بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷
ادامه عملکرد نگران کننده این سیمان‌ساز بررسی شد؛

عملکرد مبهم سرمایه‌گذاران "سدور"

علیرغم رشد نرخ‌های فروش و مجموع درآمد‌های این شرکت، افزایش چشمگیر بهای تمام شده منجر به کاهش حاشیه سود ناخالص و در نتیجه تعدیل منفی با اهمیت سودخالص در مقایسه با مدت مشابه شده است.
کد خبر : ۲۰۶۷۵۲

ادامه عملکرد نگران کننده


به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، در حالی که در روز جاری شاهد تشکیل صف خرید سرمایه‌گذاران در نماد "سدور " هستیم، گزارش ۹ ماهه حسابرسی شده شرکت سیمان درود حکایت از عملکرد ضعیف ۹ ماهه این شرکت و عملکرد مبهم سرمایه‌گذاران این شرکت دارد.

از موارد قابل توجه صورت‌های مالی ۹ ماهه حسابرسی شده این شرکت در مقایسه با گزارش مشابه این شرکت در سال مالی ۱۳۹۷، می‌توان به پوشش مشابه فروش انواع سیمان‌های تولیدی شرکت و بهبود مقادیر فروش در مقایسه با ۶ماهه نخست اشاره داشت.

علاوه بر این موضوع می‌توان به رشد در حدود ۳۰ درصدی نرخ‌های اکثر محصولات این شرکت اشاره داشت که منجر به رشد در حدود ۳۰۰ میلیارد ریالی جمع مبالغ فروش این شرکت در این مدت شده است.

لازم به ذکر است، علیرغم رشد نرخ‌های فروش و مجموع درآمد‌های این شرکت، افزایش چشمگیر بهای تمام شده منجر به کاهش حاشیه سود ناخالص و در نتیجه تعدیل منفی با اهمیت سودخالص در مقایسه با مدت مشابه شده است.

ادامه عملکرد نگران کننده

افزایش بیش از ۳۷ میلیارد ریالی هزینه‌های فروش عمومی و اداری و افزایش در حدود ۱۸ میلیارد ریالی هزینه‌های مالی‌های در مقایسه با ۹ ماهه نخست سال مالی ۱۳۹۷ از اصلی‌ترین دلایل رشد نگران‌کننده هزینه‌های این شرکت است.

ادامه عملکرد نگران کننده

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
فروش ۶ ماهه شرکت به ۱.۰۱۰ میلیارد ریال رسید؛

بازار داخل تنها دستاورد فروش "سدور"

فروش ۵ ماهه شرکت به ۸۱۱ میلیارد ریال رسید؛

رشد بیش از ۸ درصدی نرخ فروش محصولات سیمان دورود

کاهش حاشیه سود ناخالص این سیمان‌ساز کسب کرد؛

فروش ضایعات، اسقاط و حباب‌های‌سیمانی"سدور"

وزن کیسه‌های این سیمان‌ساز اندازه‌گیری شد؛

پایان سال مالی و تثبیت نرخ های فروش "سدور"

ارسال نظر