیز کاسته خواهد شد و برای ساعت های ابتدایی اتفاقات بدتری را می توانستیم متصور باشیم و هر چه که رو به جلو می رویم انتظار داریم رفتارها منطقی تر شود اما سرمایه گذاران طور دیگری فکر می کنند و تفسیری برای عملکرد آنها وجود ندارد و رفتارشان کاملا غیر منطقی هست.

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در رابطه با روند بازار با توجه به اقدام سهامداران گفت: به نظر می رسد حقوقی ها و دست اندرکاران بازار، صندوق‌ها و صاحبان سهم‌های بزرگ تمام توانشان را در حمایت از بازار در ۲روز گذشته گذاشته‌اند و هم اینک از نظر مالی بنیه و توان حمایت از بازار را ندارند و اگر قرار باشد سرمایه‌گذاران با همین منطق پیش روند شاخص ریزش‌های بیشتری را در روزهای آینده تجربه خواهد کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

اخبار سازمان بورس، منشا ترس بازار

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد: 

"انتظارات تورمی" عامل رشد بازار

ارسال نظر