بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰
در گفت‌وگو با بورس نیوز مطرح کرد:

افزایش سوددهی" فخاس "در شرایط تحریم

معاون بهره برداری مجتمع فولاد خراسان گفت: علی رغم وجود سختی‌های بسیار در شرایط تحریم، سود دهی "فخاس" نسبت به سال قبل در وضعیت بهتری قرار دارد.  
کد خبر : ۲۰۷۵۵۲
افزایش سوددهی
 
 
 
حمیدرضا زارع معاون بهره برداری مجتمع فولاد خراسان در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر صنعت فولاد به بورس نیوز گفت: موضوع تحریم‌ها امری جدید نیست و چندین سال است که این صنعت با بحث تحریم‌ها دست و پنچه نرم می‌کند. 

وی ادامه داد: البته مبارزه با تحریم‌ها همچنان ادامه دارد و راهکار‌های دور زدن و عدم نیاز به خارج از کشور نیز همواره در دستور کار قرار دارد. 

زارع به بومی سازی قطعات و تعامل با تامین کننده ها‌ی داخلی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از قطعات و مواد مصرفی بومی سازی شده، اما برخی محصولات اندک، چون الکترود و کوک سوزنی مجددا تحریم شدکه خوشبختانه برای تولید الکترود و میدل کوک در سطح کشور فعالیت‌ها ادامه دارد. 
 
 

وی فولاد خراسان را با ظرفیت اسمی چهار واحد تولیدی همچنان فعال عنوان کرد و گفت: این واحد‌ها با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت بوده به طوریکه میزان تولید نسبت به سال ۱۰ درصد رشد داشته و جای نگرانی وجود ندارد. 

زارع در ادامه اظهار داشت: میزان افزایش تولید، از لحاظ سودآوری سهام و در حمایت از سهامداران امری مهم و موثر خواهد بود به طوریکه با تولید انبوه، هزینه‌های ثابت و بهای تمام شده نیز کاهش یافته و مسلما سودخوبی به ازای هر سهم خواهیم داشت.

معاون بهره برداری مجتمع فولاد خراسان با اشاره به میزان تولید این شرکت اضافه کرد: هیچ رسوبی از محصولات نهایی فولاد خراسان، چون شمش و میلگرد رخ نداده و محصولات میانی علاوه بر استفاده شرکت به بازار نیز عرضه می‌شود.

زارع در پایان خاطر نشان کرد: علی رغم وجود سختی‌های بسیار در شرایط تحریم، اما سود دهی نسبت به سال قبل در وضعیت بهتری قرار دارد.
 
 
 
 
اشتراک گذاری :
ارسال نظر