بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۳
ابهاماتی در نحوه محاسبه نرخ بازدهی داخلی افزایش سرمایه "شنفت"؛

وقتی از نگاه حسابرس هم دور می‌ماند!

از نکات قابل توجه گزارش طرح توجیهی افزایش سرمایه شرکت نحوه پیش‌بینی و محاسبه صورت سود و زیان شرکت سرمایه‌پذیر و عایدات حاصل از آن است.
کد خبر : ۲۰۹۲۷۵

ابهاماتی در نحوه محاسبه نرخ بازدهی داخلی افزایش سرمایه

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، متاسفانه این روز‌ها آخرین چیزی که در تهیه گزارش‌های طرح توجیهی افزایش سرمایه شرکت‌ها و حسابرسان مورد توجه قرار می‌گیرد مفاد و دیتای محاسباتی پیش‌بینی‌های سود و زیان و در نهایت توجیه‌دار بودن افزایش سرمایه‌های از محل نقدی و آورده سهامداران است.

عدم شناسایی صحیح نرخ‌های استهلاک، عدم پیش بینی و محاسبه صحیح مفروضات صورت‌های سود و زیان پیش‌بینی و ...، تنها بخشی از نکات نگران‌کننده‌ای است که در گزارش های افزایش سرمایه منتشر شده روز‌های اخیر در سامانه کدال است.

ابهاماتی در نحوه محاسبه نرخ بازدهی داخلی افزایش سرمایه

بنا بر گزارش طرح توجیهی ارائه شده توسط هیات مدیره شرکت، افزایش سرمایه ۱.۲۵۰.۰۰۰ میلیاردی از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران تنها بخشی از هزینه‌های لازم جهت سرمایه‌گذاری در شرکت‌های سرمایه‌پذیر است.

ابهاماتی در نحوه محاسبه نرخ بازدهی داخلی افزایش سرمایه

از نکات قابل توجه گزارش طرح توجیهی افزایش سرمایه شرکت نحوه پیش‌بینی و محاسبه صورت سود و زیان شرکت سرمایه‌پذیر و عایدات حاصل از آن است و در حالی که این روز‌ها دلار نیمایی در نرخ‌های ۱۲۵.۰۰۰ ریالی نوسان دارد، این شرکت نرخ تسعیر ارز سال ۱۳۹۸ را ۱۰ درصد بالاتر از ۸۴.۰۰۰ ریال ارز نیمایی سال ۱۳۹۷ در نظر گرفته که بر حسب اتفاق حسابرس محترم شرکت نیز مفاد این محاسبات و اختلاف بیش از ۳۰ درصدی را دارای ابهام تشخیص نداده اند.

ابهاماتی در نحوه محاسبه نرخ بازدهی داخلی افزایش سرمایه

 

گروه رسانه‌های بورس‌نیوز، در راستای اطلاع‌رسانی بهتر تاکنون پاسخی از سوی این شرکت دریافت نکرده و مدیران آن تاکنون تمایلی به ارائه پاسخ نداشته‌اند اما؛ کماکان حق پاسخ برای "شنفت" کاملا محترم است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
در این شرکت نفتی رخ می دهد؛

افزایش سرمایه ۱۵۰ درصدی "شنفت"

سرمایه شرکت به ۲.۵۰۰ میلیارد ریال می‌رسد؛

نشستن افزایش سرمایه در جیب "شنفت"

عملکرد ۴ محصول اصلی این پتروشیمی بررسی شد؛

"شنفت" و عملکردی متوسط از این روانکار

سود ۱.۷۵۶میلیارد ریالی در ۶ماهه نخست بدست آمد؛

افزایش ۷۴درصدی درآمدهای عملیاتی "شنفت"

ارسال نظر