بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۶
در پنل «بررسی ابزارها و روش‌های تامین مالی در بورس‌ها» مطرح شد:

کراودفاندینگ، فرصتی پیش روی بازار سرمایه

تا کنون ۵ شرکت از طریق سامانه تامین مالی جمعی موفق به دریافت موافقت اصولی شده‌اند.
کد خبر : ۲۱۰۳۳۶

هم‌اکنون در پنل «بررسی ابزارها و روش‌های تامین مالی در بورس‌ها»، رضا غلامعلی‌پور معاون پذیرش و بازارپژوهی فرابورس ایران گفت:

از رقم ۱۸ هزار میلیارد تومان تامین مالی امسال تا تاریخ ۳۰ دی‌ماه ۹۸ نزدیک به ۱۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مربوط به نظام بانکی بوده است.

به نسبت ظرفیتی که در بازار سرمایه وجود دارد رقم تامین مالی نسبت به نظام بانکی کوچک است و توازن بین این دو وجود ندارد در حالی که با سرازیری نقدینگی زیاد به بازار سرمایه، ظرفیت بسیار خوبی در این بازار وجود دارد.

اسناد خزانه اسلامی، بیشترین سهم از بازار بدهی را با در اختیار داشتن سهم ۴۴ درصدی در اختیار دارد. بعد از آن نیز اوراق منفعت با سهم ۱۹ درصدی، جایگاه دوم را در میان اوراق مختلف به خود اختصاص داده است.

در بخش دیگری از این پنل که در جریان «نخستین همایش مالی ایران با محوریت تامین مالی» در حال برگزاری است، غلامعلی‌‌پور به معرفی تامین مالی جمعی پرداخت و گفت:

کراودفاندینگ به معنی مشارکت عمومی در جمع‌آوری سرمایه برای حمایت از یک طرح است.

تامین مالی جمعی مبتنی بر اعتماد است و برای امور نوآورانه به کار می‌رود به این صورت که فرد نوآور فراخوانی برای تامین وجوه برای پیشبرد طرح خود منتشر می‌کند.

معاون بازارپژوهی فرابورس ایران در ادامه انواع روش‌های کراودفاندینگ را توضیح داد و گفت:

در کشور ما برای مدل مبتنی بر مشارکت از سوی سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز صادر شده و کارگروه ارزیابی تامین مالی جمعی در فرابورس ایران تشکیل شده است.

تا کنون ۵ شرکت از طریق سامانه تامین مالی جمعی موفق به دریافت موافقت اصولی شده‌اند.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر