بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
گزارشی از نشست "نت برگ" و "تخفیفان"؛

رقابتی که منجر به ادغام شد

مدیرعامل و هم موسس تخفیفان گفت: این سال‌ها به اشتباه با نت برگ رقابت داشتیم و این رقابت بی‌جا باعث کاهش خلاقیت و عدم تمرکز ما بر نوآوری و ارائه محصولات جدید به مشتریان شده. از این رو تصمیم به ادغام گرفتیم.
کد خبر : ۲۰۷۹۰۰
 
رقابتی که منجر به ادغام شد
 
به گزارش خبرنگار بورس نیوز، دانشور به روند ادغام این دو استارتاپ اشاره کرد و گفت:"نت برگ " و تخفیفان " از سال ۹۰ در فاصله کمی کار خود را شروع کردند. 

وی ادامه داد: بعد از گذشت زمانی هر دو به یک رشد ۳۰۰ درصدی رسیدند. سال ۹۶ تمرکز تخفیفان به سمت گردشگری و نت‌برگ به سمت شرکت‌های بی‌توبی رفت. در مجموع تخفیفان و نت‌برگ با ۸۰ هزار شرکت SME (شرکت‌های متوسط کوچک) کار کرده‌اند که بیش از ۱۰ میلیون مشتری و کاربر داشتند.

مدیرعامل و هم موسس تخفیفان در ادامه به فعالیت‌های تخفیفان اشاره کرد و افزود: در سال ۹۷ ما به استان‌های دیگر ورود پیدا کردیم و شروع به استفاده از کد‌های تخفیف کردیم. در سال ۹۸ سرویس کش‌بک را با عنوان «پول تو» شروع کردیم.

به گفته دانشور برای این ادغام سه مذاکره رسمی و ۳۰ جلسه غیر رسمی برگزار شده است.

در ادامه وی به رقابت سخت تخفیفان و نت‌برگ اشاره کرد و گفت: در روند ادغام، بعد از بررسی رفتار‌های مصرف‌کنندگان، متوجه شدیم این دو استارتاپ تنها ۱۸ درصد مشتری مشترک دارند که این عدد در سال ۹۸ به ۹ درصد رسید. درواقع ما این سال‌ها به اشتباه با هم رقابت داشتیم و این رقابت بی‌جا باعث کاهش خلاقیت و عدم تمرکز ما بر نوآوری و ارائه محصولات جدید به مشتریان شده. از این رو تصمیم به ادغام گرفتیم.

مدیرعامل تخفیفان افزود: طی مذاکراتی که داشتیم تصمیم براین شد که هر دو برند را حفظ کنیم. زیراکه ذات هر دو برند متفاوت است و مشتری‌های متفاوتی دارد.

علیرضا صادقیان، مدیرعامل نت برگ اعلام کرد که این ادغام در جهت توسعه برند تخفیف گروهی است و قرار نیست انحصار اتفاق بیافتد.

وی با تاکید بر صحبت‌های دانشور، خاطر نشان کرد: در این سال‌ها رقابت‌های این دو برند ما را وارد یک جنگ بیهوده کرده بود و مانع از توسعه خدمات و نوآوری شده بود. برای مثال ما هنوز در شهر‌های مانند یزد و شیراز ورود نکردیم. از این رو تصمیم گرفتیم با همکاری باهم تمرکزمان را روی توسعه بگذاریم.

خواجه‌نصیر مدیرعامل تامین سرمایه تمدن نیز در ادامه گفت: برای ادغام این دو شرکت جلسات متعددی ترتیب داده شد. این کار بزرگی است که منجر شده تا امروز دو رقیب که در فضای رقابت کسب‌و‌کار با هم سرسختانه رقابت می‌کردند کنار یکدیگر نشستند و تصمیم به همکاری گرفتند. اتفاق خوش یمنی که رخ داده باید الگویی برای فضای کسب‌و‌کار کشور باشد.

مدیر صندوق جسورانه آرمانی خاطرنشان کرد: جسارت، جوانی و نگاه به آینده سه ویژگی فاندر‌های این شرکت‌ها بوده که باعث شده در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر