بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۷
گزارش روزانه بازار سرمایه:

باد موافق و حنابندان بورسی ها

در بازار امروز شاخص کل متاثر از رشد قیمتها در نمادهایی چون فارس، فملی، کگل، پارس، بترانس، تاپیکو و پارسان با رشد حدود 5999 واحدی روبرو شد. بازار با توجه به افت هفته گذشته والبته کاهش تنش های سیاسی، رشد مطلوبی را ثبت کرد.
کد خبر : ۲۰۶۰۰۵

به گزارش بورس نیوز، همانطور که انتظار می رفت، پس از فروش و خروج شتابزده سهامداران خرد ( و عمدتأ تازه واردها) که هفته پیش و در پی برخورد نظامی موقت ایران و امریکا، اقدام به فروش سهام و خروج از بازار کرده بودند، اینک پس از استقرار آرامش و منتفی شدن بروز جنگ بین ایران و دشمن دیرینه اش، به بازار و جرگه خریداران پیوسته اند و بی محابا در صفهای خرید طویل قرار گرفته اند. این افراد و سهامدارن آماتور، که متاسفانه فاقد اطلاعات کافی، بینش و تحلیل بنیادی و... شرکتها وصنایع مختلف هستند، با اندک وزش باد مخالفی، در صف فروش و جرگه فروشندگان – و با برخاستن اندک باد موافقی، در زمره خریداران و صف بندان قرار می گیرند. امید است با هدایت و حمایت و آموزش بیشتر این افراد کثیر و هیجان زده، در آینده شاهد استقرار عقلانیت و منطق و مبانی علمی و اقتصادی در فضای معاملات بازار سرمایه باشیم و کشتی معاملات بورس تهران، این چنین دستخوش امواج متلاطم و غیر حساب شده و به دور از مبانی علمی و منطقی نباشد.

 

اوضاع بسامان بازار امروز:

در بازار امروز شاخص کل متاثر از رشد قیمتها در نمادهایی چون فارس، فملی، کگل، پارس، بترانس، تاپیکو و پارسان با رشد حدود 5999 واحدی روبرو شد. بازار با توجه به افت هفته گذشته والبته کاهش تنش های سیاسی، رشد مطلوبی را ثبت کرد.

 

کارنامه امروز بازار:

شاخص کل 359,807 واحد / میزان تغییر 5999 واحد مثبت/ ارزش بازار 13,116,250 میلیارد ریال/ ارزش معاملات 11,211 میلیارد ریال/ حجم معاملات 1.634 میلیارد سهم

 

نمادهای تاثیر گذار در شاخص:

فارس 449 واحد مثبت/ فملی 288 واحد مثبت/ کگل 190 واحد مثبت/ پارس 189 واحد مثبت/ بترانس 187 واحد مثبت/ تاپیکو 165 واحد مثبت/ پارسان 162 واحد مثبت

 

بیشترین حجم معاملات:

ولساپا 362.8 میلیون سهم/ وتجارت 143.7 میلیون سهم/ فملی 142.1 میلیون سهم/ شاراک 111.2 میلیون سهم/ وایران 44.3 میلیون سهم

 

نگاهی به خالص ارزش معاملات خرد:

در معاملات امروز خالص ارزش معاملات خرد (بورس و فرابورس)بالغ بر 1319 میلیارد تومان بود که نسبت به روز کاری قبل، افت 44 درصدی داشت.

 

پیش بینی بازار یکشنبه 22 دی 98 :

همانطور که انتظار می رفت و پیشتر نیز تجزیه و تحلیل کرده بودیم، با رفع و پایان درگیری نظامی ایران و امریکا، و برگشت ثبات به کشور، شاهد ورود مجدد منابع و خریداران جدید و قدیم به فضای معاملات در بورس تهران هستیم و هر که را که پولی در بساط است، سعی دارد در اولین فرصت ممکن به برگه های سهام شرکتها تبدیل نماید تا از آفت افت پول ملی کشور در امان باشد. این هراس از موج تورم انتظاری در سه ماهه چهارم سالجاری و بیشتر از همه، در سال آینده، نگرانی های عدیده ای را متوجه صاحبان سرمایه و نقدینگی نموده و طیف کثیری از مردم را برای خرید سهام شرکتها و تبدیل دارایی های پولی به دارایی های سرمایه ای ( نظیر اوراق سهام شرکتها)، ترغیب و مشتاق کرده است. بطوریکه هر روزه شاهد هجوم مردم و سرازیر شدن صدها میلیارد تومان پول و نقدینگی به فضای معاملات هستیم و بازار بورس تهران داغ داغ است.
البته در این میان و با عرضه های سنگین امروز، انتظار نداریم شدت افزایش شاخص کل به میزان امروز باشد و به تعادل رسیدن قیمتها و شاخصها در بازار فردا، مورد انتظار است.

باد موافق و حنابندان بورسی ها

حافظ عزیزی نقش
مدیر سرمایه گذاری و گروه تحلیل بازار
کارگزاری اردیبهشت ایرانیان

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروش ۱۰ ماهه شرکت به ۵۵ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسید؛

افزایش نرخ اکثر محصولات "شاراک"

کاهش بیش از ۷۰۰ تنی فروش پلی پروپیلن این پتروشیمی ثبت شد؛

افزایش ۴.۸ درصدی معامله "شاراک"

گزارش روزانه بازار سرمایه؛

بازگشت اقتدار به بورس تهران

ارسال نظر