بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۳
گزارش پنج و نیم امروز نیم نگاهی دارد به فولادی های نازپرورده و...
کد خبر : ۲۱۰۸۲۸

 

 

 

 

 

وقت توبه طایفه حبابیون و اصحاب مقاومت

به گزارش بورس نیوز امروز شاخص کل یک نفس 17 هزار پله صعود کرد تا طایفه حبابیون و اصحاب مقاومت انگشت حیرت بگزند و دوباره ساز خود را کوک کنند و از مقاومت 500 هزار واحدی و 520 هزار واحدی سخن بگویند. حال ‌انکه جریان پر فشار نقدینگی کماکان به سمت بورس روان است و گویا فقط امروز 820 میلیارد تومان نقدينگي جدید راهی بازار سرمایه شده است. با این شرایط وقت آن رسیده که سنتی ها کمی خودشان را با جماعت همرنگ کنند و هم بالادستی ها دست بحنبانند و هم فکری به حال سیستم فشل پذیرش شرکت ها در بازار و افزایش سرمایه ها و... کنند و هم سیستم معاملاتی زنگ زده و دائم الهنگ بعضی کارگزاری ها را کمی روغن کاری کنند.

 

چو دخلت نیست، خرج آهسته تر کن

بعضی نهادها مدام از بی پولی گله دارند ولی گاهی هزینه هایی می کنند که معلوم نیست بر چه اساسی انجام شده است. مثلا صندوق بازنشستگی که همیشه ناله ندارم ندارم سر می دهد و برای پرداخت حقوق و مستمری بازنشستگان از بودجه، کمک خرج می گیرد دو آپارتمان به مبلغ 28.6 میلیارد تومان در امارات خریده، حالا چرا، مشخص نیست. امیدواریم با نیت استراحت از ما بهتران نخریده باشند...

 

نازپرورده های فولادی

قیمت محصولات فولادی این روزها سرسام آور افزایش داشته، دوستان هم افزایش قیمت ها را گردن سنگ آهنی ها می اندازند. ولی سنگ آهنی ها معتقدند این بهانه ها نخ نما شده و فولادی ها عادت کرده اند مواد اولیه شان را ارزان تامین کنند و اگر خواسته شان تحقق نیابد، مانند کودکی نازپرورده همه چیز را بهم می ریزند. این شرایط ما را یاد اهالی جاده مخصوص می اندازد، شما را نمی دانیم.

 

امان از تعارفات دردسر ساز 

کرونا به سرعت در حال گسترش است و بسیاری از اماکن کشور مان را به تعطیلی کشانده و تا کنون جان چند تن از هموطنانمان را هم گرفته و چه طنز تلخی است اگر بپذیریم مهمان نوازی و تعارف های الکی، کار دست ما داد. همان وقتی که تمام دنیا درهای خود را به روي چین بست و ما با ‌آغوش باز پذیرای ترددشان شدیم. تلخ تر از ‌آن هم داریم، شهری که کرونا از آنجا خود را نشان داد و به اعتقاد خیلی ها باید قرنطینه می شد، ولی باز هم رعایت برخی چیزها را کردیم و گفتیم مردم خودشان عقل شان می رسد که چه کنند... کاش بفهمیم بعضی چیزها شوخی بردار نیست.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
کارشناس.
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱
سلام.بله.بعضی.شرکتها.ای.پی.اس.منفی.دارن.وتازه.واردین.خبر.ندارند.ومیخرند.و.ضرر.میکنند.وبعضی.شرکتها.سود.ده.هستند.سفته.بازان.وبورس.بازان.نقش.دارند.در.جای.دیگر.خودرو.ساز.با.وعده.۲ساله.بعنوان.پیشفروش.خورو.دو.سال.پولشان.بلوکه.میشود.کسی.نیت.انها.را.هدایت.کند.در.بورس.در.رونق.تولید.سرمایه.گذاری.کنند.ویا.راهنما.و.کارگزار.انها.را.به.سهامهای.سودده.و.بنیادی.معرفی.تا.پولشان.در.جهت.رونق.تولید.بکار.رود.وهم.نقدینگی.به.تعادل.برسد.خود.رو.ساز.وام.میخواد.مردم.چرا.دو.ساله.چرا.خلف.وعده.چرا.اقای.خودرو.ساز.وام.برای.تولید.خودرو.بانکها.امادگی.دارند.وشما.هم.تولید.بروز.وخودرو.تحویل.بده.پول.بگیر.تازه.این.کارتان.در.بورس.هم.ا.پی.اس.خودرو.ساز.منفی.وظیفه.سازمان.بورس.هست.که.مردم.را.در.خرید.سهام.خوب.د.و.سود.ده.یاری.کند.و.تمام.شرکتها.رو.موظف.به.شفاف.سازی.وادار.کند.تا.اعتماد.مردم.جلب.شود.و.سفته.بازان.و.کد.بکد.کندگان.صوری.بازار.که.سهام.را.پایین.میکشند.جمع.و.جریمه.سنگین.کند.تا.انشا.الله.بورس.سالم.و.سود.ده.برای.رونق.تولید.داشته.باشیم.
ارسلان دولتخواه
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲
چقدر مردم با گذشتی داریم به یاد روزهایی که بانوان ایران النگوهاشون را تقدیم جبهه می کردندومادران موجودی قلکهای فرزندانشان را.