بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷
کد خبر : ۲۰۷۲۳۰

توضیحات سمات در مورد یک خبر

به گزارش بورس‌نیوز از فارس، شرکت سپرده‌گذاری مرکزی و تسویه وجوه در توضیحات خبری که در خبرگزاری فارس منتشر شده و "بورس‌نیوز" در بخش دیگر رسانه‌ها انتشار داده توضیحاتی را ارائه کرده است.

متن این جوابیه به شرح زیر است: 

متاسفانه گزارش منتشر شده، بدبینانه‌ترین نوع نگاه در تحلیل فعالیت‌ها و صورت‌های مالی شرکت سپرده گذاری مرکزی بوده، اما از سوی دیگر نشان از شفافیت بی سابقه این شرکت در حوزه عملکردی است.

تخصیص سود بالاتر در حساب‌های شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در دوره مالی شش ماهه منتهی به ۳۱شهریورماه ۱۳۹۸ عمدتا به دلیل رایزنی‌ها و مذاکراتی بوده که این شرکت با برخی از بانک‌ها انجام داده و موفق به دریافت سود‌های بالاتری شده که بانک‌ها در چارچوب مقررات و مصوبات خود قادر به پرداخت آن می‌باشند. مضافا اینکه حجم عملیات، دریافت و پرداخت‌های این شرکت در این مدت در حوزه‌های مختلف نسبت به سنوات گذشته بسیار گسترده بوده است.

شرکت سپرده گذاری مرکزی از بدو تاسیس، همواره خود را ملزم به رعایت تمامی قوانین، مقررات، دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌های سازمان بورس و اوراق بهادار و مراجع ذیصلاح نموده و در همین راستا، تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های این شرکت در چارچوب قوانین و مقررات انجام و مورد تایید حسابرس و بازرس قانونی شرکت بوده است.

همچنین این شرکت در راستای تحقق برنامه استراتژیک خود همچنان به افزایش سطح آموزش و ارتقای بهره وری پرسنل خدوم، متعهد، کارآمد و حرفه‌ای خود اهتمام می‌ورزد تا به اهداف و برنامه‌های راهبردی خود دست یابد.

از سوی دیگر افزایش هزینه‌های این شرکت به دلیل طراحی و راه اندازی سامانه‌ها و سیستم‌های جدید برای ارتقای فعالیت هایش همگام با استاندارد‌های بین المللی است، به طوری که قصد دارد به محور توسعه بازار سرمایه تبدیل شود.

درآمد‌های حاصل از اجرای پروژه سامانه جامع اطلاعات مشتریان (سجام) نیز صرف طراحی، به روز رسانی، توسعه سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، پشتیبانی و پاسخگویی به نیازمندی‌های این سامانه می‌شود تا این سامانه قابلیت سرویس دهی به ۱۰۰ میلیون نفر کاربر ایرانی و غیر ایرانی را داشته باشد.

در مجموع این شرکت از نقد‌ها و انتقاد‌های سازنده و منصفانه رسانه‌ها و اهالی بازار سرمایه برای پیشبرد برنامه‌های استراتژیک خود استقبال می‌کند و امیدوار است بتواند به نحو مطلوب مسئولیت‌ها و وظایف خود را در این بازار ایفا کند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر