بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۹
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به گرانی های عجیب و غریب در بورس کالا و بذل و بخشش در بانک لاکچری ساز و...
کد خبر : ۲۱۰۰۲۱

به گزارش بورس نیوز، قیمت ورق گرم ناگهان امروز برای معامله فردا با افزایش ۹۲۵۲ ریال از سوی فروشنده به بورس کالا اعلام شده، یعنی قیمت پایه نسبت به پایه هفته قبل ۱۷ درصد افزایش داشته تا تازه فرد روی تابلو برای رقابت بین خریداران قرار بگیرد! فعالان صنعت فولاد معتقدند این افزایش قیمت ناشی از کمبود مواد اولیه است! گویا صادرات محصولات سنگ آهنی آنقدر جذاب شده که تعرفه ۲۵ درصدی هم، بازدارنده نیست.
قیمت خودرو هم تخته گاز می تازد و بهتر است دولت به جای شکستن کاسه و کوزه گرانی ها بر سر دلالان بازار خودرو، زمینه را برای ایجاد تعادل در عرضه و تقاضای خودرو، مساعدتر کنند.

خصوصی سازی یا بدبخت کردن بنگاه های دولتی

بعضی کارشناسان گفته اند واگذاری بنگاه های دولتی به بخش خصوصی، آنها را بدبخت میکند. مثال بارز این ادعا هم هپکو است. بهتر است به جای مخالفت با خصوصی سازی، با واگذاری شرکت های دولتی به خریدار فاقد اهلیت مخالفت کنیم. عدم موفقیت بعضی خصوصی سازی ها به خاطر این بوده که اموال دولتی در قالب خصوصی سازی با ثمن بخس به کسانی واگذار شده که برای پول های بادآورده شان رنجی نبرده اند و کوچکترین شناختی هم از تولید و شرکت داری ندارند.

 

بانک لاکچری ساز

بانک لاکچری ساز آنقدر در اعطای تسهیلات بذل و بخشش داشته که فقط ۱۵ درصد کل تسهیلات اعطایی خود را به یکی از شرکت های زیرمجموعه داده! به قول دوستان، این مدل بانکداری در دنیا بی سابقه است.

 

خرید رای با کارناوال و جگر سوخته

امسال انواع و اقسام بلاها را تجربه کردیم. با سیل استارت زدیم و بعد هم صدها بدبختی و بلا و مصیبت، از زلزله و برف زدگی و کیک و شیر آلوده تا قطع اینترنت و برق و سقوط هواپیما و ترور سرداران رشیدمان! اما افسوس که در شرایطی که کانکس محل اسکان بسیاری از هموطنان مصیبت زده ماست و خیلی کودکان این مرز و بوم حسرت یک زندگی آرام با حداقل امکانات رفاهی را دارند؛ برخی آقایان کباب سیخ می کنند و کارناوال راه می اندازند و دم از مردم دوستی می زنند تا به بهارستان راه یابند. ای کاش به جای این همه تزویر و ریا، اندکی به فکر مردم بودید؛ حتما در آن صورت نیازی به تبلیغات برای کسب رای نداشتید. این مردم عاقل تر از آن هستند که نفهمند آنچه کباب کرده اید، جگر خودشان است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر