تعداد بازدید : ۶۱۱۹
کد خبر : ۲۰۹۸۶۲
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز مطرح کرد:
۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
کارگزاران می‌توانند بخشی از کارمزد دریافتی خود در آینده را برای جبران خسارت به متضررین در قالب تخفیف، اعطای اعتبارات یاخدمات مشاوره‌ای رایگان تخصیص دهد.
 
 اختصاص بخشی از کارمزد به مشتریان متضرر
 
علیرضا قدرتی، کارشناس بازار سرمایه به بورس‌نیوز گفت: یکی از مهم‌ترین مسائل برای کارگزاری‌ها جلب اعتماد و کسب رضایت مشتریان بوده تا از این حیث سهم بیشتری در بازار به خود اختصاص دهند. 

وی ادامه داد: در این میان کارگزاران از روش‌ها و ابزار‌های مختلفی برای جلب اعتماد مشتریان استفاده می‌کنند، در خصوص کارگزاری فارابی نیز می‌توان به "نرم‌افزار آنلاین ترینینگ " اشاره داشت. 

قدرتی تصریح کرد: این نرم افزار مختص کارگزاری فارابی است و یکی از روش‌ها برای جلب مشتری بیشتر به حساب می‌آید.

ضعف تکنولوژی و مشکلات نرم افزار نویسی
این کارشناس بازار سرمایه به ضعف تکنولوژی و مشکلات نرم افزار نویسی در کشور و تجربه کم در این حوزه اشاره داشت و افزود: رخ دادن برخی نواقص با وجود حجم بسیار زیاد عرضه اولیه طی شش ماه اخیر طبیعی است، اما باید به نیاز مشتریان نیز پاسخ داده شود.

بازار محل رقابت است
قدرتی همچنین به وجود "رقابت" در بازار اشاره و اظهار کرد: رقابت موضوعی مهم است که باید همواره در نظر گرفته شود چرا که برخی رقبا تمایلی به رشد رقیب دیگر نداشته و بیان منظر منفی به مشتریان امر صحیحی نیست.

مرز یک میلیون نفری عرضه‌های اولیه
وی ادامه داد: این امر را باید در نظر داشت که میزان شرکت کنندگان عرضه اولیه رکورد خود را شکسته و در مرز بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر قرار گرفته اند. در طول تاریخ بورس ایران ظرفیت و انتظار برای این حجم از استقبال، پیش بینی نشده بود.

کارگزاری خود را راحت تغییر دهید
این کارشناس بازار سرمایه همچنین از نحوه انتخاب کارگزاری‌ها سخن گفت و افزود:مشتریان باید کارگزاری را انتخاب کنند که به ارائه سرویس مناسب و رفع نیاز آن‌ها بپردازد. 

قدرتی در خصوص تغییر کارگزاری نیز اظهار داشت: تغییر کارگزار بسیار راحت بوده و قوانین و مقررات سازمان بورس نیز به سهولت این امر کمک کرده است.

وی ادامه داد: هر سهامدار با تسویه بدهی یا گرفتن برگ سهم می‌تواند به کارگزاری دیگر مراجعه کند، اما همواره باید به نکاتی توجه داشت.

این کارشناس بازار سرمایه از توجه به نحوه سرویس دهی کارگزاری‌ها سخن گفت و افزود: سرویس دهی به حقیقی‌ها و حقوقی‌ها صورت می‌گیرد بنابراین باید سهامداران به انتخاب کارگزاری مناسب برای حقیقی‌ها بپردازند.

وی ادامه داد: نکته بعدی انتخاب کارگزاری‌هایی که خدمات و نرم افزار‌های آنلاین خود را ارائه می‌دهند که می‌تواند به نفع سهامدار باشد.

قدرتی به خدمات مشاوره‌ای کارگزاران نیز اشاره داشت و گفت: باتوجه به گستردگی و پیچیدگی خاص بازار، خدمات مشاوره‌ای یکی از مهمترین فاکتورهاست.

وی افزود: انتخاب یک کارگزاری که ابزارهایی، چون صندوق جذب سرمایه نیز داراست فاکتوری برای یک سهامدار محسوب می‌شود که با سرمایه گذاری بخشی از نقدینگی خود به طور غیر مستقیم قادر به فعالیت در بازار سرمایه خواهد بود.
 
قدرتی همچنین به راه‌های جبران خسارت سهامداران در مشکلات کارگزاری‌ها اشاره داشت و افزود: در مواقعی یک کارگزاری موقعیت‌هایی مختلف را تجربه می‌کند که امری طبیعی است، اما قطعا برای رفع و پوشش نواقص خود و مشتریان برنامه‌هایی در نظر دارد.

وی ادامه داد: اینکه یک کارگزاری بخشی از کارمزد خود را به مشتریان متضرر در قالب تخفیف ها، اعطای اعتبارات یاخدمات مشاوره‌ای رایگان تخصیص دهد نیز می‌تواند یک راه جبران خسارت سهامداران باشد چرا که باید به نیاز ودرخواست مشتریان حتما پاسخ داده شود.
دیدگاه خود را بیان کنید
* نظر:
نام:
ایمیل:
ببینید و بشنوید آرشیو
Array
Array
Array
گزارش مجامع
افزایش ۲۴ درصدی سود خالص

افزایش ۲۴ درصدی سود خالص "بفجر" در سال 97

مدیرعامل پتروشیمی فجر گفت: در پایان اسفند ماه سال گذشته، سود خالص این شرکت 734 میلیارد تومان بوده که این رقم حاکی از افزایش ۲۴ درصدی سود خالص این شرکت نسبت به سال مالی 96 است.
رشد 90 درصدی سود عملیاتی حسینا در سال 97

رشد 90 درصدی سود عملیاتی حسینا در سال 97

گزارش عملکرد هیات مدیره این شرکت در سال 97 نشان دهنده افزایش 90 درصدی سود عملیاتی حسینا در سال 97 است.
مخالفت سهامدار عمده با افزایش سرمایه وپسا

مخالفت سهامدار عمده با افزایش سرمایه وپسا

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صنعت پتروشیمی ساختمان خلیج‌فارس،گفت: پیشنهاد افزایش سرمایه مورد تایید سهامدار عمده این شرکت (با درصد سهام 85 درصد) قرار نگرفته است.
آینده ای روشن در انتظار شرکت تازه وارد بورسی / پتروشیمی نوری مشکل تامین خوراک ندارد

آینده ای روشن در انتظار شرکت تازه وارد بورسی / پتروشیمی نوری مشکل تامین خوراک ندارد

مدیرعامل شرکت پتروشیمی نوری گفت: در شرایط کنونی که تامین خوراک اصلی ترین مشکل شرکت های پتروشیمی محسوب می شود پتروشیمی نوری به دلیل اتصال به 13 پالایشگاه پارس جنوبی مشکلی برای تامین خوراک ندارد.
سر آمد شرکت های تولید کننده فرآورده های نفتی

سر آمد شرکت های تولید کننده فرآورده های نفتی

مجمع عمومی عادی ساليانه صاحبان سهام شرکت پالايش نفت اصفهان(سهامی عام) با حضور 88 درصدی سهامداران، رئيس مجمع، مديرعامل شرکت پالايش اصفهان، نماينده سازمان بورس و حسابرس مستقل و بازرس قانونی برگزار شد.
افزایس سرمایه

افزایس سرمایه "ومعلم" در راه است/140 کشتی تحت پوشش بیمه معلم

مدیرعامل شرکت بیمه معلم گفت: افزایش سرمایه از محل سود انباشته و تجدید ارزیابی دارایی‌ها در دستور کار است.
افزایش میزان فروش محصولات پارس در سال جاری

افزایش میزان فروش محصولات پارس در سال جاری

در سال جاری میزان فروش شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 15 درصدی را تجربه کرد که این امر حاکی از آنست که تحریم ها مانعی برای پیشرفت محسوب نمی شوند.
افزایش سرمایه ولساپا در یک ماه آینده

افزایش سرمایه ولساپا در یک ماه آینده

مدیرعامل لیزینگ رایان سایپا گفت: برنامه افزایش سرمایه شرکت از محل تجدید ارزیابی و سود انباشته در یک ماه آینده به هیات مدیره ابلاغ و مورد بررسی قرار می گیرد.

رفع مشکل کم آبی صنعت پتروشیمی در آینده ای نزدیک/ تولید 1130848 تنی "مارون" در سه ماهه اول سال جاری

مدیرعامل پتروشیمی مارون گفت: برای جبران کم آبی و استمرار تولید واحدهای صنعتی، مسئولین شرکت اقدام به برطرف کردن این معظل از طریق تاسیس آب شیرین کن و استفاده از آب فاضلاب شهری کردند.
پارس خزر به ازای هر سهم 800 ریال سود تقسیم کرد

پارس خزر به ازای هر سهم 800 ریال سود تقسیم کرد

مجمع عمومی عادی سالانه شرکت صنعتی پارس خزر (سهامی عام) در ساعت 15 مورخ 1398/04/13 با حضور صاحبان 92/88 درصد از کل سهام و با نمایندگان تام‌الاختیار آنان در محل قانونی شرکت تشکیل شد.
برای دریافت خبرنامه بورس نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: