بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به حقوقی هایی که در روزهای منفی فقط موز خوردند و ورود لولو به صنعت لوازم خانگی و...
کد خبر : ۲۰۶۰۰۸

به گزارش بورس نیوز، هفته گذشته قطعا پر تنش ترین هفته برای بازار سرمایه و البته پر خبرترین هفته برای کشور در طی سال های اخیر بود. سرعت خط و نشان کشیدن های ایران و امریکا برای یکدیگر و اقدامات و اتفاقات آنقدر زیاد بود که فرصتی برای تحلیل نبود. در این چندروز اتفاقات ناگواری رخ داد و به سوگ عزیزانی نشستیم که رفتن شان قلب ایران و ایرانی را به درد آورد.
اما شاید این هفته پر فراز و نشیب، درس عبرت هایی هم به همراه داشت. از جمله آنکه یاد بگیریم هیجان مان را کمی کنترل کنیم و با اندک باد مخالفی، در صف فروش قرار نگیریم. بعضی حقوقی ها که تا قبل از این اتفاقات همیشه آماج حملات انتقادی سهامداران بودند، طوری مردانه پای سهم شان ایستادند که در صف های فروش، نمادهای بزرگ مورد حمایت شان تا مرز صف خرید هم رفت و بعضی سهامداران عمده و حقوقی ها هم البته زحمت کشیدند و نظاره کردند! هر چه کردید، خدا قوت! فقط ای کاش سهامداران خرد کمی حواس خود را جمع سهم هایی کنند که از نظر صندوق ها، ارزش خرید ندارند و حقوقی سهم هم جز زل زدن به سیستم و صرف موز، هنر دیگری ندارد.

 

سایه لولو بر سر لوازم خانگی

رییس اتحادیه لوازم خانگی در صحبت های خود موردی را مطرح کرده که ما نفهمیدیم تهدید بود یا جوک یا ...؟
ایشان گفته اند اگر تولیدکنندگان داخلی توان تامین نیاز بازار داخل را نداشته باشند، سال آینده لوازم خانگی وارد خواهد شد! این داستان لولوی آخر شبی بود که در کودکی برای مان می گفتند؟ یا تهدید به کشتن گربه دم حجله؟ اصلا مگر تا بحال لوازم خانگی وارد نمی شده؟ کاش شفاف تر می گفتند ریشه مشکلات کجاست... چرا که طبق آمارهای ۸ ماهه اول امسال تولید انواع لوازم خانگی بجز تلویزیون در کشور افزایش داشته است.

 

ریزش تولید خودروهای سنگین لای شلوغی ها گم شد

در حالی که همه ظاهرا سرشان گرم خودروهای سواری است، آمارهای ۹ ماهه نشان می دهد تولید خودروی سنگین ۶۹ درصد کاهش داشته است. نیازی نیست از تبعات منفی این روند کاهشی بر کرایه های حمل و نقل خودروهای سنگین و آلودگی هوا و... چیزی بگوییم.

 

بهانه عجیب بعضی استعفاها
گنه کرد در بلخ آهنگری، در شوشتر مسگری به همین بهانه خودکشی کرد! این حکایت بعضی استعفاهای عجیب مدیران در کشور ما است.

اظهار نظر مسوولان مختلف در حوزه دارو بسیار جالب است. بعضی آقایان از ضرورت حذف ارز دولتی دارو سخن می گویند و بعضی دیگر از ترس التهاب در بازار دارو، می گویند کم کم و البته یواشکی گران کنید؛ کسی نمی فهمد. بعضی مقامات اصرار دارند قیمت دارو امسال بطور میانگین ۱۵،۲۰ درصد گران شده؛ مراجعه به داروخانه ها و پیچیدن نسخه ، گویای رشد بالاتری است. به هر حال بد نیست هر تصمیمی دارند، شفاف تر عمل کنند.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
ساعت پنج‌و‌نیم عصر؛

مسئولین و عراده "ربط "

ارسال نظر