بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳
دبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران تاکیدکرد:

منتظر تحقق وعده های مسئولین صدا و سیما هستیم

در سال 7 میلیون تن لبنیات در کشور تولید می شود که 450 هزار تن آن به میزان 770 میلیون دلار صادر می شود.
کد خبر : ۲۰۷۷۱۹

به گزارش بورس نیوز، رضا باکریدبیر انجمن صنایع فرآورده های لبنی ایران گفت: 

عراق، افغانستان،روسیه و بعد از آن کشورهای حاشیه خلیج فارس اصلی ترین بازار محصولات لبنی ایران را تشکیل می دهند و البته اخیرا صادرات به روسیه نیز افزایش یافته است.

عراق تعرفه های وارداتی و همچنین بعضی از اقلام لبنی را جهت ورود به این کشور را ممنوع کرده است اما کماکان به دلیل کمبود لبنیات در این کشور تعدادی کالای لبنی به عراق صادر می شود. در صورتی که عراق محدودیت واردات نگذاشته بود صادرات ما در سال جاری افزایش بیشتری داشت.

در خصوص ادعایی که اخیرا توسط یکی از کارشناسان صدا و سیما درباره کیفیت کالاهای لبنی و بطور خاص شیر عنوان و منجر به بروز برخی حواشی شده بود بنده اطلاعی ندارم که این شخص بر چه اساسی این مستندات را ارائه کرده است. آماری که ارائه آن بدون استناد به منابع معتبر پژوهشی و سازمان های نظارتی بوده و همین امر اعتراض کارشناسان، مقامات دولتی و فعالان مواد غذائی و صنعت لبنیات را در پی داشته است. ما امیدواریم آنچه اتفاق افتاده به برندهای ایرانی که به سختی توانست‌اند در بازارهای منطقه ای خود را تثبیت کنند، ضربه ای نزند هرچند دراین باره خبرهای خوبی به گوشمان نمی رسد.

بعد از آنچه در صدا و سیما اتفاق افتاد با دعوت نمایندگان مجلس جلسه مشترکی با نمایندگان صدا و سیما داشتیم و آنها قول دادند که برای جبران اشتباه رخ داده، بخشی از آنتن را به تحقق هدف افزایش سرانه مصرف لبنیات اختصاص دهند. ما منتظر هستیم تا این وعده به جلسات عملیاتی برای طراحی کمپین افزایش سرانه مصرف شیر و محصولات لبنی که برای تضمین سلامت جامعه ما بسیار با اهمیت است، منجر شود.

متاسفانه سرانه مصرف شیر و محصولات لبنی در ایران در مقایسه با استانداردهای جهانی بسیار پائین است و این میتواند تهدیدی برای سلامت جامعه باشد. به همین دلیل رسانه هایی چون صدا وسیما فارغ از خطای اخیر مسئولیت مستقیم در فرهنگ سازی مصرف شیر دارند و نباید نسبت به تحقق مسئولیت های خود بی تفاوت باشند.

صنعت لبنیات، رقابتی ترین صنعت با مالکیت بالای بخش خصوصی، با قدمت 60 ساله است. لبنیات علاوه بر نقش کم نظیر و به صرفه در سلامت مردم سهم بالای اشتغال در کل زنجیره به خود اختصاص داده است. از نظر تکنولوژیک صنعت لبنیات ایران فاصله ای با رقبای بین المللی ندارد و از نظر سرمایه انسانی، کارخانه های ما دارای سرمایه انسانی متخصص و با مهارتهای بالا هستند.

در روزهای آتی دست اندرکاران صنعت لبنیات ایران و تامین کنندگان این صنعت، نخستین همایش این صنعت را برگزار خواهند کرد. از کلیه رسانه‌ها و مسئولینی که در حوزه سلامت و اقتصاد فعالیت دارند دعوت میکنیم تا با حضور در این همایش، شنونده مسائل این صنعت و پیشنهادات اهالی آن برای توسعه صنعت لبنیات ایران باشند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر