بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

"افزایش قیمت" نتیجه حذف ارز دولتی صنعت دامپروری

فعلا ارز دولتی این صنعت حذف نشده، ولی به هر حال تخصیص ارز دولتی صنعت دامپروری هم همیشه برقرار نبوده و سرانجام قطع خواهد شد.
کد خبر : ۲۰۸۲۶۴

به گزارش بورس نیوز، بعد از حذف ارز دولتی قند و شکر، انتظار حذف ارز دولتی و عدم تخصیص دلار ۴۲۰۰ تومانی به سایر صنایع مشمول دریافت ارز دولتی هم می رود. صنعت دامپروری هم از جمله صنایعی است که مشمول تخصیص ارز دولتی است. در حال حاضر نهاده های دامی با ارز دولتی تامین می گردد. فعالان بازار سرمایه از مدت ها قبل چشم به راه حذف ارز دولتی صنایع بورسی هستند و این اتفاق اگرچه می تواند سبب افزایش قیمت بعضی کالاها در کشور شود، اما از منظر سهامداران، اتفاق خوشایندی است.

احمد مقدسی رییس هیات مدیره انجمن گاوداران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در این خصوص بیان کرد: صنعت دامپروری فعلا مشمول تخصیص ارز دولتی است؛ فعلا ارز دولتی این صنعت حذف نشده، ولی به هر حال تخصیص ارز دولتی صنعت دامپروری هم همیشه برقرار نبوده و سرانجام قطع خواهد شد.

وی افزود: حذف ارز دولتی صنعت دامپروری قطعا افزایش قیمت گوشت و لبنیات را به دنبال خواهد داشت. حتی اگر دولت ذخیره کافی هم داشته باشد، افزایش قیمت ها اجتناب ناپذیر است، ولی موافق تخصیص ارز دولتی هم نیستیم. فقط امیدواریم دولت تدابیری بی اندیشد که با حذف ارز دولتی صنعت دامپروری، بازار دچار تلاطم نشود.

مقدسی در ادامه با اشاره به سیاست نادرست ممنوعیت صادرات گفت: اجازه صادرات دام داده نمی شود و در حال حاضر با مازاد تولید دام زنده مواجه هستیم. این مازاد، به علت افزایش ظرفیت تولید دامداری ها ایجاد شده و اگر برنامه ریزی صحیحی صورت بگیرد، صنعت دامپروری هم قادر به تامین گوشت بازار داخل است و هم امکان صادرات خواهد داشت.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
آیا دلار ۴۲۰۰ تومانی به ایستگاه پایانی رسیده است!

روایت شیرین نظرسنجی‌ها از انتظارات تورمی برای سهامداران

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ارسلاندولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۹
درحال حاضر گوشت ولبنیات و... ارزان هم نیست اگر جایی مبلغ کمی ارزان می دهند یا بنجل تحویل میدن ویا از وزنش کسر میکنند ویا تاریخ مصرف رو به پایان ویاگذشته !!!