بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶
نشست خبری مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در اتاق بازرگانی در حال برگزاری است.
کد خبر : ۲۰۷۶۳۶

برگزاری نشست خبری مدیرعامل

به گزارش بورس نیوز، هم‌اکنون نشست خبری عزیزاله عصاری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، محمد کلانتری، مدیرعامل شرکت توسعه معدنی و صنعتی صبانور و ابراهیم جمیلی مدیرعامل هلدینگ زرین در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات اظهار کرد: دلیل اینکه به حوزه سرب و روی ورود پیدا کردیم، استراتژیک بودن این فلزات در جهان بوده و در کشور ما منابع خوبی از این فلزات وجود دارد.

وی افزود: در شرایط فعلی تقاضا در این فلزات بیش از تولید بوده و سرمایه گذاری مطلوبی محسوب می‌شود. ما با به کارگیری از تکنولوژی‌های ویژه در نظر داریم از همه ذخایر کشور در این مسیر استفاده کنیم.

عصاری ادامه داد: ما ۹ درصد ذخایر جهان را در این حوزه در اختیار داریم.

ورود به بورس

عزیزالله عصاری مدیرعامل هلدینگ توسعه معادن و فلزات گفت: استقبال از بورس و ارکان مهم آم به دلیل اطمینانی است که رسانه‌ها به بازار تزریق کرده و نقش موثری داشته اند.
بحث اکتشاف امری مهم تلقی می‌شود؛ این شرکت بر محصولاتی، چون سرب و روی بسیار گسترده عمل کرده و استفاده بهینه از ذخایر را در برنامه‌های خود دارد.

متخصصین دورهم جمع شدند

جمیلی مدیرعامل گروه صنعتی و معدنی زرین نیز وعده یک خبر سرمایه گذاری خوب را اعلام کرد و گفت: در کنار هلدینگ معادن و فلزات و همچنین شرکت صبا نور فرصت خوبی ایجاد شد تا تیمی از بهترین متخصص‌ها دور هم جمع شده و بزرگترین مجتمع سرب و روی کشور را طراحی کنند.

وی افزود: اگر این پروژه به شرکت‌های خارجی سپرده می‌شد میلیون‌ها دلار هزینه برای کشور داشت.

جمیلی در ادامه وعده داد: سال دیگر در همین تاریخ ٦بهمن اولین گزارش پیشرفت کار ارائه خواهد شد.

اینکه تصمیم دولت مبنی بر افزایش تعرفه خوب است یا بد را خود دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید پاسخگو باشد.

مدیرعامل هلدینگ زرین یکی از دلایل دولت برای افزایش عوارض صادراتی را جلوگیری از خام‌فروشی عنوان و یادآور شد: باید با ایجاد ارزش‌افزوده بیشتر بتوانیم مشکلات صنعت را برطرف کنیم. در مورد معنی خام‌فروشی بین فعالان این حوزه اختلاف نظر وجود دارد، در قانون آمده وقتی ماده از معدن استخراج و خردایش صورت می‌گیرد، فرآوری شده است، اما اینکه چقدر می‌توان این ماده را به محصول جدید با ارزش‌افزوده بیشتر تبدیل کنیم مورد اختلاف نظر کارشناسان است.

جمیلی بیان کرد: میزان عوارض به تصمیم شورای اقتصاد بستگی دارد. به نظر من شورای اقتصاد قبل از گرفتن هر نوع تصمیمی باید با بخش خصوصی مشورت می‌کرد که متاسفانه این اتفاق نیفتاد و شاهد این افزایش بی‌سابقه بودیم که مورد اعتراض اهالی صنعت و معدن واقع شد.

وی ادامه داد: اینکه برخی از دوستان با هیاهو اعتراض می‌کنند مورد قبول نیست.

رئیس خانه اقتصاد ایران به ثبت اختراع گروه زرین و تهیه شمش از کنسانتره سرب سولفوره اشاره کرد و اظهار کرد: تعدادی از تولیدکنندگان سرب سولفوره از طرح ما استقبال کردند و در جلسات اتاق بازرگانی ایران هم اعلام شد که این طرح در مراحل اولیه است و راندمان آن حدود ۹۰ درصد است و باید به ۹۶ درصد برسد که نیازمند عزم ملی و تداوم مسیر است.

شرکت زرین یک گروه دانش‌بنیان است و پژوهشکده‌ای دارد که با حمایت از دانشجویان در این حوزه پیشرو است.

جمیلی افزود: همه وظیفه دارند معنای واقعی ارزش افزوده بیشتر رو در کشور محقق کنند. وقتی مجموعه‌ای تحقیقات پژوهشی انجام می‌دهد و منجر به نتیجه و سپس به تولید صنعتی می‌شود، از سوی مسئولان باید مورد تشویق قرار گیرد.

وی به قوانین سخت خام‌فروشی در کشور‌های معدنی مانند کانادا و استرالیا نیز اشاره کرد و گفت: در این کشور‌ها اگر قرار است به ماده ارزش افزوده بیشتری تعلق گیرد، قطعا مورد حمایت ویژه دولت‌های خود قرار می‌گیرند.

مدیرعامل هلدینگ زرین مطرح کرد: به نظر من در شرایط سختی که کشور در آن است، اولین موردی که باید به آن فکر شود اشتغال است و هر طرحی که منجر به اشتغال‌زایی بیشتر شود باید مورد حمایت ویژه مجلس، دولت و بخش خصوصی قرار گیرد.

جمیلی یادآور شد: گروه زرین پژوهشکده‌ای تاسیس کرده که دانشجویان علاقه‌مند به پژوهش را در یک‌جا جمع کرده و با دادن طرح و امکانات به نخبگان جوان اجرای آن را برعهده آن‌ها می‌گذارد. این پژوهشکده در آینده قطعا موفقیت بیشتری کسب خواهد کرد و آینده برای کسانی است که از خلاقیت‌های جوانان استفاده می‌کنند. وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های شرکت ما ارتباط با دانشگاه، پژوهشگران جوان وجلوگیری از مهاجرت نخبگان است.

وی با انتقاد به نگاه دولت در مورد وضع عوارض و حقوق دولتی به تمام مواد معدنی با یک دید بیان داشت: من معترض به این نوع وضع حقوق و عوارض دولتی هستم، ولی بدین معنا که نباید معادن متفاوت از نظر نوع ماده، کیفیت و هزینه‌های تمام شده به یک شکل عوارض و حقوق دولتی را پرداخت کنند. فعالان بخش خصوصی پرداخت حقوق و عوارض دولتی را وظیفه می‌دانند، ولی آیا این حقوق و عوارض دولتی باعث تعطیلی معادن می‌شود؟

رئیس خانه اقتصاد ایران گفت: در رابطه با عوارض بر سنگ‌های تزیینی، کرومیت، مس و ... دولت باید سیاست‌ها را دوباره بررسی کند که بعد از ایجاد ارزش‌افزوده و درصورت مازاد محصول، به چه شکل می‌توان صادرات کرد که نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق است. خوشبختانه نظام مهندسی معدن ایران نقشه راه معدن برای این بخش طراحی کرد، لذا باید دید این نقشه را می‌توان ادامه داد یا باید آن را تخصصی‌تر کند. در کشور حدود ۵۲ نوع ماده معدنی استخراج می‌شود که باید برای هرکدام یک برنامه تعریف کرد.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
سرمایه شرکت به ۵۵.۳۰۰ میلیارد ریال افزایش می‌یابد؛

صدور مجوز افزایش سرمایه ۳۷ درصدی "ومعادن"

مدیرعامل "فزرین" در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در «کرمان»

مدیرعامل "ومعادن" در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

ایست به "خام‌فروشی "سرب" و "روی"

عزیزالله عصاری، مدیرعامل "ومعادن"

صدای سهامدار به گوش هیات مدیره رسید

ارسال نظر