بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۲
مدیرعامل شرکت بورس تهران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

بورس با بازارگردان‌ها ترمز FATF را کشید

برای جلوگیری از خروج سرمایه از بورس معافیت‌های مالیاتی به بازارگردان‌ها اعطا شده و کاهش هزینه‌های معاملاتی را برای آن‌ها رقم زده شده تا به‌نوعی صرفه اقتصادی معاملات افزایش یابد و بازارگردان‌ها بتوانند تثبیت کننده بازار شوند.
کد خبر : ۲۱۰۶۲۹

بورس با بازارگردان‌ها ترمز FATF را کشید

علی صحرائی مدیرعامل شرکت بورس تهران درخصوص آنکه با اوج‌گیری بازارهای موازی همچون طلا، ارز و ... و البته احتمال تغییراتی در FATF امکان خروج سهامداران تازه‌ورود به بازار وجود دارد و چگونه می‌توان مانع از خروج نقدینگی از بازار شد، به بورس‌نیوز گفت: در راستای ماندگاری سهامدار و نقدینگی در بازارسرمایه، راهکارها و تدابیری اندیشیده شده و فعالان بازار می‌توانند از طریق «صندوق‌های سرمایه‌گذاری» نسبت به دوره‌هایی که بازار با نوسان همراه بوده اقدام کنند از سوی دیگر، برای جلوگیری از خروج سرمایه از بورس معافیت‌های مالیاتی به بازارگردان‌ها اعطا شده و کاهش هزینه‌های معاملاتی را برای آنها رقم زده‌ شده تا به‌نوعی صرفه اقتصادی معاملات افزایش یابد و بازارگردان‌ها بتوانند تثبیت کننده بازار شوند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با گسترش صندوق توسعه بازار امیدوار به جلوگیری از ریزش‌ها هستیم و نمی‌توان از نقش صندوق تثبیت که برای موارد استثنایی وارد گود می‌شوند چشم‌پوشی کرد بنابراین نگرانی سهامداران به‌ویژه سهامداران خُرد برطرف خواهد شد.

صحرایی افزود: در این چند برهه نیز سهامدار عمده نیز همیشه پای کار بوده تا در زمان لازم، نگرانی سهامداران خرد را برطرف کنند.

مدیرعامل شرکت بورس‌تهران در توصیه به سهامداران تصریح کرد: سهامداران تازه وارد باید در نظر داشته باشند که بازارسرمایه، بازاری کاملا تخصصی بوده و باید با اطلاع کامل از ابزارهای موجود گام در بازار گذاشته و بدون دانش حجم انبوهی از سرمایه خود را وارد بازار نکنند تا اگر با زیان مواجه شدند، سرمایه آنها سوخت نشود؛ سهامداران جدیدالورود می‌تواند از حدود 190 صندوق سرمایه‌گذاری به‌صورت مختلط و صندوق‌های سرمایه‌گذاری که صرفا فعالیت‌های تخصصی داشته و مکانیزم فعالیت در بازار را به‌خوبی می‌دانند، بهره برده و وارد بازار شوند.

بورس با بازارگردان‌ها ترمز FATF را کشید

وی همچنین تاکید کرد: به سرمایه‌گذاران مشتاق تازه‌وارد به این بازار توصیه می‌شود که با منابع اندک، منحنی فراگیری و یادگیری خود را توسعه دهند و تمامی منابع مادی خود را وارد بازار نکنند. حتما به بنیاد شرکت‌ها توجه داشته باشند، پیرو شایعات در فضای مجازی نباشند چراکه بستر فضای مجازی آسیب‌زا بوده و از آن پیروی نکنند. هیچ کسی نمی‌تواند سوداوری در بازار سهام را تضمین کند.

صحرایی در پایان تاکید کرد: هر حوزه سرمایه‌گذاری دارای ریسک‌های منحصربه‌فرد خود بوده ولذا سهامداران جدید، حدالامکان از مکانیزم حضور در بازارسرمایه مطلع شوند.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
اخبار مرتبط
کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز مطرح کرد:

نبود بازار‌های موازی، خلا در نظام اقتصادی

کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکیدکرد:

آغاز رالی صعودی بنیادی‌ها

ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
سلام سازمان بورس از سال 92 تاکنون دارد مو به مو ونقطه به نقطه اف ای تیاف را اجرا میکند وشهد انهم طرح سجام میباشد