بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۰
دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

دولت سایه خود را از سر خودرویی‌ها کم کند

کیفیت خودرو بستگی به طراحی، قطعات، پرداخت‌ها و عوامل متعدد دیگری دارد که باید انجام شود، کیفیت هدف نیست بلکه مسیر طولانی و بی پایان است و همواره باید در جهت بهبود حرکت کرد.
کد خبر : ۲۱۰۰۰۱

گذرکیفیت از مسیر طراحی و قطعات

محمدرضا نجفی منش دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو در خصوص خودرو‌های وارداتی و تاثیر آن بر خودروسازی داخلی به بورس نیوز اظهار کرد: کیفیت چیزی هست که تعریف شده و مطابق با آن تولید صورت می‌پذیرد، خودرو طبق مشخصه خود، تولید شده و تنها ایراد آن، قدیمی بودن آن است و می‌بایست به روز شود، پراید و پژو ۴۰۵ از رده تولید خارج می‌شوند و خودرو‌های جدید جایگزین آن‌ها می‌شوند.

وی در ادامه عنوان کرد: واردات با کیفیت خودروی داخلی ارتباطی ندارد و بنابر فرمایش مقام معظم رهبری این استناد از استحکام برخوردار نیست. کیفیت خودرو بستگی به طراحی، قطعات، پرداخت‌ها و عوامل متعدد دیگری دارد که باید انجام شود، کیفیت هدف نیست بلکه مسیر طولانی و بی پایان است و همواره باید در جهت بهبود حرکت کرد، با توجه به اینکه بازار هوشمند بوده و تشخیص می‌دهد چه قیمتی حباب و کدام قیمت، واقعی است.

دبیر انجمن سازندگان قطعات خودرو افزود: دولت در قیمت گذاری دخالت می‌کند و اگر این دخالت‌ها صورت نگیرد، نیازی به هیچ گونه تسهیلاتی نیست.

وی خاطرنشان کرد: خودرو تبدیل به بنگاه بلیت بخت آزمایی شده و خودروساز با فروش خودرو حداقل ۲۰ تا ۲۵۰ میلیون سود کسب می‌کرد و از طرفی ۴۳ هزار میلیارد زیان نصیب خودروساز می‌شد، این سیاست اشتباهی بوده و اگر دولت خواستار رشد صنعت خودروسازی هست باید سایه خود را از روی این صنعت بردارد و اجازه دهد خودروساز کار خود را انجام دهد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
فروش ۱۱ ماهه شرکت به بیش از ۱۹۸ هزار میلیارد ریال رسید؛

کاهش نرخ‌ها در داشبورد "خودرو"!

فعال بازار سرمایه در گفت‌و‌گو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

منافع خودروسازی مانعی برای واگذاری

ارسال نظر
نظرات بینندگان
پس انداز بر باد رفته در سهام خودرویی
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱
دولت با حداقل مقدار سهام یعنی زیر 20درصد ولی کنترل 100درصدی را در خودروسازان دارد و از استخدام سفارشی تا تحویل خودرو به دلالهای خودی به نصف بهای تمام شده و انتصاب مدیران و خوردن سود و پول شرکت را بعهده دارد و این میان دهها هزار میلیارد تومن ضرر به خودرو ساز و سهامداران خرد ان تحمیل کرده است.و چون دولت است هر غلطی میخواهد میکند کسی هم نیست مانعش شود.ما مردم عادی که پس اندازمان را به بورس اوردیم و در سهام خودرویی سرمایه گزاری کردیم طی چند سال گذشته ورشکسته یه تمام معنی شدیم زیرا همه کالاها از مسکن طلا چند برابر قیمت شدن ولی سهام خودرویی بخصوص ذر گروه سایپا نه تنها رشدی نکرده بلکه بخاطر ضررهایی که دولت تحمیل کرده سهام گروه سایپا حتی کمتر از قیمت سال 94 انها معامله میشود.