بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
رییس هیات مدیره «ویتانا» در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

نقاط قوت صنعت غذایی بعد از تحریم

تحریم، محدودیت است ولی گاهی اوقات مشکلات و محدودیت ها می تواند فرصتی برای شکوفایی بیشتر باشد.
کد خبر : ۲۰۹۰۱۴

نقاط قوت صنعت غذایی بعد از تحریم

به گزارش بورس نیوز، اگرچه تحریم ها محدودیت های بسیاری برای صنایع تولیدی کشور به همراه داشته، ولی فرصتی هم بوده که صنایعی که تا چند سال قبل با مشکل رقابت با محصولات مشابه خارجی مواجه بودند، عرصه ای برای خودنمایی پیدا کنند. ضمن اینکه به سبب افزایش نرخ ارز، صادرات هم جذاب شده و در مجموع، سودآوری خیلی از صنایع از جمله صنعت غذایی سیر صعودی دارد.

رضا صحرایی رییس هیات مدیره شرکت ویتانا در گفت‌وگو با بورس نیوز در این خصوص بیان کرد: تحریم، محدودیت است ولی گاهی اوقات مشکلات و محدودیت ها می تواند فرصتی برای شکوفایی بیشتر باشد. تحریم ها و شرایط بعد از آن (افزایش نرخ ارز) مزایایی برای صنعت غذایی به همراه داشت. از جمله آنکه واردات قاچاق محصولات غذایی از جمله انواع کیک و شکلات و بیسکوییت و... تا حد زیادی متوقف شده و تولیدکنندگان فرصتی برای رقابت بیشتر در بازار داخل یافتند.

وی افزود: بخش زیادی از رشد سودآوری شرکت های غذایی ناشی از همین موضوع بوده است. البته تورم و افزایش قیمت ها هم در رشد سودآوری شرکت های غذایی اثرگذار بوده است.

این فعال صنعت غذایی تصریح کرد: با توجه به وضعیت تولید و فروش شرکت ها، به نظر می رسد روند صعودی سودآوری، حداقل در شرکت های گروه تولید کیک و بیسکوییت و... تداوم خواهد داشت. سرمایه گذاری خوبی در صنعت غذایی کشور صورت گرفته و اکثر شرکت های مطرح این صنعت، به تکنولوژی روز دنیا مجهز شده اند. به روز بودن تکنولوژی تولید محصولات و نیز، افزایش نرخ ارز موجب جذابیت صادرات هم شده است. قیمت سهام شرکت های این صنعت هم بر اساس شرایط اقتصادی کشور و بازار سرمایه رشد کرده و با توجه به روند سودآوری شرکت ها (خصوصا در صنعت بیسکوییت سازی) و طرح های توسعه ای در دست انجام در بعضی شرکت ها و همچنین روند مطلوب صادرات، رشد سهم ها توجیه داشته و می تواند ادامه داشته باشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
۱.۲۲۳ میلیارد ریال درآمد عملیاتی کسب شد؛

رشد ۸۶ درصدی سودآوری "غویتا"

نمودار‌هایی که صعودی ماندند؛

بهمن ۴۰۸ میلیارد ریالی در «غویتا»

مشاور مدیرعامل «ویتانا» در حوزه بازار سرمایه تصریح کرد؛

چند خبر برای سهامداران «غویتا»

به ازای هر سهم ۵۵ تومان سود تقسیم شد؛

مجمع خالق بیسکوییت مادر در روز مادر

ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
Iraq
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۴
اريد شراء بسكويت ويتانا وباقي منتوجاتكم