بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

اصلاح یا تغییر مسیر نقدینگی

خرید بسیاری از سهم ها در این قیمت ها جذاب نیست؛ ولی این به معنای لزوم اصلاح قیمت ها هم نیست.
کد خبر : ۲۰۶۳۸۶

به گزارش بورس نیوز، همانطور که دیروز هم کارشناسان پیش بینی می کردند روند صعودی بازار سرمایه با شیب ملایم تری ادامه دارد و خبری از فشار خرید هیجانی در کل بازار نیست. سهامداران محتاط تر عمل می کنند و به نظر می رسد برخی نگران ورود بازار به فاز اصلاحی هستند.

مرتضی استهری مدیرعامل شرکت مشاورسرمایه گذاری ایده مفید در گفت‌وگو با بورس نیوز در خصوص وضعیت بازار سرمایه بیان کرد: در محدوده فعلی ممکن است بازار اصلاحی داشته باشد، ولی به نظر می رسد اصلاح بازار بیش از ۳،۴ درصد نخواهد بود.

وی افزود: قیمت سهم ها رشد کرده و اکثر سهم ها از پیک های قیمت قبلی عبور کرده اند. خرید بسیاری از سهم ها در این قیمت ها جذاب نیست؛ ولی این به معنای لزوم اصلاح قیمت ها هم نیست. باید منتظر ارایه گزارش های ۹ ماهه و قیمت های جهانی باشیم.

این کارشناس بازارسرمایه ادامه داد: اکثر سهم های کوچک بیش از حد رشد کرده اند و برای خرید توجیه ندارند؛ ولی سهم های بزرگ بازار هنوز جای رشد دارند و احتمالا مسیر سهم ها از هم جدا خواهد شد و نقدینگی به سمت سهم هایی خواهد رفت که رشد کمتری داشته اند.

وی افزود: بعضی سهم های گروه فلزی و معدنی و پتروشیمی گزینه های مناسبی برای رشد هستند ولی باید با دقت بیشتری تصمیم گیری شود.

استهری در پایان خاطرنشان کرد: اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، با توجه به افزایش قیمت های جهانی و نرخ ارز، روند بازار مثبت به نظر می رسد؛ ولی نباید انتظار رشد عجیب و تند شاخص بورس را داشت.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
بازار سرمایه در هفته ای که گذشت؛

رشد سودآوری در ۹‌ماهه‌های ۷۲درصد از بازار

کارشناس بازارسرمایه در گفت‌‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

رکود موازی‌ها به قیمت جذابیت "بورس"

ارسال نظر