بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۹
کد خبر : ۲۰۸۵۹۹

به گزارش بورس نیوز، هفته اول فوریه ۲۰۲۰ در حالی آغاز می شود که سایه تاثیرات ویروس کرونا و تمدید تعطیلات چین بر بازار فولاد شرق آسیا ادامه دارد.

دولت چین تعطیلات فولادسازان چین در استان هبی را که ۲۰ درصد تولید چین (تولید چین حدود یک میلیارد تن فولاد خام در سال است) و ۱۰ درصد عرضه جهانی فولاد را دارا هستند، تا ۹ فوریه تمدید کردند و اکثر فولادسازان به دنبال برنامه اورهال و تعمیرات دوره ای هستند تا با مشکلات کاهش و تاخیر مصرف و نیز پرشدن انبارها مقابله کنند.

این درحالی است که امسال اوج مصرف چین و پروژه ها در اواخر ماه فوریه و ماه مارس مورد انتظار بود.

کند شدن حمل و نقل سنگ آهن از بنادر چین به دلیل محدودیت ها و نیز مشکلات ذخیره سازی نیز بر بازار و قیمت ها موثر است. در نتیجه تقاضای زیادی برای فولاد در شرق آسیا شنیده نمی شود.

در حالیکه CIS نیز مجبور به کاهش قیمت شدید برای بیلت شد و قیمت بیلت ۳۸۰ دلار فوب دریای سیاه ارزیابی می شود.

۱۰ هزار تن بیلت ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار CFR شمال آفریقا فروخته شده که معادل ۳۸۰ تا ۳۸۵ دلار فوب است و یک محموله ۲۰ هزار تنی نیز تحویل مارس با ۲۰ درصد پیش پرداخت ۳۸۸ دلار فوب Mariupol معامله شد.

در حالیکه فولادسازان پیشنهادات به الجزایر را ۳۸۵ تا ۳۹۰ فوب اعلام کردند ولی خریداران به دنبال قیمت ۳۸۰ دلار فوب هستند.

قیمت بیلت CIS در شرق آسیا به ۴۲۵ دلار CFR مانیلا رسید و تقاضای کافی برای جذب حجم عرضه وجود ندارد.

بازار امیدوار است با توجه به در پیش بودن ماه رمضان در ۲۳ اوریل تقاضای استاک از کشورهایGCCبرای تحویل اوایل اوریل دریافت کند.

بازار اسلب با افزایش قیمت ۵ دلاری به ۴۲۰ دلار فوب دریای سیاه رسید که بهبود تقاضا در اروپا به ویژه ایتالیا به افزایش قیمت ها کمک کرد و اوکراین ۸۰ هزار تن اسلب را ۴۴۵ تا ۴۵۰ دلار CFR اروپا فروخت.

اگر چه در ترکیه تقاضای اسلب وارداتی با توجه به افت نرخ قراضه کاهش داشت.

بازار محصولات طویل CIS محدود و متاثر از کاهش قیمت بیلت و قراضه قرار داست.

میلگرد با ۵ دلار کاهش ۴۲۵ دلار فوب دریای سیاه و مفتول ۴۵۰ دلار پیشنهاد شد. در حالیکه تحویل سریع از ترکیه ۴۳۰ تا ۴۳۵ دلار فوب بود. روسیه نیز ۲۰ هزار تن مفتول را ۴۶۰ دلار فوب به اسپانیا فروخت.

پیشنهادات جدید خرید اروپا ۴۴۰ تا ۴۴۵ دلار فوب برای مفتول است.

بهای ورق HRC صادراتی ترکیه با ۵ دلار کاهش ۴۹۲ دلار ارزیابی شد و از CIS 460 دلار فوب بود در حالیکه در هند تقاضای خوب و افزایش قیمت ورق شنیده می شود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر