بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵
حسین انصاری مدیر گروه قوای محرکه شرکت کروز گفت: با توجه به استفاده عموم مردم از ماشین آلات و موتور‌های درون سوز، مهمترین بحث، کاهش میزان آلایندگی‌های حاصل از آن است که با کاهش مصرف سوخت امکانپذیر است.
کد خبر : ۲۱۰۵۷۵

توانايي شركت کروز در تامين كامل مديريت موتور نويد داد

به گزارش بورس نیوز، انصاری در خصوص جایگزین این موتور در دنیا اظهار کرد: در برخی از کشور‌ها برنامه‌هایی برای ممنوعیت استفاده از آن موتور‌های درون سوز و جایگزینی آن با خودرو‌های برقی در سال‌های آتی تدوین شده است. در کشور ما برای تحقق این امر باید زیرساخت‌های تولید الکتریسیته پاک ایجاد شود و جایگاه‌های تامین برق و شارژ خودرو‌های برقی به راحتی قابل دسترس و استفاده باشد. محدودیت‌های منابعی مانند لیتیوم، کبالت و... و همچنین قیمت بالاتر آن نسبت به خودرو‌های با موتور احتراق داخلی از مشکلات استفاده همه گیر از خودرو‌های برقی است.
مدیر گروه قوای محرکه شرکت کروز با اشاره به موارد لازم در بهبود موتور‌های درون سوز تصریح کرد: افزایش فشار تزریق استفاده از توربوشارژ، بهبود در احتراق، مدیریت هوشمند و بهینه در مصرف سوخت، انتخاب حجم و وزن مناسب برای موتور‌های درون سوز و... می‌تواند به بهبود عملکرد این نوع موتور‌ها کمک شایانی کند.
وی در جمع بندی موضوعات فوق در خصوص آینده قوای محرکه در ایران، بهبود طراحی و تکنولوژیک موتور‌های درون سوز بر اساس تجربیات کشور‌های صاحب فناوری، استفاده از سوخت گاز در موتور‌های طراحی شده برای این منظور و همچنین طراحی و تولید خودرو‌های دورگه سری را تنها راه مقابله با مخاطرات پیش رو و ادامه حیات موتور‌های درونسوز دانست.
انصاری با اشاره به بومی سازی بسیاری از قطعات در کروز اظهار کرد: از ابتدای ورود کروز به مدیریت قوای محرکه تمرکز بر داخلی سازی بوده و با وجود تحریم‌های کنونی و مشکلات حاصل از آن، موفق به بومی سازی بسیاری از قطعات پیشرفته خودرو و ارتقاء دانش فنی پرسنل کروز که از سرمایه‌های اصلی این شرکت به شمار می‌روند، شدیم.
وی درخصوص دستاورد‌های کروز در داخلی سازی ECU گفت: ما در کروز توانسته ایم با استفاده از دانش و تخصص مهندسان این شرکت، توانمندترین تیم کالیبراسیون را در بین قطعه سازان ایجاد کنیم که منجر به داخلی سازی کامل ECU در ۵ نسل شد. در نسل آخر آن که به تازگی بومی سازی شده، توانایی تجهیز دریچه گاز برقی برای موتور‌های احتراق داخلی فراهم آمده است.
انصاری ادامه داد: کروز توانایی تامین مدیریت موتور را به طور کامل دارد و با همت این بنگاه اقتصادی خطوط پیشرفته برای تولید موتور‌هایی با تکنولوژی بالاتر به زودی در کشور راه اندازی خواهد شد.
مدیر گروه قوای محرکه شرکت کروز بیان کرد: در کروز تیم‌هایی جهت مطالعه در خصوص پیشروی موتور‌های درون سوز و نیز خودرو‌های برقی تشکیل شده که در این مسیر پیشرفت‌های چشم گیری به وقوع پیوسته است و تلاش کروز حفظ جایگاه پیشرو و حضور در خط مقدم تغییرات موضوعات مربوط به موتور‌های احتراق داخلی است.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر