بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
قطار به عنوان وسیله نقلیه‌ای که جهان را متحول کرد، نقش مهمی در دنیا و ایران بازی کرده است. اولین ایستگاه‌های قطار، به نوعی آثار هنری محسوب می‌شوند. چنانکه، ایستگاه راه آهن تهران در سال ۱۳۷۹ و در روز ۲۰ اسفند به عنوان یکی از آثار ملی کشور ثبت و شناخته شد. ساخت این ایستگاه که از مهم‌ترین شریان‌های حمل و نقلی ایران بوده و هست، در سال ۱۳۰۶ آغاز شد و اکنون نیز تحت نظر وزارت راه و ترابری اداره می‌شود.
کد خبر : ۲۰۷۸۴۲

به گزارش بورس نیوز،امروزه، به دلیل موقعیت جغرافیایی تهران که در مرکز کشور قرار گرفته است، بسیاری از خطوط راه آهن از این ایستگاه مهم گذر می‌کنند. از سوی دیگر، به علت جمعیت و اهمیت پایتخت نیز رفت و آمد به تهران در مقیاس گسترده‌ای انجام می‌گیرد و لزوم راه‌های ارتباطی گسترده غیر قابل انکار است.
همین حالا جهت مشاهده بلیط قطار اینجا را کلیک کنید.

 

ناگفته‌هایی درباره ایستگاه راه آهن تهران که باید بدانید!
ایستگاه راه آهن تهران، یک اثر مهم ملی!
ایستگاه راه آهن تهران را می‌توان مهم‌ترین ایستگاه راه آهن در کل کشور دانست. با یک ورودی و ۳۲ هکتار مساحت، دارای ۲ بخش شهری و حمل و نقل ریلی است. در این محل، ۳۲ ورودی برای دسترسی راحت‌تر مردم و ۶ ورودی فرعی برای کارکنان و کارمندان وجود دارد. با توجه به آمار، روزانه در حدود ۱۳ هزار نفر در این ایستگاه تردد دارند. همین تردد زیاد جمعیت، باعث شده است که نه تنها این خیابان بسیار شلوغ باشد بلکه این امر نشان می‌دهد که انتخاب بسیاری از مردم برای سفر‌های داخلی، قطار و ایستگاه راه آهن تهران است. شلوغ‌ترین ورودی این ساختمان در ضلع جنوبی و خیابان شوش قرار گرفته است. یکی از پر طرفدارترین قطار‌هایی که در این مسیر توقف دارد، قطار مشهد است، چراکه بخش‌های زیادی از کشور را به هم مرتبط می‌کند و در عین حال از پایتخت نیز می‌گذرد.
اما آنچه امروزه به عنوان ایستگاه راه آهن تهران در ذهن می‌آید، در تاریخ ۲۳ مهر ماه سال ۱۳۰۶ ساخته شده است. این ایستگاه، وسعت ۱۷۴ هکتار را در بر گرفته و از خیابان شوش و میدان بهمن آغاز و تا بزرگراه بعثت یا خیابان شهید رجایی یا ری کشیده شده است. گفته می‌شود، طراحی این مجموعه توسط یک معمار اوکراینی انجام شده است.

 

جهت مشاهده هتل های مرکز شهر تهران می توانید به آدرس سایت زیر مراجعه نمایید :

 

https://www.eligasht.com/hotels/هتل-های-تهران/


مسیر‌های دسترسی ایستگاه راه آهن تهران
یکی از نقاط قوت ایستگاه راه آهن تهران، مسیر‌های دسترسی و امکانات مناسب حمل و نقل در این محل است. از آن جا که این ایستگاه برای مدت زمانی طولانی در این محل وجود داشته، امکانات حمل و نقلی زیادی در اطراف آن به وجود آمده و نقش میدان راه آهن نیز به عنوان یک نقطه مهم در شهر کاملا حفظ شده است. در نتیجه، به هر منطقه که قصد داشته باشید بروید، حداقل یک وسیله نقلیه وجود خواهد داشت. عکس این موضوع نیز صادق است و در اغلب موارد می‌توان به سرعت خود را از هر نقطه شهر به ایستگاه راه آهن رساند. برای رسیدن به ایستگاه راه آهن می‌توانید از مترو، اتوبوس، تاکسی و تاکسی‌های آنلاین استفاده کرد. علاوه بر این، امکان استفاده از اتوبوس‌های بی آر تی نیز وجود دارد، که از طریق خط شمال به جنوب قابل دسترسی است. در پایانه‌های تاکسیرانی مختلف نیز معمولا یک خط برای تردد به ایستگاه راه آهن وجود دارد. با این حال اگر دچار کمبود وقت هستید یا ترجیح می‌دهید تا راحت‌تر به ایستگاه قطار برسید، می‌توانید از آژانس‌ها یا تاکسی‌های اینترنتی برای رسیدن به راه آهن استفاده کنید.
به طور کلی، ۴۳ خط اتوبوس، ۵ خط مینی بوس و ۵ خط تاکسی رانی در نزدیکی ورودی‌های ایستگاه راه آهن وجود دارد که شما را به هر مقصدی که در تهران مد نظر داشته باشید، می‌رساند.

ناگفته‌هایی درباره ایستگاه راه آهن تهران که باید بدانید!


همه آنچه باید درمورد خرید بلیط قطار بدانید
در صورتی که به هر دلیل، امکان رفتن به سفر مورد نظرتان را از دست بدهید، می‌توانید بلیط قطار خود را کنسل کنید. برای این کار قوانین خاصی وجود دارد؛ برای مثال تا یک ساعت بعد از صادر شدن بلیط (اگر قطار حرکت نکرده باشد و ساعت کاری مرکز فروش نیز به پایان نرسیده باشد) مرکز صادر کننده بلیط، کل آن را به شما باز می‌گرداند. اگر هم پیش از ساعت ۱۲ روز قبل حرکت قطار، بلیط را استرداد نمایید، ۹۰ درصد بهای بلیط به شما بازگردانده خواهد شد. همچنین اگر از ساعت ۱۲ روز قبل از حرکت تا سه ساعت پیش از حرکت قطار سفر خود را لغو کنید، ۷۰ درصد مبلغ به شما بازگردانده می‌شود. حتی تا سه ساعت پیش از حرکت قطار هم می‌توانید با استرداد بلیط، نیمی از مبلغ آن را پس بگیرید، اما از لحظه‌ای که قطار حرکت می‌کند، دیگر امکان برگرداندن هیچ مبلغی به شما وجود ندارد.
کنسل کردن بلیط قطار می‌تواند کار دشواری باشد. اگر تصمیم بگیرید آن را به صورت حضوری پس بدهید، باید به ایستگاه قطار تهران مراجعه کنید. این درحالی است که می‌توان امروزه بلیط خود را به صورت اینترنتی نیز لغو نمود. البته اگر بلیط خود را از الی گشت تهیه کرده باشید، می‌توانید پروسه استرداد بلیط قطار را تلفنی نیز انجام دهید.

منبع: eligasht.com
اطلاعات تماس الی گشت:
تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰
ایمیل: info@eligasht.com
آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

اشتراک گذاری :
ارسال نظر