بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
مدیرفروش فولاد غدیر نی‌ریز در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

"تحریم" ارزبری تامین قطعات را معکوس کرد

تحریم‌ها به صورت عکس عمل کرده چراکه اگر فشار تحریم‌ها نبود حرکت به سمت بومی‌سازی با تاخیر انجام می‌شود.
کد خبر : ۲۰۸۲۵۹
 
تصمیم
 
محمد قاسمی، مدیر فروش مجتمع فولاد غدیر نی ریز در گفتگو با بورس نیوز اظهار داشت: این شرکت یکی از هفت طرح افتتاح شده در طرح‌های فولادی کشور بوده که اسفند ماه ۹۶ به بهره برداری رسید.

وی در توضیح شیوه تولید این شرکت گفت: تولید به صورت پِرِد (Pered) و به شکلی کاملا بومی صورت می‌گیرد به طوریکه بهترین کیفیت آهن اسفنجی در سطح کشور را مجتمع فولاد غدیر نی ریز تولید می‌کند.

قاسمی افزود: ۳۵ درصد از کل سهام این شرکت مربوط به وزارت صمت و ۶۵ درصد دیگر نیز به شرکت سرمایه گذاری غدیر اختصاص دارد.
 
تاثیر برعکس تحریم بر حوزه فولاد
مدیر فروش مجتمع فولاد غدیر نی ریز در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر این صنعت اظهار کرد: تحریم‌ها به صورت عکس عمل کرده چراکه اگر فشار تحریم‌ها نبود حرکت به سمت بومی‌سازی با تاخیر انجام می‌شود، اما در حال حاضر می‌توان گفت بخش بسیار زیادی از قطعات با ارز بری بالا، توسط کارشناسان و مهندسان بومی سازی شده است.

وی تصریح کرد: البته لازم به ذکر است با توجه به احداث دو ساله کارخانه، هنوز نیاز به قطعات یدکی احساس نشده، اما قطع به یقین با درایت و توانمندی داخل کشور، نیاز به ارز و تکنولوژی خارجی احساس نخواهد شد.
 
 
برنامه برای ورود به بورس
قاسمی ضمن اشاره به حمایت وزارت صمت و مجموعه غدیر خاطر نشان کرد: حمایت مشکلات حوزه واردات و صادرات را از پیش روی شرکت برداشته است.

مدیر فروش مجتمع فولاد غدیر نی ریز در خصوص برنامه ورود این شرکت به بازار سرمایه گفت: با توجه به حضور سهامدارانی، چون وزارت صمت و مجموعه سرمایه گذاری غدیر، تصمیم بر عهده سهامداران و اعضای هیئت مدیره خواهد بود، اما در پروسه زمانی آینده این امر صورت خواهد پذیرفت. 

به گزارش بورس نیوز، احیای مستقیم به روش پرد (PERED) فرآیند احیای مستقیم پرد، گندله‌های اکسید آهن را به آهن فلزی (آهن اسفنجی) تبدیل می‌کند که برای فولادسازی با کیفیت بالا مفید است.کوره احیای استوانه‌ای از یک جریان فرآیند پیوسته با بازدهی بالا استفاده می‌کند.
اکسید آهن از مخزن تغذیه کوره احیاء توسط نیروی جاذبه و از طریق یک لوله عایق شده توسط گاز آب بندی به لوله‌های توزیع کننده و از آنجا به کوره احیاء شارژ می‌شود.
در کوره گندله‌ها در اثر نیروی وزن و با کمک فیدر ارتعاشی و Burden Feeder‌ها به سمت پایین حرکت کرده و توسط تماس مستقیم با جریان مخالف گاز‌های احیا کننده در منطقه احیاء به فلز آهن تبدیل می‌شوند. کوره استوانه‌ای به سه منطقه با سیستم گاز مجزا تقسیم می‌شود:
منطقه بالایی برای احیاء، منطقه انتقالی برای کربن دهی و منطقه پایینی برای خنک کردن تخصیص یافته است.
اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
عضو هیات موسس کانون صرافان در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

بازی با نرخ ارز، بدترین روش تامین هزینه دولت!

هزینه‌های غیرمترقبه ناشی از عدم وصول مطالبات بررسی شد؛

کسب زیان ۳هزار میلیارد ریالی توسط "فوکا"

معاون بازرگانی شرکت پتروشیمی غدیر تاکید کرد:

کیفیت بالای پتروشیمی غدیر و ربودن گوی سبقت از رقبای منطقه‌ای

ارسال نظر