بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
از ۱۰ محصول جدید دارویی ۸ شرکت گروه دارویی تامین از شرکت‌های تابعه شستا با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد و از مدیران عامل این گروه دارویی، تقدیر به‌عمل آمد.
کد خبر : ۲۱۰۲۰۰


به گزارش بورس نیوز، در باغ موزه دفاع مقدس، مراسم تقدير از توانمندی‌های تولیدی صنایع دارویی و تجهیزات پزشکی کشور با حضور سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، محمدرضا شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو و سایر مسئولان و مدیران شرکت‌های دارویی کشور، از تعدادی دارو و تجهیزات پزشکی رونمایی شد و از پدیدآورندگان محصولات تقدیر به‌عمل آمد که سهم تی‌پی‌کویی‌، ۱۰ تقدیرنامه برای تولید ۱۰ محصول جدید بود.

۱-توفیق‌دارو (با دو داروی سانیتینیب و داساتینیب)

۲-لابراتوارهای رازک (با ساخت و صادراتفرآورده‌ها و مکمل‌های تغذیه‌ای)

۳-زهراوی (با کپسول نرم دتاستراید 5/0 میلی‌گرم

۴-پارس‌دارو با دو داروی Lacosamide Tab (50,100,150,200) و Sildenafil
‏ODT

۵-داروسازی شهیدقاضی (با محلول تزریقی لینزولید)

۶-داروپخش (با پودر تهیه محلول لاکتوز –خوراکی)

۷-ابوریحان با داروی Dienogest+Eyhinyl estradiol

۸-کاسپین تأمین با داروی vit k 12mg/ml
 
سعید نمکی، وزیر بهداشت در این مراسم گفت:

۹۷درصد داروی مورد نیاز کشور را در خود ایران عزیزمان می‌سازیم و این عدد و رقم قابل ملاحظه را مدیون افرادی هستیم که در این صنعت کار می‌کنند.

امسال یکی از سخت ترین سال‌های بعد از انقلاب بوده است اما با وجود تحریم‌ها تولید ملی را پاس داشتیم و درصد واردات نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافت و همچنین ۶۰۰ میلیون یورو ارزبری را کاهش دادیم.

به طور متوسط ۳۰ درصد در تولید داخلی افزایش داشتیم.

امسال انحصار را در دو جنبه شکستیم؛ به‌طوری که اجازه به سازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت داده نشد تا تحت تاثیر مسائل خاصی شوند و  به تولیدکنندگان دارای شرایط لازم، اجازه تولید و شکستن انحصار را دادیم‌. ممکن است عده‌ای هم از این موضوع خوش‌شان نیاید اما این کار به نفع سلامت مردم است.

همچنین سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهوری گفت:

ای کاش مشابه سازمان رگولاتوری غذا و دارو را در صنعت نفت یا هوایی کشور هم می‌داشتیم.

دو خط تولید انسولین به زودی در کشور راه‌اندازی خواهد شد.

به‌زودی برنامه تولید داروهای جدید را در سال آینده اعلام می‌کنیم، داروهایی که با حمایت معاونت علمی و فناوری تولید می‌شوند.

سال آینده ۵ واکسن برای نخستین بار در کشور و در بخش خصوصی به تولید می‌رسد از جمله واکسن‌های HPV، آنفلوآنزا، پنوموکوک، روتاویروس و لیشمانیا.

امیدواریم بتوانیم به خوبی از فرصت تحریم برای توسعه صنعت داروی کشور استفاده کنیم، شاید این فرصت موقتی باشد.

توصیه می‌کنم که شرکت‌های تولیدکننده داروهای انسانی وارد حوزه بکر و رو به رشد تولید داروها و مکمل‌های مورد نیاز دام، طیور و آبزیان نیز شوند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر