بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸
شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین از زمان تأسیس تاکنون تجدید ارزیابی انجام نداده است و این شرکت از پرتفوی مناسبی نیز در بازار سهام برخوردار بوده که قیمت روز آن بیش از ۳۳ میلیارد تومان است.
کد خبر : ۲۰۷۰۲۴

به گزارش  بورس نیوز، پس از برگزاری مجمع فوق‌العاده شرکت «صنعتی و شیمیایی رنگین» و انتخاب اعضای جدید هیات مدیره "شرنگی"، سهامداران و سرمایه‌گذاران این شرکت این روز‌ها شاهد معاملات پر حجم و البته مثبتی در این نماد معاملاتی هستند.

بر این اساس باید گفت شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین یکی از شرکت‌های فرابورس با سابقه کشور و فعال در صنعت محصولات شیمیایی فعال به شمار می‌رود و برند هادی رنگ متعلق به این شرکت بوده که همه مردم و صنعت‌گران و نیز نسل‌های مختلف با این برند سالیان سال است که آشنایی و خاطره دارند.

همچنین این شرکت از معدود شرکت‌های حاضر در بازار سهام است که از زمان تأسیس تاکنون تجدید ارزیابی انجام نداده است. از این رو افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و نیز افزایش سرمایه از محل سود انباشته مناسب شرکت، از جمله جذابیت‌های شرنگی به شمار می‌آید، و فعالان بازار سهام بر این باورند که هیات مدیره جدید این شرکت به دنبال اخذ مجوز‌های لازم برای تجدید افزایش سرمایه شرنگی در آینده نزدیک هستند و همین موضوع نیز موجب شده تا نماد معاملاتی شرنگی این روز‌ها بیش از هر روز دیگری مورد توجه قرار گرفته و معاملات پرحجم و مثبتی در آن صورت گیرد.
این در حالی است که به گفته کارشناسان در زمینه تولید، این شرکت قابلیت افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی تولیدات را دارد. ضمن این که با توجه به ظرفیت‌های خوبی که در "شرنگی" وجود داشته و مغفول مانده است، می‌توان به صادرات محصولات این شرکت نیز اندیشید و بر این اساس برنامه‌ریزی کرد.

علاوه بر این، شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین از پرتفوی مناسبی نیز در بازار سهام برخوردار است که قیمت تمام شده آن حدود یک میلیارد تومان، و قیمت روز آن بیش از ۳۳ میلیارد تومان است که این عدد با توجه به سرمایه اندک "شرنگی" عدد بسیار قابل توجهی بوده بویژه این که "شرنگی" شرکت‌های غیربورسی مناسبی را نیز برای سرمایه گذاری انتخاب کرده است و در ترکیب سهامدارن آن‌ها حضور دارد.

همچنین به این موضوع باید سهام اندک شناور این شرکت را هم اضافه کرد که این مولفه نیز به جذابیت‌های بیشتر شرنگی منجر شده است.

این گزارش می‌افزاید: بر اساس شنیده‌ها نیز تعدیل مثبتی هم در شرکت صنعتی و شیمیایی رنگین اتفاق افتاده که سهامداران این شرکت بزودی خبر‌هایی در خصوص آن خواهند شنید.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر