بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد؛

وظیفه مقام ناظر هدایت و کنترل قیمت نیست

شوک وارد شده بر بازار، دقت سهامداران را در خرید سهم‌ها افزایش داد و این نشان دهنده غربالگری سهم‌های باارزش است.
کد خبر : ۲۰۶۰۷۲

مثبت بودن بازار با شیب کمتری ادامه دار استفردین آقابزرگی مدیرعامل کارگزاری بانک دی در خصوص پیش بینی بازار به بورس نیوز اظهار کرد: با توجه به هیجان‌های ناشی از رخدادهای نظامی و سیاسی، تنشی ایجاد شد اما؛ با وجود مولفه‌های اثرگذار بر وضعیت اقتصادی، هجوم نقدینگی سرشار، اثرات افزایش نرخ ارز، حتی نرخ ارز نیمایی در سود و زیان و عملکرد شرکت‌ها و صنایع در کنار رکود در بازارهای موازی، هیجان خرید در بازار سرمایه کماکان زیاد است.

وی ادامه داد: شوک سیاسی، موجب شد تحلیل‌های کارشناسی دقیق‌تر انجام شود و در این بین شرکت‌هایی کماکان روند متعادل و نزولی دارند و برخی شرکت‌ها کماکان با فزونی تقاضا برای خرید مواجه هستند و این نشان‌دهنده نوعی غربال‌گری هست.

کارشناس بازارسرمایه افزود: این شوک لازم بود تا دقت‌ها افزایش پیدا کند و سهامداران به نظرات کارشناسان اتکا کنند تا اینکه پیرو جنجال عمومی و برخی شبکه‌های اجتماعی که ایجاد جو کاذب می‌کنند، باشند بنابراین پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه‌دار باشد اما؛ از تندی شیب صعود کاسته می شود و کماکان اشتیاق خرید با این حجم از معاملات در حال حاضر و طی روزهای آینده وجود خواهد داشت.

وی در رابطه با دامنه تغییرات ۲ درصدی عنوان کرد: ایجاد هرگونه محدودیت اثرات منفی بر بازار و اقتصاد می‌گذارد، در بعضی از مقاطع حساس مانند چند روز گذشته که دامنه تغییرات ۲درصدی تعبیه شد در جهت حراست از منافع سهامدران خرد بوده اما؛ همان‌طور که این محدودیت نیز برداشته شد در آینده نه چندان دور باید دامنه تغییرات ۵درصد نیز حذف شود نه به این معنی که آزادانه قیمت سهام به هر سمت و سویی که خود می‌خواهد حرکت کند.

آقابزرگی اضافه کرد: وظیفه مقام ناظر هدایت و کنترل قیمت نیست باید فرآیند بازار را نظارت کند، سمت و سو دادن و تعیین محدوده نوسان قیمت که به نوعی ارزیابی کارشناسانه تلقی می شود که وظیفه مقام ناظر نیست.

مدیرعامل کارگزاری بانک دی گفت: با امید اینکه در آینده نزدیک بتوانیم با دامنه بازتر ادامه کار دهیم کمااینکه در چند روز گذشته به اثبات رسید که برخی از گروه سهام و صنایع نیازی به حمایت و تعیین نوسان قیمت ندارند به دلیل کسرت حجم معاملات، حضور بازارگردان فعال و شفاف بودن اطلاعات شرکت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
آیا از محل مازاد تجدید ارزیابی‌ها تحقق پیدا می‌کند؛

امید سهامداران به افزایش‌سرمایه "دی"

کارشناس بازار‌سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

پادزهری برای هیجان بازار

ارسال نظر