بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۴
بازدهی مطلوب در بقچه سهامداران صبور تجدیدی؛

بازار بر مدار تجدیدی‌ها می‌چرخد

آبسیم در آبان ماه گزارشی در خصوص سهم‌های در صف تجدید ارزیابی ارائه کرد و نگاهی به وضعیت حال حاضر این شرکت‌ها نشان می‌دهد که از آن تاریخ تا به امروز تمام این سهم‌ها رشد قیمت داشته‌اند و برخی همچون «غمینو» بازدهی بسیار مطلوبی در مدتی کوتاه عاید سهامداران خود کرده است.
کد خبر : ۲۰۶۵۳۹

بازار بر مدار تجدیدی‌ها می‌چرخد

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، چند روز پیش بالاخره هیئت دولت آیین نامه افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها را تصویب کرد و پس از مدت‌ها و کش و قوس‌های فراوان این مسیر جذاب به روی شرکت‌ها مجددا بازگشایی شد.

حال از روز گذشته سازمان بورس دست به کار شده و به شرکت‌هایی که تاکنون گزارش تأییدیه حسابرس در خصوص تجدید ارزیابی دارایی‌های خود را ارائه کره اند، مجوز لازم را صادر می‌کند.

در اولین گام، «غنوش» و «غمینو» شیرین کام شدند و اولین مجوز‌ها به نام این دو شرکت صادر شد. در روز جاری نیز، «غگل»، «خفنر» و «حریل» نیز صادر شد.

به همین جهت، در معاملات امروز بازار سرمایه که اندکی فشار فروش بیش از خرید است و شاخص‌ها منفی شده اند، «غگل»، «غمینو» و «حریل» در صف خرید معاملات خود را دنبال می‌کنند و «خفنر» در ناحیه مثبت داد و ستد می‌شود. «غنوش» نیز به علت تغییرات بیش از ۵۰ درصدی قیمت، از ۱۵ دی ماه تاکنون متوقف مانده است.

همان‌طور که پیش از این بار‌ها عنوان شد، آزادسازی مسیر تجدید ارزیابی دارایی‌ها به عنوان یکی از محرک‌های قوی برای بازار سرمایه شناخته می‌شود. نتایج نظرسنجی آبسیم پلاس از سهامداران و البته کارشناسان خبره بازار سرمایه نیز مؤید همین موضوع است.

حال به روند تغییرات قیمت سهم‌هایی که پیش از تصویب آیین نامه مذکور از سوی دولت، پیش‌دستی کرده بودند و گزارش‌های مربوط به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را منتشر کرده بودند، نگاهی می‌اندازیم.

آبسیم در ۲۰ آبان ماه گزارشی در خصوص سهم‌های در صف تجدید ارزیابی ارائه کرد و فهرستی از این شرکت‌ها بر اساس میزان تجدید ارزیابی و قیمت آن روز سهم ها، منتشر کرد.

نگاهی به وضعیت حال حاضر این شرکت‌ها نشان می‌دهد که از آن تاریخ تا به امروز تمام این سهم‌ها رشد قیمت داشته‌اند و برخی همچون «غمینو» طی حدود دو ماه گذشته از تاریخ گزارش آبسیم، ۱۱۹ درصد بازدهی عاید سهامداران خود کرده است.

بازار بر مدار تجدیدی‌ها می‌چرخد

شایان ذکر است که پس از گزارش مذکور برخی شرکت‌های دیگر نیز گزارش تجدید ارزیابی خود را منتشر کردند و در حال حاضر، اغلب این سهم‌ها در معاملات امروز وضعیت مناسبی دارند و اغلب در صف خرید به سر می‌برند.

به نظر شما آیا در ادامه بازار بر مدار تجدیدی‌ها می‌گردد؟!

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
نگاهی به گزارش عملکرد "خفنر" ؛

سود‌هایی که قیمت‌ها را توجیه نمی‌کند

در دوره ۹ ماهه اتفاق افتاد؛

کسب سود خالص ۱۳۰ میلیارد ریالی در"غنوش"

شیرینی بازدهی زیر زبان این شکلات‌ساز قدیمی؛

سهامداران «غمینو» پیش‌دستی کردند

خوب‌ها و بد‌های هفته معرفی شدند؛

«وسدید» گل کاشت

ارسال نظر