بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۰
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به صادرات محصولات بی کیفیت با برند ایرانی و تنگ نظری ها برای شرکت تبریزی و...
کد خبر : ۲۰۶۵۹۲

عرق شرم بر چهره صادرات ایران

به گزارش بورس نیوز، مشکلات کمی و کیفی فرآورده های نفتی صادراتی به کشورهای همسایه این روزها حسابی داستان ساز شده. گویا بعضی تولیدکنندگان، ماسه بادی و روغن سوخته قاطی میکنند و بعضی واسطه ها هم سنگ ته ظرف می اندازند تا سود بیشتری به جیب بزنند. نکته اینجا است که ممکن است همین چند درصد اندک تولیدکننده و صادرکننده کاری کنند که آبروی محصولات ایرانی بیش از این رفته و ناگهان درهای صادرات همسایه ها به روی ما بسته شود. در یک فقره، قیری که به یکی از کشورها فروخته بودند آنقدر بی کیفیت بوده که آسفالت جاده بعد از خشک شدن مچاله می شود و مجبور می شویم به جبران آبروی رفته، هم عرق شرم بریزیم و هم قیر درجه یک تاوان دهیم. این شامل محصولات دیگری مثل سوخت هم می‌شود.

تنگ نظری ها روی شرکت تبریزی

تازگی ها بعضی ها که هدف شان هم مشخص نیست گیر داده اند که شرکت های زیان ده چرا باید تیم ورزشی داشته باشند. لای صحبت هایشان هم از شرکت صنعتی بزرگ تبریز نام برده اند! معلوم نیست قصد خراب کردن نام شرکت مذکور را دارند یا تصاحب تیم فوتبال پرطرفدار تبریزی را! چرا که هم صورت های مالی نشان می دهد وضعیت شرکت مذکور با وجود تحریم ها و فشارها، خوب است و هم تیم فوتبال مذکور افتخار بسیاری از هموطنان است.

رد صلاحیت شده های زورگو

در چند روز اخیر خبر رد صلاحیت بعضی اهالی بهارستان حسابی خبرساز شد؛ اما گویا برخی مردودی های بهارستان آنقدر نفوذ دارند که حکم را به نفع خود عوض می کنند و دوباره در فهرست کاندیداهای انتخابات قرار می گیرند. باید دید با این همه حرف و حدیث، رای می آورند یا نه؟

دستگیری بزرگترین قاچاقچی سوخت

بزرگترین قاچاقچی سوخت بعد از ۹ سال فرار دستگیر شده، «ه.پ» مدیرعامل وقت شرکت «پ.آ.ج» در حالی اخیراً پس از ۹ سال فرار دستگیر و بازداشت شده که شعبه دوم دادگاه تجدیدنظر استان بوشهر در پرونده‌ای به اتهام قاچاق بیش از یکصد میلیون لیتر فرآورده‌های نفتی یارانه‌ای معادل ۵۰ فروند کشتی نفتکش، او را جمعاً به پرداخت یک هزار و ۴۶۱ میلیارد و ۱۵۴ میلیون و ۱۱۹ هزار و ۳۰۶ ریال محکوم کرده است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
ساعت پنج و نیم عصر؛

التصاق مدیر بانک قرمزپوش!

ساعت پنج و نیم عصر؛

التصاق مدیر بانک قرمزپوش!

ارسال نظر
نظرات بینندگان
صدیقی تبریز
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۱
سلام بله که ابروی ایران وایرانی خواهد رفت وقتی مدیریت و نظارت در تولید و فروش قیر نباشه همین میشه وقتی به هرکی از راه رسیده مجوض تولید دادن نتیجه همین میشه وقتی درمنطقه ازاد مجوض واردات وکیوم عراق داده میشه وبه اسم قیر ایرانی صادر میشه نتیجه میشه همین تولید کننده هم دنبال سود بیشتره نه ابروی کشور من خودم از مخازن مرزی ترکیه بازدید کردم حداقل نیم متر ماسه ته نشین بود