بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۶
مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران:

صادرات نمک املاح معدنی ایران ۳۵ درصد افزایش یافت

کد خبر : ۲۰۹۳۳۵

مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران گفت: صادرات نمک از این واحد معدنی امسال با۳۵ درصد افزایش به ۲۸ هزار تن رسید.

علی رستمی اضافه کرد: صادرات نمک املاح معدنی ایران پارسال ۱۶ هزار تن بود و با وجود مشکلات اقتصادی، این واحد امسال عملکرد مطلوبی در زمینه صادرات داشته و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری رقم صادرات نمک از مرز ۳۲ هزار تن بگذرد.

وی بیان کرد: اغلب محموله‌های نمک صادراتی املاح معدنی ایران امسال به روسیه، عراق، کشورهای جنوبی خلیج‌فارس، ترکمنستان و گرجستان ارسال شده است.
مدیرعامل شرکت املاح معدنی ایران ادامه داد: این واحد معدنی تصمیم دارد در راستای توسعه صادرات، سال آینده برند خود را در کشورهای روسیه و حاشیه خلیج فارس به ثبت برساند و نفوذ خود را در بازارهای بین‌المللی افزایش دهد.

پیش‌بینی شده اواسط سال آینده برند شرکت املاح جای خود را در فروشگاه‌های زنجیره‌ای روسیه و کشورهای عربی باز کند.

وی عنوان کرد: ۴۰ درصد صادرات نمک کشور از سوی املاح معدنی ایران انجام می‌شود و قرار است این میزان به ۶۰ درصد برسد. همچنین این واحد معدنی در سال جاری ۷۲ هزار تن نمک خوراکی تولید کرده است که این میزان نسبت به مدت مشابه قبل، ۱۷ درصد رشد دارد. تولید سولفات سدیم این شرکت از ۱۵۴ هزار تن در سال گذشته به ۱۵۷ هزار تن در سال جاری رسیده که این میزان پنج درصد افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت املاح ایران ادامه داد: طرح توسعه این واحد معدنی در دستور کار است و هنوز ابلاغیه‌ای از سوی محیط زیست یا سازمان صنعت، معدن و تجارت مبنی مخالفت و از دستور کار خارج شدن آن دریافت نشده است.

رستمی بیان کرد: بهره‌برداری از مرحله نخست طرح تولید پتاسیم با ظرفیت ۴۰ هزار تن از مهمترین برنامه‌های سال آینده شرکت املاح ایران است و این محصول چهارم این واحد معدنی نیز به زودی وارد بازار می‌شود و مقرر شده این ظرفیت تا مرحله سوم به ۱۲۰ هزار تن برسد و کشور از بزرگترین واردکنندگان پتاسیم است از واردات این محصول خارج شود.

وی گفت: ۷۰۰ هزار تن از باطله‌های این شرکت در سال جاری برگشت داده شد و برگشت سالانه یک میلیون تن از باطله‌ها به تالاب میقان جزو تعهدات شرکت است که با جدیت دنبال می‌شود.

 

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
افزایش ۱۰ درصدی نرخ فروش این شرکت؛

نرخ سولفات سدیم "شاملا" گران شد

ارسال نظر