بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶
کارشناس بازار سرمایه درگفت و گو با بورس نیوز مطرح کرد:

عواقب خطرناک پمپاژ "نقدینگی "

پول وارد بورس شده وبازار در رونق به سر می‌برد. پمپاژ این حجم نقدینگی سهم‌های مختلف را وارد صف خرید کرده اما؛ این موضوع نباید ادامه دار باشد چرا که عواقب خطرناکی به همراه خواهد داشت.
کد خبر : ۲۰۷۹۶۵
 
عواقب خطرناک پمپاژ
 
حمید مرتضی کوشکی، مدیر تحلیل گروه مالی اقتصاد بیدار در تحلیل بازار سرمایه به خبرنگار بورس نیوز گفت: واقعیت این است بخش مهمی از بازار بالاتر از ارزش خود معامله می‌شود.

وی به دلایل این امر اشاره کرد و افزود: ارزندگی ماشین آلات، ارزندگی تجهیزات، پتانسیل‌های تجدید ارزیابی و .. را می‌توان از دلایل این معاملات عنوان کرد که همه این موارد جز متدولوژی ارزشیابی شرکت‌ها به شمار می‌روند اما؛ معیار‌های ارزشیابی نبوده و در اولویت‌های بعدی باید قرار بگیرند.

کوشکی یکی از نکات داغ بازار را چشم انداز صعودی نرخ عرضه عنوان و اضافه کرد: یکی دیگر از نکات بازار را می‌توان "عزم دولت برای ورود پول به بازار سرمایه" دانست. در حال حاضر بسیاری از افراد سرشناس کد معاملاتی خود را دریافت کرده اند که نشان از توسعه فرهنگ سرمایه گذاری است.

این کارشناس بازار سرمایه در این میان به نکته‌ای قابل توجه اشاره کرد و گفت:همگام با توسعه فرهنگ سرمایه گذاری، شیوه‌های درست آن نیز گسترش یافته و اگر این اتفاق رقم نخورد به ضرر بازار سرمایه و اقتصاد خواهدبود. 

کوشکی ضمن اشاره به نقدینگی در جریان بازار سرمایه خاطر نشان کرد: پول وارد بورس شده وبازار در رونق به سر می‌برد. پمپاژ این حجم نقدینگی سهم‌های مختلف را وارد صف خرید کرده اما؛ این موضوع نباید ادامه دار باشد چرا که عواقب خطرناکی به همراه خواهد داشت.

مدیر تحلیل گروه مالی اقتصاد بیدار توصیه کرد: بسیاری از شرکت‌ها دلایل رشدی بغیر از سودآوری و جریانات نقدی دارند بنابراین لازم است که سهامداران این امر را در تصمیمات خود دخیل کرده و صورت داشتن تصمیم به خرید در خصوص شرکت‌هایی غیر از فاکتور‌های سودآوری، تخصیص بهینه از سرمایه را داشته و ریسک زیادی نکنند. 

وی خاطر نشان کرد: تا زمانی که چشم انداز صعودی دلار و عزم برای ورود پول بیشتر به بورس وجود دارد، بازار سرمایه نیز رشد خود را ادامه خواهد داد.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

وقتی شاخص دچار تردید می‌شود!

مدیر تحلیل گروه مالی اقتصاد بیدار در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

"رکود تورمی" به ضرر داخل اما به نفع صادراتی‌ها

کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بورس نیوز مطرح کرد:

"تورم" تجربه نشده در انتظار "بورس"

مدیر تحلیل کارگزاری اقتصاد بیدار؛

عطشی به وسعت "بورس"

ارسال نظر