بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
سهامداری یا سفته‌بازی!؛

NAV هر سهم «وآوا» چقدر است؟

قیمت سهام «وآوا» در مدت زمان کوتاه، رشد بسیار زیادی داشته و با وجود اذعان مدیران شرکت به حباب قیمتی، همچنان تقاضای کاذب مشاهده می‌شود. ارزش واقعی هر سهم این شرکت چقدر است؟
کد خبر : ۲۰۷۷۱۵

NAV هر سهم «وآوا» چقدر است؟

به گزارش واحد سنجش و راه حل‌های رفتاری در بازار (آبسیم) بورس نیوز، روز گذشته شرکت «سرمایه گذاری آوا نوین» اقدام به شفاف سازی در خصوص قیمت سهام خود کرد و از حباب سخن به میان آورد.

بر اساس این گزارش، شرکت اعلام کرده در حال حاضر قیمت سهم چندین برابر NAV است اما؛ با وجود اعلام رسمی مبنی بر حباب قیمتی در سهم، سهامداران دست بردار نیستند و بی اعتنا به گفته‌های مدیران شرکت، همچنان متقاضی خرید هستند.

در معاملات امروز این سهم با رشد جالب توجه ۱۰ درصدی بازگشایی شد! در حال حاضر، هر سهم «وآوا» قیمت‌هایی بیش از ۱۴۰۰۰ ریال را نیز لمس کرده است.

لازم به ذکر است که «وآوا» در اولین روز آبان ماه سال جاری به قیمت هر سهم ۲۱۶۰ ریال عرضه شد و در مدت حدود ۳ ماه، بازدهی خیره‌کننده ۵۳۶ درصدی را به ثبت رساند.

این شرکت با سرمایه ۶۰۰ میلیارد ریالی، از پرتفوی بورسی به بهای تمام شده ۸۵۷ میلیارد ریال برخوردار است که ارزش بازار آن، بر اساس گزارش عملکرد دی ماه، بالغ بر ۱۰۶۸ میلیارد ریال است. از سوی دیگر، سرمایه بسیار اندکی معادل ۶۹ میلیارد ریال به شرکت‌های غیربورسی اختصاص داد.

NAV هر سهم «وآوا» چقدر است؟

بنابراین، می‌توان گفت «وآوا» تمام تمرکز خود را بر بازار سرمایه معطوف کرده است و در سال جاری از محل فروش سرمایه گذاری ها، تاکنون ۲۰۵ میلیارد ریال سود کسب کرده است. این در حالی است که در دوره ۶ ماهه منتهی به اسفند سال ۹۷ حدود ۳۰ میلیارد ریال و در دوره ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ماه سال ۹۷ بالغ بر ۱۲۲ میلیارد ریال سود از محل فروش سرمایه گذاری‌ها شناسایی کرده بود (سال مالی شرکت از شهریور به اسفند ماه تغییر یافته است).

NAV هر سهم «وآوا» چقدر است؟

بیشترین سرمایه گذاری شرکت به صنعت بانکداری اختصاص یافته که حال و روز خوشی ندارند؛ هر چند که «وآوا» به دنبال بانک‌هایی مثل پاسارگاد و ملت که وضعیت مطلوبی دارند، رفته است.

ارزیابی‌های آبسیم از پرتفوی سرمایه گذاری این شرکت حاکی از آن است که خالص ارزش دارایی‌های هر سهم «وآوا» حدود ۳۰۸۸ ریال تخمین زده می‌شود. با توجه به قیمت امروز این سهم، نسبت P/NAV (قیمت به ناو هر سهم) برابر با ۵ است که اختلاف بسیار فاحشی را روایت می‌کند.

NAV هر سهم «وآوا» چقدر است؟

البته از این نکته نیز نباید گذشته که قرار است به زودی «سرمایه گذاری کشاورزی کوثر» در بورس عرضه شود و همچنین شرکت‌های «مرغ مادر دیزباد» و «کشت و صنعت اشراق» در فرابورس در حال پذیرش هستند که پس از عرضه، قطعا شاهد رشد NAV «وآوا» نیز خواهیم بود اما؛ در حال حاضر، ارزش واقعی این شرکت با آن چیزی که در تابلوی معاملات به نمایش درآمده، اختلاف بسیار زیادی دارد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

راهکارهایی برای جلوگیری از خروج نقدینگی بازار سرمایه

یک اقتصاددان در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

زمان حساس برای شرکت‌های بورسی

پربازده‌‎ترین و زیانده‌ترین سهم‌ها را بشناسید؛

از تلخ کامی قندی‌ها تا آوای خوش بازدهی «وآوا»

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ارسلان پرهمت
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
سلام
حقوقی های واوا خواب رفته اند؛ لطفا بیدارشون کنید!!!!!
نزدیک به دوماه هست که داره درجا میزنه و صف فروش هست.