بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵
شاخص پا پس می‌کشد یا پیش به سوی فتح قله جدید؛

عقب‌نشینی "شاخص‌کل" جبران شد

هم‌اکنون شاخص‌کل با آنکه در آخرین نقطه قرمزپوشی خود قرار داد، شاخص توانسته عقب‌نشینی خود را جبران کند.
کد خبر : ۲۰۶۸۹۸

درحالی که بازارسرمایه امروز از شدت برف ذوق‌زده شده بود و از سرما روند عکس چند روز گذشته خود را پیش گرفته بود، نم‌نمک با گرم شدن تابلوی بورس مسیر قرمزپوش شدن را به سمت سبزی شاخص در این روز برفی تغییر داد.

بازار سرمایه امروز با شاخص‌کل ۴۰۹ هزار و ۹۶۲ واحدی کار خود را آغاز کرد، اما هنگامی که شاخص سبزپوش قله ۴۱۰ هزارواحدی را دید، برف مسیر شاخص را لیز کرد و باعث شد لباس قرمز در این روز برفی تابلو را کاملا مشخص کند تا شاخص‌کل با عقب‌نشینی به ۴۰۷ هزار واحدی دست‌یابد.

پس از گذشت یک‌ساعت از زمان بازار، اینبار شاخص‌توانسته سیر صعودی را باردیگر در پیش بگیرد و در محدود ۴۰۸ هزار و ۶۵۶ واحدی به ایستد.

عقب‌نشینی

هم‌اکنون شاخص‌کل با ۵۸۷ واحد مثبت باردیگر به محدوده ۴۱۰ هزار و ۵۴۹ واحدی وارد شود و شاخص‌کل هم‌وزن نیز سبزپوش شده و با ۵۷۶ واحد به ۱۲۶ هزار و ۵۹۰ واحدی بازگشت.

ارزش معاملات امروز بورس تهران (ساعت ۱۱:۱۰) به ۲ هزار و ۳۰۲ میلیارد تومان رسیده و ارزش نقدی آن نیز ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بالغ شده است.

تاثیرگذار‌ها
با نگاهی به لیست تاثیرگذارترین نماد‌ها می‌توان نماد‌های "اخابر" با رشد ۳۹۵ واحدی، "حکشتی" با رشد ۱۶۷ واحدی، "وغدیر" با رشد ۱۵۲ واحدی و "رمپنا" با رشد ۱۱۵ واحدی را دید و از سوی دیگر در بخش نماد‌های قرمزبازار نیز "شبندر" با منفی ۲۹۴ واحد، "کگل" با منفی ۲۴۶ واحد، "فولاد" با منفی ۱۷۸ واحد دیده می‌شوند.

بیشترین ارزش معامله
نماد‌های "اخابر" با ۹۳.۸ میلیارد تومان، "وبشهر" با ۸۰.۵ میلیارد تومان، "پازند" با ۷۷.۵ میلیارد تومان، "ونوین" با ۷۲.۲ میلیارد تومان، "خساپا" با ۵۷.۱ میلیارد تومان، "فاسمین" با ۵۰.۳ میلیارد تومان، "کویر" با ۴۹.۹ میلیارد تومان، جزو بیشترین نماد‌های دارای ارزش معامله هستند.

بیشترین حجم معامله
در این بخش نیز شاهد هستیم که نماد‌هایی همچون "وتجارت" با حجم ۶۸۲ میلیون سهم و ارزش ۳۵.۵ میلیارد تومان، "خساپا" با حجم ۲۰۹ میلیون سهم و ارزش ۵۷.۱ میلیارد تومان، "ونوین" با حجم ۱۹۸ میلیون سهم و ارزش ۷۲.۳ میلیارد تومان، "اخبار" با حجم ۱۵۹ میلیون سهم و ارزش ۹۳.۸ میلیارد تومان، "وبصادر" با حجم ۱۵۹ میلیون سهم و ارزش ۱۰ میلیارد تومان، "خپارس" با حجم ۱۴۱ میلیون سهم و ارزش ۲۷.۲ میلیارد تومان، "وبشهر" با حجم ۱۳۳ میلیون سهم و ارزش ۸۰.۶ میلیارد تومان، جای گرفته‌اند.

 

ادامه دارد...

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

شاخص ۴۸۰ هزار واحدی تا پایان سال

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

مانور "بورس" بر پتروپالایشی‌ها و فولادی‌ها

ارسال نظر