بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۱۳
جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت نورد لوله اهواز راس ساعت 10:00 صبح مورخ 88.3.25 در محل سالن تلاش برگزار شد.
کد خبر : ۲۱۱۰۲

جلسه مجمع عادی سالیانه شرکت نورد لوله اهواز راس ساعت 10:00 صبح مورخ 88.3.25 در محل سالن تلاش برگزار شد.
 
ترکیب هیات رئیسه مجمع با حضور آقای احمد احمدی به عنوان رئیس مجمع و نظارت آقایان احمد امین فر و حسین فروغی و به دبیری آقای محمد علی محجوبی کامل شد.

همچنین آقای عباس نگارستانی به عنوان مدیر عامل و نماینده موسسه حسابرسی صالح اندیشان و آقای مدنی به عنوان نماینده بورس نیز در جلسه حضور داشتند.

مجمع پس از استماع گزارش هیات مدیره و بازرس قانونی تصمیمات ذیل را اتخاذ نمود.

1- تصویب صورتهای مالی

2- انتخاب موسسه حسابرسی صالح اندیشان به عنوان حسابرس و بازرس قانونی 

3- انتخاب روزنامه های اطلاعات و دنیای اقتصاد به عنوان روزنامه رسمی و کثیر الانتشار


تاریخچه

آبان ماه سا ل1346 طرح تاسیس کارخانجات شرکت نورد و لوله اهواز با سرمایه اولیه سیصد و بیست میلیون ریال در نزدیکی شهر اهواز به اجراء گذارده شده و سه سال و نیم بعد یعنی در سال 1350 خطوط تولید لوله و ورق فولادی نورد گرم این کارخانجات شروع بکار کرد.

موضوع فعالیت شرکت طبق اساسنامه

تاسیس و اداره کارخانجات بمنظور تهیه و تولید انواع و اقسام شمش های فولادی و انواع و اقسام کلاف ورقهای فولادی تسمه و نوار فولادی مختلف، لوله های آهنی سیاه و گالوانیزه ، فولاد مخصوص، آلومینیوم پروفیلهای مخصوص فولادی و فروش محصولات آنها می باشد.

اعضا هیات مدیره 

اسامی هیات مدیره

سمت در هیات مدیره

مدرک تحصیلی

تاریخ انتصاب

حوزه فعالیت

عباس نگارستانی

مدیر عامل و عضو هیات مدیره

دکترا

1386.3.6

موظف

احمد احمدی

رییس هیات مدیره

فوق لیسانس

1386.12.12

غیر موظف

اکبر نوروزی

عضو هیات مدیره

لیسانس

1386.12.12

غیر موظف

سیعد باقری دیرج

عضو هیات مدیره

لیسانس

1386.12.25

غیر موظف

محمد علی محجوبی

عضو هیات مدیره

دکترا

1384.6.26

غیر موظف


سخن مدیرعامل با سهامداران در حاشیه مجمع

مهندس عباس نگارستانی مدیر عامل شرکت نورد و لوله اهواز گفت: عملکرد نورد و لوله اهواز در سال گذشته تا جایی پیش رفت که ما توانستیم پس از سالها زیان دهی EPS50 تومانی پیش بینی کنیم ، ولی وقوع بحران اقتصاد جهانی در سال 87 و کاهش بیش از 50 درصدی قیمت فلزات اساسی و بدهی های معوقه و سنواتی بانکی موجب شد تا این سود مجددا به زیان تبدیل شود در حالی که ما در این شرایط باز هم عملیات قابل قبولی ثبت کردیم ، اما به دلیل بدهی ها و زیان های انباشته سنواتی حدودا 200 میلیارد تومانی ، تاثیرات عملکرد بسیار خوب کارخانجات در صورت های مالی شرکت چندان قابل توجه نبود.

مهندس نگارستانی از کاهش هزینه های جاری و اصلاح ساختار نیروی انسانی به عنوان دو اقدام مهم انجام شده در سال 87 یاد کرد و گفت: در راستای اصلاح ساختار نیروی انسانی در سال گذشته مجموعا 46 نفر با استفاده از قوانینی همچون بازنشتگی پیش از موعد بازنشسته شدند ، ضمن اینکه شرکت سعی نمود تا در اجرای سیاست اصلاح ساختار نیروی انسانی ، تعدیل نیرویی انجام نگیرد تا کارگران به عنوان افرادی که هر یک ، خانواده ای را ادراه می کنند با مشکلات معیشتی مواجه نشوند و ما فقط از قانون بازنشستگی پیش از موعد و سایر قوانین مربوطه استفاده کردیم.
 
 
عضو هیات مدیره نورد و لوله اهواز با بیان اینکه نورد و لوله اهواز با بیان اینکه نورد و لوله اهواز در سال 87 برای اولین بار ، طی ده سال گذشته توانست کلیه بدهی های خود به سازمان ها ، ارگان های منطقه ، شهرداری ، دارایی ، تامین اجتماعی و بدهی های معوقه سنواتی منطقه ی را پرداخت کند افزود: بدهی شرکت به سازمان های مزبور به اضافه اداره های برق و گاز و آب و .... رقمی معادل 147 میلیارد ریال بود که با تلاش های صورت گرفته حدوداً 49 میلیارد ریال آن مورد بخشودگی قرار گرفته و با پرداخت 98 میلیارد ریال تمامی این بدهی های معوقه سنواتی تسویه گردید.

وی در مورد اقدامات شرکت در جهت بازپرداخت بدهی های بانکی گفت : بر اساس آخرین صورت های مالی ، نورد و لوله اهواز دارای حدوداً 224 میلیارد تومان بدهی بانکی سنواتی است که در سال گذشته به رغم وقوع بحران اقتصادی و کاهش قابل توجه قیمت فولاد ، 25 میلیارد ریال از بدهی های بانکی خود را تسویه نموده است.

نگارستانی از تولید 317 هزار تن کلاف ورق فولادی طی سال 87 در این شرکت بورسی خبر داد و گفت همچنین در سال 87 بالغ بر 13.3 هزار تن لوله سیاه آب و گاز و 1569 تن لوله سفید گالوانیزه در شرکت تولید شده است.

افزون بر این فروش کلاف تولیدی شرکت در حالی که در بودجه 95 هزار تن پیش بینی شده بود به دلیل فعالیت 3 شیفت و شبانه روزی شرکت به حدود 135 هزار تن رسید.

او از فروش بالغ بر 145 هزار تن ورق به صورت کارمزدی به عنوان یکی از استراتژی های موفق مدیریت نورد و لوله اهواز در سال 1387 یاد کرد.

وی در این باره توضیح داد از آنجا که نورد و لوله اهواز به دلیل بدهی های سنگین به سیستم بانکی و زیان انباشته قادر به تامین مواد اولیه و اسلب مورد نیاز خود نیست ، لیکن توانایی های تولید ورق در سایزهای مختلف را داراست ، در سال گذشته تلاش نمود تا با تامین از اسلب منابع گوناگون از جمله فولاد مبارکه بتواند همچنان به حیات خود ادامه داده و از تعطیلی نجات پیدا کند که در این زمینه باید از مساعدت و حمایت های وزیر صنایع و معادن ، معاون معدنی وزارت صنایع و معادن و رییس هیات عامل ایمیدرو تشکر کرد و کارکنان نورد و لوله اهواز از بابت توجه ویژه ایشان به این شرکت قدردان و شادمان هستند. به گفته وی ، در شرایط کنونی ، تولید محصول به صورت کارمزدی ، تنها راهی است که می تواند همچنان نورد و لوله را زنده نگاه دارد ، اما برای آینده باید برنامه های دقیق تری پیش بینی نمود.

مدیر عامل نورد و لوله اهواز با اشاره به پروژه آهن و فولاد خرمشهر که طرح توسعه «فاهواز» محسوب می شود ، گفت : این شرکت به تنهایی و بدون تخصیص اعتبار لازم تاکنون توانسته پروژه آهن و فولاد خرمشهر را در این منطقه محروم کلید زده و به 14 درصد پیشرفت فیزیکی برساند. او از تکمیل عملیات آبرسانی از رودخانه کارون ، پایان عملیات سوله سازی ، آماده سازی زمین ، مذاکرات در جهت گازرسانی و شبکه برق رسانی در نزدیکی پروژه به عنوان مهمترین اقدامات انجام شده یاد کرد که تا کنون برای اجرای طرح مزبور صورت گرفته است.

وی گفت: طرح تولید آهن و فولاد خرمشهر در دور اول سفر های استانی رییس جمهور محترم به این شهر مورد تصویب قرار گرفت که پروژه 800 هزار تن ذوب ، احیا و ریخته گری است و تنها راه خروج نورد و لوله اهواز از زیاندهی به شمار می رود. 
 

عضو هیات مدیره نورد و لوله اهواز افزود این طرح تولیدی به 185 میلیارد تومان اعتبار ریالی و 256 میلیون یورو اعتبار ارزی نیاز دارد و ضمن سودده کردن نورد و لوله اهواز که صدها نفر سهامدار آن هستند ، چهره منطقه محروم خرمشهر را هم متحول می کند.

به گفته وی ، در بازدیدی که آقای دکتر سمیعی نژاد معاونت محترم وزیر صنایع و معادن و مدیر عامل فولاد خوزستان از طرح آهن و فولاد خرمشهر داشتند مقرر شد که فولاد خوزستان که یکی از قطب های مهم تولید فولاد در کشور به شمار می رود. در این طرح مشارکت و سرمایه گذاری نماید که در صورت تامین اعتبار این طرح ظرف 36 ماه آینده قابل بهره برداری است.

مهندس نگارستانی با اشاره به اینکه هم اکنون تعداد 594 کارگر رسمی و 310 نفر نیروی پیمانکاری در «فاهواز» مشغول به کار می باشند ، اظهار داشت با افزایش سهم از بازار داخلی و ورود به بازارهای خارجی ، تعمیرات اساسی خط نورد به منظور افزایش توان تولید ، تغییر نوع محصولات و خدمات در راستای ایجاد تنوع محصول ، خصوصی سازی و واگذاری شرکت های زیر مجموعه ، تکمیل و اصلاح ساختار مالی و نیروی انسانی ، اصلاح ساختار تولید و خدمات و حذف خطوط تولیدی زیان ده و مستهلک و بررسی جایگزین های سودآور برای آنها و همچنین بخشودگی کلیه بدهی های سنواتی معوقه بانکی توسط دولت محترم و تامین اعتبارات طرح توسعه می تواند شرکت نورد و لوله اهواز را از ماده 141 قانون تجارت و زیان های سنواتی نجات دهد.

افزون بر این رسیدگی به 9 تکلیف مجمع سال قبل و کاهش قابل توجه زمان حسابرسی شرکت از دیگر اتفاقاتی بود که رضایت سهامداران شرکت به ویژه سهامداران حقیقی را در پی داشت و سهامداران نورد و لوله اهواز پس از قرایت گزارش حسابرس و بازرس قانونی و بحث و تبادل نظر و تشریک مساعی و به امید مساعدتهای موثر دولت به اتفاق اکثریت آراء صورت های مالی سال 1387 را تصویب و تایید نمودند و روزنامه اطلاعات و دنیای اقتصاد بعنوان روزنامه رسمی شرکت معرفی گردید.

اهداف سال مورد گزارش

پیشبرد طرح توسعه شرکت تا مرحله گشایش اعتبار تامین 340 هزار تن مواد اولیه با قیمت اقتصادی تولید 300 هزار تن ورق فولادی (به شرط تحقق بند فوق ) ایجاد تنوع محصول با تکیه بر مطالعه بازار و بازاریابی کاهش هزینه تولید و تحویل به موقع محصول استقرار فرایند مدیریت استراتژیک تدوین و اجرای استراتژی توسعه منابع انسانی اصلاح ساختار فنی حذف خطوط تولیدی زیان ده و مستهلک بررسی جایگزین های سود آور برای واحدهای یاد شده بهبود شاخص های بهره وری : کاهش ضایعات کاهش آلاینده های صنعتی افزایش بهره وری مصرف مواد اولیه افزایش بهره وری انرژی و سیالات افزایش بهره وری نیروی انسانی با : اصلاح ساختار نیروی انسانی انگیزش نیروهای بهره ور با اجرای سیستم ارزشیابی

موفقیت های سال 1387

شرکت نورد و لوله اهواز در شرایط وقوع بحران اقتصادی جهانی توانست در سال 1387 به موفقیت های چشمگیری از جمله :

ثبت بیشترین رکورد تولید روزانه نورد در تاریخ 1387.11.4 به میزان 2628 تن

ثبت بیشترین رکورد تولید در ماه از ابتدای راه اندازی نورد که متعلق به تولید در اسفند ماه به میزان 42610 تن می باشد.

79 درصد محصولات کلاف تولیدی زیر ضخامت سه میلیمتر بوده است دست پیدا کند.

اقدامات شرکت نورد و لوله اهواز جهت آغاز عملیات اجرایی پروژه مجتمع آهن و فولاد خرمشهر

شرکت نورد و لوله اهواز بعنوان اولین تولید کننده کلاف ورق نورد گرم در ایران در سال 1346 تاسیس و هم اکنون بیش از 60 درصد از سهام آن متعلق به دولت و بخش عمومی بوده و 35 درصد سهام آن نیز متعلق به ده هزار سهامدار جزء می باشد این شرکت چندین سال است که بنیه مالی آن بدلیل مشکل تامین اسلب رو به تحلیل رفته است . 

لذا به منظور جلوگیری از این فشار و به دنبال موافقت مسوولین و مقامات محترم شرکت ملی فولاد و سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن ایران اقدام به برنامه ریزی جهت تولید اسلب در قالب طرح و توسعه نمود و پس از این موضوع در روز یک شنبه مورخ 1385.10.24 در جلسه کمیسیون زیر بنایی دولت با حضور نماینده محترم سازمان توسعه و نوسازی صنایع و معادن به همراه استاندار وقت استان خوزستان در محل ریاست جمهوری تشکیل و موارد زیربنایی طرح که شامل تامین آب ، برق، گاز ، جاده و خطوط آهن و .... بود با حضور وزارتخانه های ذیربط بررسی و در نوبت طرح مصوبات هیات مدیره وزیران قرار گرفت.

مراسم کلنگ زنی این پروژه عظیم در روز 13 دی ماه 1385 طی اولین سفر استانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران توسط وزیر محترم بازرگانی صورت گرفت و در همان زمان جناب آقای دکتر احمدی نژاد در سخنرانی خود در شهرستان خرمشهر نوید راه اندازی سریع آن را به مردم شریف خرمشهر داده و بلافاصله اقدامات اجرایی شرکت نورد و لوله اهواز  بعنوان مجری طرح مذکور آغاز به کارکرد و در سفر دوم ریاست جمهوری در 87.9.25 به استان خوزستان اجرای این پروژه عظیم ملی در شهرستان خرمشهر که در طول جنگ تحمیلی بیشترین آسیب ها را متحمل گردیده بود به تصویب هیات محترم رسید تا انشاء الله با ایجاد اشتغال مناسب بصورت مستقیم باعث رفع بخشی از مشکلات منطقه گردد.
 
 
 

لینک سایت شرکت :

 http://www.arpcosteel.com/index-fa.html



اشتراک گذاری :
ارسال نظر