بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
مدیر مالی «فنورد» در گفتگو با بورس نیوز تاکیدکرد:

دهن کجی فولاد ایران به کرونا!

ویروس کرونا بر بازار فولاد ایران تاثیری نداشته و بیش از آنکه این ویروس موجب افت قیمت ها شود، کمبود عرضه ها در بازار داخل و نیز افزایش نرخ ارز، سبب جذابیت و افزایش قیمت محصولات فولادی شده است.
کد خبر : ۲۰۸۴۳۵

دهن کجی بازار فولاد ایران به کرونا!

به گزارش بورس نیوز، یکی از پربازده ترین نمادهای گروه فولادی، «فنورد» است.

سهم شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در سال جاری بیش از ۵۵۰ درصد بازدهی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است. البته این شرکت سال گذشته، از یک طرح توسعه نیز بهره برداری کرد و امسال در ۹ ماهه به ازای هر سهم سود تقریبا ۲۴۰ تومانی محقق کرده است. در حالی که در مدت مشابه سال قبل، این شرکت زیان ده بوده اما؛ اتفاق عجیب در بورس ما واکنش معکوس این بازار به وضعیت بازارهای جهانی است. در حالی که در بازارهای جهانی، کرونا در دل سرمایه گذاران هراس انداخته و قیمت فلزات شیب نزولی دارد، سهم های فولادی در این چند روز کماکان جذاب بوده اند.

صادق شهرستانی مدیر مالی شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: ویروس کرونا بر بازار فولاد ایران تاثیری نداشته و بیش از آنکه این ویروس موجب افت قیمت ها شود، کمبود عرضه ها در بازار داخل و نیز افزایش نرخ ارز، سبب جذابیت و افزایش قیمت محصولات فولادی شده است.

وی افزود: صنعت فولاد با وجود تحریم ها، صادرات پررونقی داشته و رونق صادرات حتی منجر به کمبود عرضه در بازار داخل هم شده است. البته بهای تمام شده هم افزایش داشته و حاشیه سود صنعت افزایش نداشته است. اما در مجموع، به نظر می رسد نرخ ارز کاهش محسوسی نخواهد داشت و شرکت های فولادی با تمامی مشکلات قادر خواهند بود سال آینده، به لحاظ ریالی، سود بیشتری محقق کنند.

مدیر مالی «فنورد» در خاتمه گفت: صنعت فولاد، صنعت توانمندی است. در صورت رونق ساخت و ساز مسکن در سال ۹۹ و جذابیت معاملات این بازار، صنعت فولاد هم احتمالا منتفع خواهد شد. اما روند قیمت سهم فولادی ها قابل پیش بینی نیست و باید دید روند کلی بازار سرمایه چطور خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر