کد خبر : ۲۰۶۳۰۷
در بیانیه مستند و علمی آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران مطرح شد؛
۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۶
آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: مسئولیت سانحه تأسف‌بار رخ‌داده به‌صورت مستقیم متوجه رژیم جنایتکار آمریکاست و به‌دلیل اعمال عملیات فریب بر سیستم فرماندهی و کنترل سامانه پدافند موشکی ایران واقع شده و نقش خطای انسانی در آن منتفی است.

علت وقوع حادثه هواپیمای اوکراینی ریشه در دانش «سایبرنتیک» دارد/ نقش خطای انسانی منتفی است + اسناد

به گزارش بورس‌نیوز، آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران با صدور بیانیه شماره یک در خصوص سانحه دلخراش هواپیمای مسافربری اوکراینی تأکید کرد: مسئولیت سانحه تأسف‌بار هواپیمای اوکراینی به‌صورت مستقیم متوجه رژیم جنایتکار آمریکاست و این جنایت بزرگ نیز به سیاهه جنایت‌های بی‌پایان این ام‌الفساد قرن اضافه می‌شود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

ملت شریف و بزرگ ایران عزیز.

به‌دنبال سانحه دلخراش هواپیمای مسافربری ایران-اوکراین که باعث داغی بزرگ بر پیکره ملت عزیز و به‌خصوص جامعه علمی و دانشگاهی شده و سوگ شهادت پرافتخار سردار رشید اسلام سپهبد حاج قاسم سلیمانی را دوچندان کرده است، ضمن عرض تسلیت به بازماندگان و خانواده‌های شریف شهدای این سانحه و ملت بزرگ ایران؛ در خصوص چگونگی وقوع این سانحه از جنبه فنی و تخصصی، موارد زیر به اطلاع می‌رسد:

با اتکا به بیانیه ستاد کل نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران و توضیحات سردار سرتیپ پاسدار حاجی‌زاده، فرمانده محترم نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تاریخ ۲۱ دی ۱۳۹۸ و همچنین با عنایت به اسناد راهبردی ایالات متحده آمریکا و بررسی علمی و فنی موارد مشابه نظیر خطای سامانه پدافند موشکی سوریه در سال ۲۰۱۸، شلیک موشک به هواپیمای MH-۱۷ مالزی بر فراز اوکراین در سال ۲۰۱۴ و حمله سایبری به هواپیمای AC ۱۳۰ s و EC ۱۳۰ s آمریکا توسط روسیه در سال ۲۰۱۸؛ این نتیجه علمی با قطعیت اعلام می‌شود که سانحه رخ‌داده به‌دلیل اعمال عملیات فریب بر سیستم فرماندهی و کنترل سامانه پدافند موشکی ایران واقع شده و نقش خطای انسانی در آن منتفی است.

علت وقوع حادثه هواپیمای اوکراینی ریشه در دانش «سایبرنتیک» دارد/ نقش خطای انسانی منتفی است + اسناد

جزییات کامل مستندات آزمایشگاه سایبری دانشگاه تهران + اخبار تکمیلی

از سوی دیگر بررسی تجهیزات جنگ سایبری ارتش آمریکا نظیر هواپیماهای «آواکس» و «ریوِت جوینت» حاکی از آن است که موارد مذکور اساساً به‌منظور چنین اقداماتی طراحی، تولید و به‌کارگیری شده است و این تجهیزات در اغلب منازعات نظامی از سوی ارتش جنایتکار آمریکا مورد استفاده قرار گرفته‌اند. به نظر می‌رسد این بار نیز آمریکا در قالب یک عملیات نظامی سایبری با چنین اقدامی باعث شده که هواپیمای مسافربری به‌عنوان موشک کروز در سامانه‌ پدافند، شناسایی شده و مورد هدف واقع شود.

به‌طور دقیق‌تر علت وقوع عملیات فریب فرماندهی و کنترل که ریشه در دانش سایبرنتیک دارد، استفاده‌ تمامی کشورها از استانداردهای بین‌المللی در حوزه محاسبات، ارتباطات و کنترل است که موجب می‌شود علی‌رغم طراحی و تولید سامانه‌های پدافند موشکی توسط کشورهای مختلف، حفره‌ فنی برای ایالات متحده آمریکا ـ که طراح استانداردهای بین‌المللی و پروتکل‌های مربوطه است ـ همواره باز و دسترس‌پذیر باشد.

به‌عبارت دیگر اگر تمامی اجزای یک سامانه پدافند موشکی و به‌طور کلی هر سامانه مبتنی بر C۴I  به‌صورت کاملاً بومی طراحی و تولید شود اما از استانداردهای بین‌المللی (پروتکل‌های عمومی) برای عملکرد آن استفاده گردد، ظرفیت تهدیدپذیری سامانه به میزان چشمگیری افزایش می‌یابد.

بر این اساس در شرایط مشابه هر کاربر انسانی همان اقدامی را انجام خواهد داد که در سانحه اصابت موشک به هواپیمای مسافربری اوکراین واقع شد، زیرا این خطا نه به‌دلیل اشتباه در تصمیم‌گیری بلکه به‌دلیل اعمال عملیات فریب فرماندهی و کنترل بر سامانه‌ پدافند موشکی واقع شده است. از این رو مسئولیت سانحه‌ تأسف‌بار رخ داده به‌صورت مستقیم متوجه رژیم جنایتکار آمریکاست و این جنایت بزرگ نیز به سیاهه‌ جنایت‌های بی‌پایان این ام‌الفساد قرن اضافه می‌شود.

آزمایشگاه پژوهشی فضای سایبر دانشگاه تهران

ناشناس
Netherlands
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
تو بررسی های انجام شده نشون میده که هواپیما داشته راه خودشو میرفته که با موشک اول آسیب میبینه و تعدادی در دم جونشونو از دست میدن و خلبان میخواد برگرده به فرودگاه و چون تغییر مسیر میده موشک دوم هم به سمتش پرتاب میشه و باعث افزایش آسیب به هواپیما و سقوط کردنش میشه.
اصلا فرض بگیریم آمریکا خطای سایبرنتیک ایجاد کرده، پس چرا چند روز مدعی بودید که نقص فنیه و میگفتید جعبه سیاه هواپیما به هیچ کشوری ارسال نمیشه؟؟؟
در آخر موشک بالستیک فرضی رو چرا تو هوا منهدم نکردید و اجازه جولان دادن و اصابت به زمین بهش دادید؟؟؟
ناشناس
Netherlands
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
رانت ها و فساد اقتصادی رو انداختید گردن تحریم های آمریکا، ایندفه اینم بندازید گردن آمریکا، کی به کیه؟؟
اصلا سیل اخیر هم بندازید گردن آمریکا، زلزله هم زمیمه اش کنید بریم غرامت بگیریم از آمریکا!
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
بله... کاملا مشخص بود که یک اتفاق غیر طبیعی افتاده... و البته اتفاق اصلی لغو نکردن پرواز ها توسط شورای عالی امنیت ملی در این شب حساس بوده که فکر کنم اون مهمتر باشه... کافیه مردم توییت های رییس جمهور که رییس شورای امنیت هست رو بخونن و به اعدادی که نوشته توجه کنند... نه تنها دستور لغو پروازها داده نشده بلکه نوع صحبت بسیار عجیب و قابل بحثه...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۶
آدم فهمیده فکر نکردی برای چی امیر قطر پا شد اومد ایران وبعدش هم گفت من غرامت سقوط هواپیما را میدهم؛ بخاطر این بود که هواپیمای آمریکایی که باعث این حادثه شد از پایگاههای قطر برخواسته بود و امیر قطر می ترسید که هدف بعدی سپاه قطر باشد که برای گوه خوردن آومد ایران
محمد موسوی
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۸
فقط یه نکته به دوستان بگم که اخباز قطعی رو از رسانه ها ی رسمی (هر طرف میخواد باشه) نخواهید،تجربه ثابت کرده که خبر ها و حقایق پنهان از دل همین احتمال ها و گمان ها بیرون میاید>از همون اول سقوط هواپیما و انکار مقامات ایزان تا اینجا که فکر میکنیم خطای انسانی باعث این رخداد بوده ،قضیه بو دار بود و مطمن باشید تمام حقیقت هنوز عمومی نشده
دیدگاه خود را بیان کنید
* نظر:
نام:
ایمیل:
گزارش مجامع
قطار سرمایه در مجمع

قطار سرمایه در مجمع "وساپا" ایستاد

مجمع عمومی فوق العاده گروه سرمایه گذاری سایپا در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۰۵برگزار شد.
زمان مجمع

زمان مجمع "گوهران" نزدیک است

مجمع عمومی شرکت سرمایه گذاری توسعه گوهران امید در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۱۸برگزار می‌شود.

"ثاخت" سود تقسیم نمی کند

شرکت بین المللی توسعه ساختمان از زمان پرداخت سود سهام سال مالی منتهی به ۱۴۰۰/۰۶/۳۱ به سهامداران خبر داد.

"ثامان" آماده برگزاری مجمع می شود

مجمع عمومی شرکت سامان گستر اصفهان در تاریخ ۱۴۰۰/۱۱/۲۰برگزار می‌شود.
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: