بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۶
کارشناس بازارسرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

عیار پتروشیمیایی‌ها روزانه نیست

شرکت‌های شیمیایی‌ جزو سهم‌های بنیادی بازار تلقی می‌شوند که معیارهای ارزشمندی داشته و سهامداران می‌تواند بر سودسازی آنها حساب باز کنند.
کد خبر : ۲۰۸۲۵۶

تیتر: شیمیایی‌ها و پتروشیمی ها ارزنده های بازار
محسن موسوی کارشناس بازار سرمایه در خصوص سرمایه گذاری در سهم‌های شیمیایی‌ها به بورس نیوز اظهار کرد: ماهیت صنعت پتروشیمی به‌گونه‌ای بوده که می‌تواند سودآوری بالایی را عاید سهامداران خود و حتی اقتصاد کند و از طرفی دیگر، اوضاع این صنعت نشانگر وضعیت اقتصادی کشور است.

وی ادامه داد: گروه شیمیایی حاضر در بورس جزو شرکت‌های بنیادی بوده که سود واقعی، تقسیم سود و ارزش بالایی را دارا هستند ضمن آنکه این گروه به‌لحاظ قدرت تجاری بالای آن، دچار نوسانات کمتری به نسبت سایر گروه‌های بورسی هستند.

موسوی بیان کرد: سهامداران نباید از این کنته غافل شوند که پتروشیمی‌ها طرح‌های توسعه‌ای متعددی را در دستور کار داشته و در پلنت‌ها و شرکت‌های جدید سرمایه‌گذاری‌های متنوعی را انجام داده که می‌تواند در آینده برای سهامداران ارزشمند باشد ضمن آنکه هیچگاه نباید پتانسیل رشد این صنعت را فراموش کرد.

این کارشناس بازارسرمایه در رابطه با مناسب بودن میزان حجم و فروش پتروشیمی‌ها در شرایط تحریم عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه‌های نقل و انتقال و جابه‌جایی ارز افزایش پیدا کرده در حال حاضر مشکل حادی گریبانگیر این گروه‌ نشده و از سوی دیگر، اگر برداشت از میادین نفتی با کاهش مواجه شده نیز تنها دلیل آن، برودت هوا بوده که آن نیز موقتی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر