بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تشریح شد:

اقدامات بورس تهران برای آموزش سهامداران

مدیر توسعه فرهنگ سرمایه‌گذاری بورس تهران گفت: علاوه بر محتواهای فنی و تخصصی، به سرمایه گذاران توصیه می شود در ابتدای ورود به بازار، آموزش ببینند و از رفتارهای هیجانی، بدون مطالعه و شایعات دوری کنند .
کد خبر : ۲۰۸۸۶۴

به گزارش بورس نیوز، همزمان با رشد بازار و ورود سرمایه گذاران جدید به این بازار، توسعه فرهنگ سرمایه گذاری در بورس و برگزاری دوره های آموزشی برای ارتقای دانش تخصصی در این بازار، ضرورت بیشتری دارد. به منظور بررسی اقدامات شرکت بورس اوراق بهادار در این زمینه، خبرنگار بورس نیوز گفتگویی با یکی از مدیران مربوطه انجام داده است.

حمید روحبخش مدیر توسعه فرهنگ سرمایه گذاری بورس تهران در گفتگو با بورس نیوز در خصوص اقدامات بعمل آمده جهت آموزش سهامداران بیان کرد: دوره‌های آموزشی بورس تهران، در دو بخش عمومی و تخصصی برگزار می شود. دوره آموزشی عمومی که با نام دوره‌های فرهنگ سازی شناخته می‌شود، در تالار معاملات تهران و ۲۲تالار منطقه ای در سطح کشور، به طور مستمر در قالب کلاس و دوره های ترمیک برگزار می‌شود. مخاطبین این دوره‌ها غالبا تازه واردین به بازار سرمایه و افرادی هستند که اولین تجربه آنها در بورسی شدن است.

وی افزود: در ۱۰ماهه اول سال ۹۸در حدود ۱۴۵هزار نفر ساعت آموزش در سطح کشور انجام شده، همچنین بازدیدهای متعددی برای دانشجویان و دانش آموزان برنامه ریزی شده است. بطوریکه ۲۱گروه دانشجویی و دانش آموزی از تالارمعاملات بورس تهران بازدید کردند و با ساختار بازار سرمایه و ساز و کار معاملات از نزدیک آشنا شدند. تعداد افراد حاضر در این بازدیدها ۶۹۹نفر بودند. در کلیه دوره های آموزشی سطح کشور علاوه بر محتواهای فنی و تخصصی، به سرمایه گذاران توصیه می شود در ابتدای ورود به بازار، آموزش ببینند و از رفتارهای هیجانی، بدون مطالعه و شایعات دوری کنند تا بدین وسیله علاوه بر کاهش ریسک بتوانند بازدهی مناسبی را کسب کنند. همچنین توصیه می شود افرادی که فرصت کافی برای مطالعه و تجزیه و تحلیل صورت های مالی و وقایع و رویدادهای مرتبط با ناشران، اقتصاد ملی و بین الملل را ندارند و یا از دانش مالی لازم برخودار نیستند، از روش های غیر مستقیم حضور در بورس استفاده کنند و با خرید واحد‌های صندوق های سرمایه گذاری و یا از طریق ابزارهای با درآمد ثابت در بورس فعال باشند.

روحبخش اضافه کرد: علاوه بر دوره های عمومی، دوره های تخصصی متعددی نیز برای ناشران بورسی، کارگزاران، فعالان بازار، انجمن ها و خبرنگاران برگزار می شود. بطوری که در ماه جاری ۲۶۰ نفر ساعت آموزش در قالب کارگاه آموزشی آشنایی با معاملات فروش تعهدی برای نمایندگان شرکت های کارگزاری، تامین سرمایه، سبد گردان، مشاور سرمایه گذاری، رتبه بندی و پردازش اطلاعات مالی برگزار شد.

وی در خاتمه در رابطه با برنامه های آتی گفت: در تلاش هستیم کلاس های آموزشی برگزار شده در بورس تهران، علاوه بر روش حضوری، هم زمان به صورت برخط نیز در دسترس باشد و سرمایه گذاران علاقمند در سراسر کشور بتوانند از طریق اینترنت در کلاس ها و کارگاه های آموزشی مشارکت داشته و دسترسی به محتواهای آموزشی داشته باشند. همچنین در راستای استفاده از روش های تصویری برای توسعه فرهنگ سرمایه گذاری، تولید موشن گرافی های آموزشی در دستور کار قرار گرفته و از بستر شبکه های اجتماعی نیز برای ارسال و دسترسی به محتواهای آموزشی استفاده می شود. ضمن اینکه در راستای توسعه فرهنگ سرمایه گذاری اقدامات دیگری از قبیل برگزاری سمینارهای آموزشی برای نهادها و سازمان های بزرگ، تدوین و انتشار کتاب، بروشور، حضور در نمایشگاه های بورس، برگزاری همایش، تهیه بنرهای متعدد آموزشی و نشر گسترده در فضای مجازی و همچنین برنامه ریزی برای بازدید از بورس و تالار معاملات برای مدارس، دانشگاه ها و سایر متقاضیان به انجام می رسد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر