بورس‌نیوز(بورس‌خبر)، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۲
برگ زرینی دیگر از بازار پایه؛

فرجام "بانک سرمایه" چه خواهد شد

فرجام
بانک سرمایه، در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان آذر ماه سال جاری، باز هم رکورد دیگری از خود به ثبت رساند! و تنها در ۹ ماه، بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال زیان خالص محقق کرد.
کد خبر : ۲۰۶۱۸۰
نویسنده :
مینا علیزاده

فرجام

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، شاید زیانی انباشته‌ای ۲۵۴ هزار میلیارد ریالی و ۶۳ برابری سرمایه برای ورشکسته شدن هر بانکی در هر گوشه‌ای از دنیا کافی بود، اما اینکه مدیران همیشه در صحنه و صفحات مجازی بانک مرکزی چرا هیچ فکری به حال بانک سرمایه نمی‌کنند، سوالی است که شاید تنها خودشان می‌توانند پاسخگو باشند.

بانک سرمایه، در عملکرد ۹ ماهه منتهی به پایان آذر ماه سال جاری، باز هم رکورد دیگری از خود به ثبت رساند! و تنها در ۹ ماه، بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال زیان خالص محقق کرد. مشخص نیست علت بی‌توجهی مقامات بانک مرکزی به وضعیت بسیار وخیم و به نظر غیر قابل جبران این بانک چیست و این روند به نظر غیرقابل جبران مشخص نیست در کجا به اتمام خواهد رسید؟

فرجام

زیان انباشته این بانک به حدود ۲۵۴ هزار میلیارد ریال رسیده و این در حالی است که جمع سپرده‌های این بانک، تنها ۱۷۹ هزار میلیارد ریال بوده و زیان انباشته این بانک گوی سبقت را از کل سپرده‌های این بانک ربوده است. بانک مرکزی و صندوق توسعه ملی در حال حاضر بیش از ۲۰۴ هزار میلیارد ریال مطالبات از این بانک دارد که وصول این مطالبات نیز در حد زیادی تحت ابهام است.

اشتراک گذاری :
گزارش خطا
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
این بانک مزایده برگزار می کند؛
فروش ملک مازاد "سمایه"
ادامه رکوردشکنی های
وضعیتی که به‌دل سهامدار نمی‌نشیند؛
ادامه رکوردشکنی های "سمایه" در کسب زیان
از ریخت و پاش درآمد‌ها به پای مدیران تا بال‌هایی که شکست؛
حکایتی سرخ پشت باجه‌ای سبز
ارسال نظر
captcha
نظرات بینندگان
موسی
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
وقتی کل کشور با عدم فروش نفت در حال زیان است و مقامات کاری نمی کنند...از بانک مرکزی چع انتظاری هست؟ این مقامات در هر صورت حقوق و مزایای خودشان را دریافت می کنند.......