بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۹ خرداد ۱۳۸۸ - ۰۹:۳۳
انستیتوی تحقیقات اقتصادی گزارش داد

احیای Uشکل اقتصاد چین

بر اساس این گزارش ، روند نزولی اقتصاد چین به کف خود رسیده اما وضعیت احیا آنقدر شدید و با ثبات نیست که بتوان بازگشتی V شکل را برای چرخه اقتصادی چین تصور کرد.
کد خبر : ۲۰۸۴۷

گروه بین الملل بورس نیوز ؛ انستیتوی تحقیقات اقتصادی چین که تحت نظر مرکز تحقیقات توسعه این کشور فعالیت می کند ، جدیدترین گزارش خود پیرامون احیای اقتصاد چین را منتشر کرد.

بر اساس این گزارش ، روند نزولی اقتصاد چین به کف خود رسیده اما وضعیت احیا آنقدر شدید و با ثبات نیست که بتوان بازگشتی V شکل را برای چرخه اقتصادی چین تصور کرد. انستیتوی تحقیقات اقتصادی در تحلیل خود بیان می دارد که احیای اقتصاد چین به صورت U شکل خواهد بود یعنی پس از عبور از کف ، روند رشد بصورت تدریجی صورت خواهد گرفت و رشد نهایی روند احیا ، پس از طی یک دوره مشخص سرعت خواهد گرفت.

تحلیل این انستیتو بر اساس سه متغیر بنیادی سرمایه گذاری ، صادرات و مصرف بنا نهاده شده است.

بر اساس این گزارش ، در حالی که میزان سرمایه گذاری در دارایی های ثابت چین طی چهار ماه ابتدایی سال جاری 30.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته ، اما این افزایش بیشتر از جانب دولت بوده و همچنین بخشی از این سرمایه گذاری که مربوط به بخش کارخانه ای می باشد ، هنوز از سال گذشته کمتر است .

همچنین میزان صادرات چین در چهار ماه ابتدایی سال 17.2 درصد نسبت به مدت مشابه سال 2008 کاهش یافته است. میزان رشد مصرف شخصی در ماه آوریل 14.8 درصد در این کشور بالا رفته که نسبت به رشد مصرف در مدت مشابه سال قبل کمتر می باشد.

در این تحلیل همچنین عنوان شده است که یکی از بهترین نشانه های بهبود شرایط اقتصادی ، میزان تولیدات صنعتی است که این تولیدات در چین طی ماه مارس و آوریل به ترتیب 8.3 و 7.3 درصد افزایش یافته است. میزان رشد تولیدات صنعتی چین در دو ماه ابتدایی سال 3.8 بوده است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر