بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳
ما از اول انقلاب دچار تحریم بودیم، در این چند سال اخیر تحریمها با شدت بیشتری هم ادامه پیدا کرده، یعنی شدت پیدا کرده؛ خودشان هم افتخار میکنند که اینها شدیدترین تحریم را علیه جمهوری اسلامی ترتیب داده‌اند. این تحریم به معنای واقعی کلمه یک جنایت است. یعنی یک تهدید مهم محکوم از لحاظ افکار عمومی دنیا است؛ چون بحث سر تحریم خود آمریکا نیست، بحث سر تحریم زورکی دیگران به وسیله‌ آمریکا است.
کد خبر : ۲۰۹۱۵۷

رهبر انقلاب، صبح امروز در جمع فرماندهان وکارکنان نیروی هوایی ارتش

به گزارش بورس نیوز، صبح امروز رهبر معظم انقلاب در جمع فرماندهان و کارکنان نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: عامل عمده‌ و مهم مشکلات اقتصادی ما این است: وابستگی به نفت که موجب شده برای درآمد کشور به نیروی داخل و جوشش داخلی، به استعدادهای گوناگون و ظرفیّتهای گوناگون داخلی توجه چندانی نشود. خاطرمان جمع باشد که نفت می‌فروشیم، درآمد کشور تأمین خواهد شد؛ عامل عمده‌ مشکلات کشور این است. اگر چنانچه بتوانیم ما این کار را انجام بدهیم، بهترین فرصت را از تهدید دشمن ــ یعنی از همین تحریم ــ توانسته‌ایم برای خودمان به دست بیاوریم.

کما اینکه باهوش‌هایشان توجه به این نکته دارند. در گزارش‌هایی بنده دیدم که توصیه می‌کنند که نگذارید ایران اقتصاد بدون نفت را تجربه کند؛ بین خودهایشان این گفته می‌شود که نگذارید ایران، اقتصاد بدون نفت را تجربه کند. یک راه پشتی‌ای درست کنید، حالا تحریم‌ها را برنمی‌دارید اما یک راهی را پیدا کنید، درست کنید که ایران بکلی منقطع نشود، چون اگر منقطع شد می‌رود سراغ اقتصاد غیرنفتی.

ما از اول انقلاب دچار تحریم بودیم، در این چند سال اخیر تحریم‌ها با شدت بیشتری هم ادامه پیدا کرده، یعنی شدت پیدا کرده؛ خودشان هم افتخار می کنند که اینها شدیدترین تحریم را علیه جمهوری اسلامی ترتیب داده‌اند. این تحریم به معنای واقعی کلمه یک جنایت است. یعنی یک تهدیدِ مهم محکوم از لحاظ افکار عمومی دنیا است؛ چون بحث سرِ تحریم خود آمریکا نیست، بحث سرِ تحریم زورکیِ دیگران به وسیله‌ آمریکا است.

همین تحریم میتواند یک فرصت باشد که تاکنون هم تا حدود زیادی فرصت‌هایی را برای ما به وجود آورده، بعد از این هم می‌تواند یک فرصت بزرگ را برای ما به وجود بیاورد. اگر ما مسئولین هوشیارانه عمل بکنیم، میتواند اقتصاد کشور را از اتکاء به نفت نجات بدهد؛ بند ناف اقتصاد را از نفت ببرد و قطع بکند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر