بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
مدیرعامل یک شرکت لبنی در گفت‌وگو با بورس‌نیوز تاکید کرد:

کاهش قدرت خرید مردم، تنها دغدغه لبنی‌ها

شیوع ویروس کرونا نیز دغدغه شرکت ها و کارخانجات بزرگ لبنی محسوب نمی گردد؛ چرا که برندهای بزرگ این صنعت، محصولات خود را مطابق با آخرین استانداردهای اروپایی تولید می کنند و هیچ مشکلی بابت کرونا متوجه محصولات لبنی کارخانه ای نیست.
کد خبر : ۲۱۱۰۶۶

به گزارش بورس نیوز گروه لبنی امروز سبزپوش است و برخی نمادهای این گروه هم با صف خرید همراه هستند. سهم های گروه لبنی امسال همچون اغلب سهم های بازار ، رشد قیمت چشمگیری داشته اند و خبر افزایش سرمایه از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها هم به جذابیت این گروه دامن زده است.

با این حال در چند هفته اخیر اتفاقاتی هم رخ داده که به نظر می رسد فروش لبنی ها را تحت تاثیر قرار خواهد داد. اظهار نظر جنجالی کارشناس صدا و سیما در مورد وجود سم آفلاتوکسین در لبنیات که به گفته دبیر انجمن صنایع لبنی منجربه کاهش ۲۰ درصدی مصرف لبنیات در کشور شد و حتی روی بازارهای صادراتی ما هم اثرگذار بود و حالا هم شیوع کرونا و حساسیت های مردم نسبت به محصولات غذایی. لازم به ذکر است که سرانه مصرف لبنیات در دنیا حدود ۱۶۵ کیلوگرم و در کشور ما حدود ۷۰ کیلوگرم است!

هایده علیمردانی مدیرعامل شرکت صنایع لبنی تین دامداران در گفت‌وگو با بورس‌نیوز در خصوص وضعیت صنعت لبنی بیان کرد: تاثیر منفی شایعه وجود سم آفلاتوکسین در لبنیات، کوتاه مدت بود. شیوع ویروس کرونا نیز دغدغه شرکت ها و کارخانجات بزرگ لبنی محسوب نمی گردد؛ چرا که برندهای بزرگ این صنعت، محصولات خود را مطابق با آخرین استانداردهای اروپایی تولید می کنند و هیچ مشکلی بابت کرونا متوجه محصولات لبنی کارخانه ای نیست.

وی افزود: آنچه می تواند برای صنعت لبنی و سایر صنایع تولیدی کشور نگرانی ایجاد کند، کاهش قدرت خرید مردم است‌. کاهش قدرت خرید مردم منجر به کاهش مصرف لبنیات شده و این مشکل احتمالا در سال آینده تشدید خواهد شد؛ چرا که احتمالا مردم سال آینده فشار اقتصادی بیشتری متحمل خواهند شد. البته این مشکل فقط مختص به صنعت لبنی نیست و تمامی صنایع تولیدی نگران کاهش قدرت خرید مردم و افت تقاضای داخلی هستند. دغدغه صادرات هم نداریم و در صورت از دست دادن یک بازار صادراتی برای نفوذ به بازارهای جدید، تلاش می کنیم.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر