بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱
حکایت نرخ‌ها شیرین‌تر می‌شود؛

رشد «هرمز» در زمین خارجی‌ها

درآمد‌های «فولاد هرمزگان» در سال جاری رشد بسیار خوبی داشته که ناشی از بهبود شرایط صادراتی است و البته افزایش نرخ‌ها آینده روشن‌تری را حکایت می‌کند.
کد خبر : ۲۱۱۱۸۸

رشد «هرمز» در زمین خارجی‌ها

به گزارش واحد تحقیق و مطالعات بورس نیوز، نرخ فروش اسلب در بهمن ماه رشد بسیار مطلوبی داشته و از قیمت ۴۵ میلیون ریال عبور کرد.

بر اساس گزارش عملکرد شرکت «فولاد هرمزگان جنوب»، نرخ اسلب در بهمن نسبت به دی سال جاری حدود ۱۶ درصد رشد کرد و در حالی که مدتی در محدوده مشخص حرکت می‌کرد، به یک‌باره پرش بلندی کرد و روند صعودی خود را شتاب بخشید.

رشد «هرمز» در زمین خارجی‌ها

همین افزایش نرخ موجب شد تا با وجود کاهش مقدار فروش، مبلغ فروش افت چندانی نداشته باشد. در بهمن ماه ۵ هزار و ۸۶۸ میلیارد ریال درآمد عاید «هرمز» شد؛ در حالی که در دی ماه این رقم ۶ هزار و ۶۴۲ میلیارد ریال بود.

در مجموع، این فولادساز ۵۴ هزار و ۷۸۸ میلیارد ریال درآمد در ۱۱ ماه گذشته از سال ۹۸ کسب کرد که اگر این رقم را با درآمد ۱۱ ماهه سال ۹۷ مقایسه کنیم رشد جالب توجه ۶۸ درصدی را برای سهامداران خود روایت می‌کند.

یکی از دلایل رشد درآمدها، افزایش حجم صادرات فولادسازان در ماه‌های اخیر است که تونستند قرارداد‌های صادراتی خوبی منعقد کنند.

در کل، «هرمز» در سال جاری علاوه بر افزایش نرخ فروش محصولات خود، توانسته مقدار بیشتری نیز بفروشد و از دو مسیر به سمت در سمت درآمد‌های بیشتر حرکت کند.

در گزارش ۹ ماهه سال جاری که خبر از تحقق ۶۸۱ ریال سود به ازای هر سهم داده بود، پیش بینی کرده بود تا پایان سال به درآمد ۶۶ هزار و ۱۰۲ میلیارد ریالی دست یابد. به این ترتیب، «هرمز» تا پایان دوره ۱۱ ماهه موفق به تحقق ۸۳ درصد رقم برآورد شده، شود. بنابراین، تحقق درآمد پیش بینی شده قابل انتظار است.

اشتراک گذاری :
اخبار مرتبط
دمای تولید و سودسازی این فولادساز بررسی شد؛

افزایش ۶۵ درصدی درآمد‌های عملیاتی "هرمز"

تولید و فروش بیش از ۱.۵تن محصول در سال جاری برنامه‌ریزی شد؛

ادامه روند افزایشی نرخ فروش اسب "هرمز"

میانگین نرخ فروش به ۳۸میلیون و ۲۲۰هزار ریال رسید؛

رشد سنگین نرخ فروش اسلب "هرمز"

فروش ۱۰ ماهه شرکت به ۴۹ هزار میلیارد ریال رسید؛

رشد ۸۰ درصدی درآمد‌های عملیاتی "هرمز"

ارسال نظر